Renkaan venytys
Renkaan venytys
Miltä näyttäis 8x16 vanne jos siihen venyttäis esim 185x50x16 renkaan?
sitte akselijatkopala väliin et tulis nätisti vanne kaaresta ulos?
sitte akselijatkopala väliin et tulis nätisti vanne kaaresta ulos?
Re: Renkaan venytys
Rumalta.. Johonki Güntherii ne sopii, jos on rakennettu muualtaki günther teemalla. Mut sehän on vaa mun mielipide..EikkaM kirjoitti:Miltä näyttäis 8x16 vanne jos siihen venyttäis esim 185x50x16 renkaan?
sitte akselijatkopala väliin et tulis nätisti vanne kaaresta ulos?

Re: Renkaan venytys
Kuvissa näyttää vain rumalle, mutta tosielämässä tavattuna aivan hirveälle.EikkaM kirjoitti:Miltä näyttäis 8x16 vanne jos siihen venyttäis esim 185x50x16 renkaan?
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Re: Renkaan venytys
Tässäpä se tuli aika osuvasti ilmaistua.Juhanit kirjoitti:
Kuvissa näyttää vain rumalle, mutta tosielämässä tavattuna aivan hirveälle.
195/40 Falken 16x8 vanteilla ja 30mm spacerit.
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... ic+018.jpg
Riippuu mihin autoon tulossa mutta 50 profiili kuullostaa turhan korkeelta, menee vähän pallomaiseksi.
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... ic+018.jpg
Riippuu mihin autoon tulossa mutta 50 profiili kuullostaa turhan korkeelta, menee vähän pallomaiseksi.
hyvältä näyttää! Paitsi katsurin mielestä.
195/45/16 8x16et11:
http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... 141335.jpg
195/45/16 8x16et11:
http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... 141335.jpg
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Nonii, vedä sä vanteet tolla kumilla kanttariin ei suojaa muuten yhtään. Se on vain yleinen luulo että joo otetaan tuosta leveet renkaat, eipähän vanteet kulu. Sitte ihmetellää ku kaikki vanteet kanttareissa käynyt.Jolle kirjoitti:Laita mielummin 225 rengas niin on vanteellakin vähän jotain suojaa...

venytetyt kumit näyttää ihan siltä ko ois rahat loppunu vanteisiin ja piti ostaa alimittaset kumit.
tää on taas tätä, niin monta mielipidettö ko on .....
tää on taas tätä, niin monta mielipidettö ko on .....
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
?
Tuskin kukaan ihminen ostaa itselleen tarkoituksella liian pieniä tai muuten oman kehon mittoihin sopimattomia vaatteita.
STRO kirjassa on mainittu sallitut rengas/vanneyhdistelmät. 15 vuotta sitten kattelin Prisman lehtiosastolla Saksalaisia Tuning ja Autotuning lehtiä joissa oli tollasia virityksiä, silloin ei ollu mitään tarjontaa suomenkielellä tuon alan lehdistä. Kestää näköjään aika kauan kun tulee muotiin täällä..
Makuasioita ja mulle aivan sama vaikka joku laittais vulkanoituvaa nitto-teippiä vanteisiinsa, sais ainakin riittävän matalaprofiiliset ja riittävän huonot ajo-omituisuudet..
Noi on vaan sellaiset viranomaismagneetit, että varmuudella tulee seuraamuksia ennenmin tai myöhemmin. En yleistä, mutta onhan se kuultu kun jantterit ajelee nopeuksia ja jos ois alla tollanen rengas ja vanne mikä vaatii starttipilotilla ampuamisen paikoilleen, ja jos se sitte vajaapaineisena putoo vanteelta reilummin kantatessa..
ps. Pentti Linkola rules
STRO kirjassa on mainittu sallitut rengas/vanneyhdistelmät. 15 vuotta sitten kattelin Prisman lehtiosastolla Saksalaisia Tuning ja Autotuning lehtiä joissa oli tollasia virityksiä, silloin ei ollu mitään tarjontaa suomenkielellä tuon alan lehdistä. Kestää näköjään aika kauan kun tulee muotiin täällä..

Makuasioita ja mulle aivan sama vaikka joku laittais vulkanoituvaa nitto-teippiä vanteisiinsa, sais ainakin riittävän matalaprofiiliset ja riittävän huonot ajo-omituisuudet..

Noi on vaan sellaiset viranomaismagneetit, että varmuudella tulee seuraamuksia ennenmin tai myöhemmin. En yleistä, mutta onhan se kuultu kun jantterit ajelee nopeuksia ja jos ois alla tollanen rengas ja vanne mikä vaatii starttipilotilla ampuamisen paikoilleen, ja jos se sitte vajaapaineisena putoo vanteelta reilummin kantatessa..

ps. Pentti Linkola rules

300 GD
K Y M
K Y M
Heheheheh, hauskaa sinäänsä että väitetään että rengas lähtee vanteelta, koska noita överivenytyksiä näkee Japanissa drifting piireissä > 100km/h pelkkää sivuluisua ja renkaat vaan pysyy vanteella. Joten, miksi ne lähtisi normaalissa liikenteessä irit ja sitä paitsi eihän liikenteessä kuullu kanttailla ja kaahailla, jätetään ne bemarikuskeille. 
E: En siis väitä etteikö ne lähtis, mutta voisin väittää että paljon työtä siihen tarvitaan että lähtee irti.

E: En siis väitä etteikö ne lähtis, mutta voisin väittää että paljon työtä siihen tarvitaan että lähtee irti.
niin, kun kerran täydellinen rengastus on tehtaalla laitettu, niin miksi sitä muuttelemaanSergey kirjoitti:parastahan oliskin jos käytettäs vaa 6,5x15 kaivonkansia 185/65 renkaalla ni ei olis kellää harmistusta.


kovin monelta ei silti taida löytyä niin isoja jarruja autosta, että pitää 18" tai sitä suuremmat vanteet olla

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No miltä ne sun 185/65/15 renkaat heitettynä 6" leveelle peltivanteelle näyttää, kalliilta näyttää juu koska ovat STRO normiston mukaiset?mortti kirjoitti:venytetyt kumit näyttää ihan siltä ko ois rahat loppunu vanteisiin ja piti ostaa alimittaset kumit.
tää on taas tätä, niin monta mielipidettö ko on .....

Viimeksi muokannut Jombe, Ke 09.12.2009 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä sen huomaa, ettei ole mikään hinnat alkaen malli kyseessä, kun on oikein 205 kummit allaSergey kirjoitti:hitto, mitähä sitä nyt tekee ku munki autossa on 205/60ZR15 laitettu 7" vanteelle tehtaalla? No maksoha se uutena 612000mk joten ökyrenkaistahan on kyse.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eiköhän ne näytä ihan sopusuhtaisiltaJombe kirjoitti:No miltä ne sun 185/65/15 renkaat heitettynä 6" leveelle peltivanteelle näyttää, kalliilta vai?mortti kirjoitti:venytetyt kumit näyttää ihan siltä ko ois rahat loppunu vanteisiin ja piti ostaa alimittaset kumit.
tää on taas tätä, niin monta mielipidettö ko on .....

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: ?
Atte L kirjoitti:Tuskin kukaan ihminen ostaa itselleen tarkoituksella liian pieniä tai muuten oman kehon mittoihin sopimattomia vaatteita.
STRO kirjassa on mainittu sallitut rengas/vanneyhdistelmät. 15 vuotta sitten kattelin Prisman lehtiosastolla Saksalaisia Tuning ja Autotuning lehtiä joissa oli tollasia virityksiä, silloin ei ollu mitään tarjontaa suomenkielellä tuon alan lehdistä. Kestää näköjään aika kauan kun tulee muotiin täällä..![]()
Makuasioita ja mulle aivan sama vaikka joku laittais vulkanoituvaa nitto-teippiä vanteisiinsa, sais ainakin riittävän matalaprofiiliset ja riittävän huonot ajo-omituisuudet..![]()
Noi on vaan sellaiset viranomaismagneetit, että varmuudella tulee seuraamuksia ennenmin tai myöhemmin. En yleistä, mutta onhan se kuultu kun jantterit ajelee nopeuksia ja jos ois alla tollanen rengas ja vanne mikä vaatii starttipilotilla ampuamisen paikoilleen, ja jos se sitte vajaapaineisena putoo vanteelta reilummin kantatessa..
ps. Pentti Linkola rules


'Nuff said.
emmuista mitkä renkaat oli mutta valmistaja lupaa että 195/45 voidaan laittaa 8 tuumaselle vanteelle... olikoha Yokohama. Siin tapaukses saa stro kirjalla pyyhkiä takapuolen. Siinä nimittäin se ei muistaakseni ole säädösten mukaista. Sehän on vain suosituskirja ja jos valmistaja sanoo muuta, ni sillo se on ok.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: ?
Kuvien perusteella menee ja sulatanJombe kirjoitti:Atte L kirjoitti:Tuskin kukaan ihminen ostaa itselleen tarkoituksella liian pieniä tai muuten oman kehon mittoihin sopimattomia vaatteita.
STRO kirjassa on mainittu sallitut rengas/vanneyhdistelmät. 15 vuotta sitten kattelin Prisman lehtiosastolla Saksalaisia Tuning ja Autotuning lehtiä joissa oli tollasia virityksiä, silloin ei ollu mitään tarjontaa suomenkielellä tuon alan lehdistä. Kestää näköjään aika kauan kun tulee muotiin täällä..![]()
Makuasioita ja mulle aivan sama vaikka joku laittais vulkanoituvaa nitto-teippiä vanteisiinsa, sais ainakin riittävän matalaprofiiliset ja riittävän huonot ajo-omituisuudet..![]()
Noi on vaan sellaiset viranomaismagneetit, että varmuudella tulee seuraamuksia ennenmin tai myöhemmin. En yleistä, mutta onhan se kuultu kun jantterit ajelee nopeuksia ja jos ois alla tollanen rengas ja vanne mikä vaatii starttipilotilla ampuamisen paikoilleen, ja jos se sitte vajaapaineisena putoo vanteelta reilummin kantatessa..
ps. Pentti Linkola rules
'Nuff said.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
8,5 vanteella 225 contin sportcontact 3 tulee nätisti yli vanteen reunan, 225 falken teki ton kyseisen venytyksen. 255 leveällä kumholla toimi kansSergey kirjoitti:Saa olla kyllä tosi leveet ettei osu vanne kanttariin. 8" vanteella 225 ei suojaa yhtään! tarvii laittaa 255/60 tms. kasarikamaa ettei kraapase. Vanne kärsii aina, niin kauan kun renkaan profiili on matalempi kuin kanttari.
