w124 outo ääni rattia kääntäessä
w124 outo ääni rattia kääntäessä
Osaako kukaan sanoa että mikä on tollanen outo ääni kun kääntää rattia, kuulostaa vähän siltä niinku kummi hankais johonki, mutta sen oon kattonu että kummit ei hankaa mihinkää. Ja toi ääni kuuluu, kun auto on paikallaan ja hitaassa vauhdissa, mutta kun ajaa lujempaa esim 60km/h ja kääntää niin silloin ei kuulu...
Re: w124 outo ääni rattia kääntäessä
timpe69 kirjoitti:Osaako kukaan sanoa että mikä on tollanen outo ääni kun kääntää rattia, kuulostaa vähän siltä niinku kummi hankais johonki, mutta sen oon kattonu että kummit ei hankaa mihinkää. Ja toi ääni kuuluu, kun auto on paikallaan ja hitaassa vauhdissa, mutta kun ajaa lujempaa esim 60km/h ja kääntää niin silloin ei kuulu...


Viimeksi muokannut tempera, La 28.11.2009 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Itsellä oli entisessä 126:sessa sama juttu. Alkoi pitämään ääntä, kun vaihdoin vähän isommat ja painavammat vanteet alle. Kivasti se narina resonoi kyllä hyttiin, mietittiin silloin josko se ääni tulisi ohjaus-simpukasta. Kylmiltään autoa ajettaessa sitä narinaa ei koskaan ollut, ainoastaan silloin kun autolla oli ajettu jonkin verran.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Jaaha, voin jo melkein arvata mistä on kyse. Meneppäs kurkkaamaan etuvanteiden painoja. Jos on sileät tai niissä on hinkkausjälkiä niin ne ottaa tietyissä kulmissa jarrusatuloihin kiinni. Näin oli yhdessä väyrysessä.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Mulla on hankausääntä kuulunut, kun ratin jatkona oleva muovisuojus on hangannut siihen viiksikotelon reunaan. Tarkka sovite. Etenkin kesällä, kun kärry on lämmennyt auringonpaisteessa. Ja tämä juurikin satalankussa. W 202 ei anna ääntä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Multa tulee myös ääni alapalloon. Onkos se muuten sama kun narinanivel? Mun w124 kuulosti hetekalta kun parkissakin teki "iskaritestiä". Uudet tilalle ja äänet hävis.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
ai onko narinanivel sama, kun alapallonivel? ei ole. alapallonivel on auton etuosassa, tukemassa iskarintolpan alaosaa ja tukivartta, eli alapallonivelen runko on kiinni tukivarressa ja itse pallo on iskarin tolpan alapäässä kiinni.Sami J. E. kirjoitti:Multa tulee myös ääni alapalloon. Onkos se muuten sama kun narinanivel? Mun w124 kuulosti hetekalta kun parkissakin teki "iskaritestiä". Uudet tilalle ja äänet hävis.
noita narinaniveliä en ole oikein vielä saanu selvitettyä, että mitkä nivelet ne käytännössä on. taitaa olla jotakin niitä koiranluu tyyppisiä takarenkaan tuentoja, mitä on 124 koppasessakin ainakin 3 yhdellä renkaalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Otettaan vielä kerran uusiksi... Alapallo on auton keulassa alimmaisen tukivarren uloin nivel eli alatukivarren ja navan välissä... Iskari ei liity millään tavalla alapalloon. W124:ssa on iskari suoraan alatukivarren ja korin välissä eikä se käänny renkaiden mukana.pera8x kirjoitti:ai onko narinanivel sama, kun alapallonivel? ei ole. alapallonivel on auton etuosassa, tukemassa iskarintolpan alaosaa ja tukivartta, eli alapallonivelen runko on kiinni tukivarressa ja itse pallo on iskarin tolpan alapäässä kiinni.Sami J. E. kirjoitti:Multa tulee myös ääni alapalloon. Onkos se muuten sama kun narinanivel? Mun w124 kuulosti hetekalta kun parkissakin teki "iskaritestiä". Uudet tilalle ja äänet hävis.
noita narinaniveliä en ole oikein vielä saanu selvitettyä, että mitkä nivelet ne käytännössä on. taitaa olla jotakin niitä koiranluu tyyppisiä takarenkaan tuentoja, mitä on 124 koppasessakin ainakin 3 yhdellä renkaalla.
Ja narinanivel on auton peräpäässä alimmaisen tukivarren ulommainen eli renkaan puoleinen pusla, joka ei itseasiassa ole edes kiinni alatukuvarressa vaan navassa.
Kyllä mun 124 kärryissä iskari kääntyy. Ja iskari on korin ja navan välissä. Taisi olla kolmella pultilla kiinni navassa.Sorsso kirjoitti:Alapallo on auton keulassa alimmaisen tukivarren uloin nivel eli alatukivarren ja navan välissä... Iskari ei liity millään tavalla alapalloon. W124:ssa on iskari suoraan alatukivarren ja korin välissä eikä se käänny renkaiden mukana..
No perhana niinpä onkin.... tyhmä minä.juhaoh kirjoitti:Kyllä mun 124 kärryissä iskari kääntyy. Ja iskari on korin ja navan välissä. Taisi olla kolmella pultilla kiinni navassa.Sorsso kirjoitti:Alapallo on auton keulassa alimmaisen tukivarren uloin nivel eli alatukivarren ja navan välissä... Iskari ei liity millään tavalla alapalloon. W124:ssa on iskari suoraan alatukivarren ja korin välissä eikä se käänny renkaiden mukana..

Sekotin W140:een. Siinä on iskari kiinni suoraan alatukivarressa...
Kyllä se pusla on kiinni alatukivarressa ja tiukalla sovitteella onkin.Sorsso kirjoitti: Ja narinanivel on auton peräpäässä alimmaisen tukivarren ulommainen eli renkaan puoleinen pusla, joka ei itseasiassa ole edes kiinni alatukuvarressa vaan navassa.
Sen voi irrottaa itse tehdyllä ulosvetäjällä, ohjeita on foorumilla.
Pusla irrotetaan nimenomaan alatukivarresta, kun alatukivarsi on
ensin irrotettu pyörännavasta.
Alatukivarren pää on poikittainen ontto putki, jonka sisässä
sylinterinmuotoinen pusla on. Puslan ulkopinta on kiinni alatukivarressa.
Pusla on ontto ja sen läpi menee pitkä pultti, joka kiinnittää puslan
välityksellä alatukivarren pyörännapaan. Pusla toimii nivelen laakerina ja
kitisee vanhuuttaan.
ei auttanu vaikka alapallon rasvas, yks kaveri epäili että ääni vois kuulua iskarin yläpäässä olevasta laakerista?aadolf kirjoitti:98% varmuudella alapallo mikä narisee! voit kokeilla ruikata kumin välistä jotain liukastetta sinne, jos narina loppu ni 100% se on syyllinen
ja kun tarkemmin kuuntelin auton alla, niin jostain apukuskin puolelta se ääni kuulu, eikä ollu alapallo. iskaria mäki veikkaisin...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51