hei, nyt jopa mullakin meni ohi, miten tuon keskipakosäätimen "ajoittaminen" meni moottorin virityksen puolelle ja sitäkautta jonkun "tappajamersun" rakentamiseksi
viritys taas voi tarkoittaa myös ihan moottorin hyötysuhteen nostamista, polttoaineen kulutuksen minimoimiseksi ja tehtaan suunnittelu vikojen poistamista

ei siinä aina haeta huippunopeuden parantumista, mulle ainakin on ihan sama, onko auton huippunopeus 120, 200, 250 tai 300 km/h, kun ei suomessa saa ajaa lujempaa, kuin 120 km/h...mulle riittäis itseasiassa 80 km/h max. nopeudeksi maanteillä, ei kellään oikeasti voi niin kiire olla, että pitäis vielä lujempaa päästä...(kiire missä tahansa asiassa on muutenkin vain merkki siitä, että on suunnitellut huonosti ajankäyttönsä tai hommansa yleensä...)
toiset ajaa täyzii, oli niillä sitten 20 tai 2000 heppaa käytettävissä, ne vain poistuu nopeampaa tuolta liikenteestä, jos niillä on tuon haarukan yläkanttiin annettu tehoja

se on enemmän luonteesta ja itsetunnosta kiinni, tartteeko niitä tehoja olla kaikille näyttämässä
itse olen ajanut maanteillä sellaisilla autoilla joissa on ollut minimissään 28 hp ja max. lähempänä 1000 hevosvoimaa, ajotyyliin sillä ei silti ole ollut vaikutusta (no, ehkä tuo 28 heppainen fiat 600 oi leppoisampi ajella, kuin ne tehokkaammat pelit, niissä piti olla tosi tarkkana kaasun kanssa...)
aina kuitenkin mennään rajoitusten mukaan tai jopa alle, jos tiekohtainen sattuu olla suurempi, kuin ajoneuvokohtainen rajoitus... radalla saa huhtoa sitten oman henkensä kustannuksella niin kuin tohtii/haluaa...
kuinka muuten lääkkeillä tehdään lobotomia