Mielessä pyörinyt ostaa kyseinen kulkine ja ahtaa se mutta mieltä vaivaa tuo tehopuoli, eli foorumilaisilla on kyseisiä vehkeitä ollut/on joten paljonko on takapyöriltä potkua löytynyt kun kaikki on tehty "ns" vimpan päälle..
ja vielä tarkentaakseni että tosta normi 2.0 dieselistä on kyse. Sen edullisen hankinta hinnan takia
No sen verran voin sanoa,että jo pelkällä turbolla ja 0.7 bar paineilla on aivan eripeli?
Voisi verrata vaikka 2.3 bensa koneeseen? Tietysti vääntöä on huomattavasti reilummin ja kulutus ihan jotain muuta! 5-6l/100km.
Ohitus kiihtyvyys on semmoinen kiitettävä kun muistaa,että kyseessä on 200D Eikä sillä jalkoihin jää!! ( useasti kiusannut isompia bensamoottoreita.)
Mauri H. kirjoitti:Turbotetusta 200:sesta saa jonkun 250-260 hv jos kaikki on revitty ulos. 200:sta ei saanut alunperin turbolla vaan 2.5:sen.
Kaks ja puolisataa hevosta? Taitaa olla kestävyys aika heikolla pohjalla, jos nuin kireäksi meinaa viritellä. Paljokohan tuosta kakspuokista sitte lähtis?
Ja sitten voi käydä näin? Voi juku? Mutta noi "maurin" mainitsemat tehot ovat kyllä aika suurilla paineilla ja ei ihan tavallisella pumpulla toteutettu!
Täällä oli aikaisemmin puhetta että 200D;n elementit riittäis johonkin 160-180 max. Oletkos turbon jo hommannut?
Itse tilasin omaan neloseen Pro-Turbosta:Turbo,cooleri ja pakosarja hintaa jotain 1800. Pumpun elementtien vaihto taitaa kustantaa jotain 450-650 riippuen kunnosta, tälläisen vastauksen sain kun kyselin samaa itse joku päivä sitten.
Voisi kuvitella että 300D turbon vakioturbollakin saisi ihan pirteän tuosta 200D;stä vai mitäs on tietäjät mieltä?
Petri K kirjoitti:Täällä oli aikaisemmin puhetta että 200D;n elementit riittäis johonkin 160-180 max. Oletkos turbon jo hommannut?
Itse tilasin omaan neloseen Pro-Turbosta:Turbo,cooleri ja pakosarja hintaa jotain 1800. Pumpun elementtien vaihto taitaa kustantaa jotain 450-650 riippuen kunnosta, tälläisen vastauksen sain kun kyselin samaa itse joku päivä sitten.
Voisi kuvitella että 300D turbon vakioturbollakin saisi ihan pirteän tuosta 200D;stä vai mitäs on tietäjät mieltä?
Vakio elementit riittää ehkä noin 120hv(max.130). Pumpun laitossa 450€ on ehkä hieman alakanttiin, eli aikaisemmin puhuin läpiä päähäni . Oikea hintahaarukka on n.500-700€. Uskoisin, että vakio 300:sen turbolla ahtaa tuon 0,6-0,8bar 2 litraisessa ja käyttö mukavuus on varmasti kohdallaan eli ahtaa jo varsin alhaalta.