W 201 diesel turbo?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
[Msa[
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 03.02.2004 23:01
Paikkakunta: Rauma

W 201 diesel turbo?

Viesti Kirjoittaja [Msa[ »

Mielessä pyörinyt ostaa kyseinen kulkine ja ahtaa se mutta mieltä vaivaa tuo tehopuoli, eli foorumilaisilla on kyseisiä vehkeitä ollut/on joten paljonko on takapyöriltä potkua löytynyt kun kaikki on tehty "ns" vimpan päälle..

ja vielä tarkentaakseni että tosta normi 2.0 dieselistä on kyse. Sen edullisen hankinta hinnan takia :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Turbotetusta 200:sesta saa jonkun 250-260 hv jos kaikki on revitty ulos. 200:sta ei saanut alunperin turbolla vaan 2.5:sen.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

No sen verran voin sanoa,että jo pelkällä turbolla ja 0.7 bar paineilla on aivan eripeli?
Voisi verrata vaikka 2.3 bensa koneeseen? :roll: Tietysti vääntöä on huomattavasti reilummin ja kulutus ihan jotain muuta! 5-6l/100km.

Ohitus kiihtyvyys on semmoinen kiitettävä kun muistaa,että kyseessä on 200D :lol:
8) Eikä sillä jalkoihin jää!! ( useasti kiusannut isompia bensamoottoreita.)
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Mauri H. kirjoitti:Turbotetusta 200:sesta saa jonkun 250-260 hv jos kaikki on revitty ulos. 200:sta ei saanut alunperin turbolla vaan 2.5:sen.
Kaks ja puolisataa hevosta? Taitaa olla kestävyys aika heikolla pohjalla, jos nuin kireäksi meinaa viritellä. Paljokohan tuosta kakspuokista sitte lähtis?
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Ja sitten voi käydä näin? :roll:
:shock: Voi juku?
:wink: Mutta noi "maurin" mainitsemat tehot ovat kyllä aika suurilla paineilla ja ei ihan tavallisella pumpulla toteutettu!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
[Msa[
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 03.02.2004 23:01
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja [Msa[ »

Ihan käyttöauto olis tarkoitus rakentaa eli ei paineet varmaan olis kun jotain 0.6 luokkaa ...

Entäs mihin saakka riittää vakio elementit ja paljonko ne isommat maksaa?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Täällä oli aikaisemmin puhetta että 200D;n elementit riittäis johonkin 160-180 max. Oletkos turbon jo hommannut?

Itse tilasin omaan neloseen Pro-Turbosta:Turbo,cooleri ja pakosarja hintaa jotain 1800. Pumpun elementtien vaihto taitaa kustantaa jotain 450-650 riippuen kunnosta, tälläisen vastauksen sain kun kyselin samaa itse joku päivä sitten.

Voisi kuvitella että 300D turbon vakioturbollakin saisi ihan pirteän tuosta 200D;stä vai mitäs on tietäjät mieltä?
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

Petri K kirjoitti:Täällä oli aikaisemmin puhetta että 200D;n elementit riittäis johonkin 160-180 max. Oletkos turbon jo hommannut?

Itse tilasin omaan neloseen Pro-Turbosta:Turbo,cooleri ja pakosarja hintaa jotain 1800. Pumpun elementtien vaihto taitaa kustantaa jotain 450-650 riippuen kunnosta, tälläisen vastauksen sain kun kyselin samaa itse joku päivä sitten.

Voisi kuvitella että 300D turbon vakioturbollakin saisi ihan pirteän tuosta 200D;stä vai mitäs on tietäjät mieltä?
Vakio elementit riittää ehkä noin 120hv(max.130). Pumpun laitossa 450€ on ehkä hieman alakanttiin, eli aikaisemmin puhuin läpiä päähäni :oops: . Oikea hintahaarukka on n.500-700€. Uskoisin, että vakio 300:sen turbolla ahtaa tuon 0,6-0,8bar 2 litraisessa ja käyttö mukavuus on varmasti kohdallaan eli ahtaa jo varsin alhaalta.
Vastaa Viestiin