Eli kestävin ja tehokkain kompromissi pitäisi löytää. Ja taloudellisuuskin saisi olla jotenkin kohdillaan. Minkälaista holsetin ahdinta noihin kannattaisi ajatella?

Juuri näin. Turboton 2,9 ei turbotettuna ole luotettava kun niitä tehoja tulee myös joskus käytettyä. Lisäksi tuo kone saattaa muutenkin vedellä viimeisiään.xr5 kirjoitti:riippuu vähän siitä mikä 2,9 kones siellä nyt on turpoton kenties
Ei ole.Päiviö kirjoitti: Eikös e 290:nen 96 tai 97 malli ole turbollinen rivipumpullinen malli?
Ahaa, sen saa sitten unhoittaaMika.T kirjoitti:Ei ole.Päiviö kirjoitti: Eikös e 290:nen 96 tai 97 malli ole turbollinen rivipumpullinen malli?
Se on sähköohjatulla jakajapumpulla ja suoraruiskumoottori. Eli ei juuri muuta samaa vanhojen rivipumppumoottoreiden kanssa kuin lohko ja kampiakseli.
Turbokoneessa kiertokankien laakerit on vahvempaa materiaalia.
Tuop suoraruiskumoottori on kyllä oikeiastaan pirun hyvä.Päiviö kirjoitti:Tuo suoraruisku ei taida olla hyvä, olen antanut itselleni kertoa. Tuon jakajapumpun kai pystyy korvaamaan rivipumpulla.
Mitähän siitä saisi tehoja, olisikohan alkuperäis osilla turbokoneita kohtuullisella hinnalla?Mika.T kirjoitti:
2.5l viispyttynen menisi nykyisen tilalle suoraan kun on ulkonäöltään identtinen 2.9:n kanssa. (Voisi käyttää pakun imusarjaa jnejne.) Siitä saisi tehoakin kivasti mutta ei väännä sitä mitä 2.9