syöttöpumppu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jsmaa
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

YLEENSÄ täältä saa apuja millon mihinki propleemaan, mutta toisilla on näkäjään tapana tulla vaan irvuilemaan toisten 'tietämättömyydelle', kertomatta kumminkaan miten se tehään/laitetaan :? :?
Eikös se ole osa tämän foorumin ideaa. autetaan kanssa Autoiliaa![/quote]

Naurukuolema tässä uhkaa viikonlopun jälkeen kun ei ollut netti käytössä.
Tämäntapaista pihtailua yleensä esiintyy kavereilla jotka LUULEVAT asioista jotain tietävänsä.Pihtaavat asioita,ettei tarvis paljastaa tietämättömyyttään.YLEENSÄ alan kuin alan amattilaisilta jotka ovat hommiaan hoidelleet jo useat vuodet saa neuvoja ja opastusta.Eivät enää mustasukkaisesti varjele tietojaan ja kikkojaan.
On eräänlaista snobbailua tämäkin,kuten sivistyssanojen käyttö monilla.No ei siinä mitään,jatkakaa vaan! :lol: :lol: :lol:
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

rumilus kirjoitti:Kukaan ammattilainen ei tule tänne foorumille vittuilemaan ja pitämään lystiä toisten tietämättömyyden kustannuksella.
Kuva Kuva Kuva

Älä huolestu ystäväni, ei me sinua ammattilaisena sentään pidetä. Ammattilaiset ei kirjoittele tuolleen :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
JeremyH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Nyt ei oikein ymmärrä :roll:
Itse ainakin pyörin täällä forumilla apua saadakseni ja antaakseni. (ja ajankuluksi)

Kysymyksiä minulla on paljon, mutta tietotaitoa ei niinkään. Mutta olenhan jopa saanut kiitosta kun olen jotakuta osannut auttaakkin.

Vaikka en ole hypoteettisen fysiikan professori, enkä osaa tasapainottaa värähtelyjä momenttimoottoreista :lol:

Sorry, menee OT:ksi... Mikäs se alkuperäinen aihe olikaan :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
rumilus
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja rumilus »

veskola kirjoitti:
rumilus kirjoitti:Kukaan ammattilainen ei tule tänne foorumille vittuilemaan ja pitämään lystiä toisten tietämättömyyden kustannuksella.
Kuva Kuva Kuva

Älä huolestu ystäväni, ei me sinua ammattilaisena sentään pidetä. Ammattilaiset ei kirjoittele tuolleen :wink:
Mistä välittyy tieto ammattitaidostani ? :roll:
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

rumilus kirjoitti: Auttaminen ja hyväntekeväisyys ei kuulu erikoisosaajien nimikkeisiin.
Tietotaito joka on hankittu, pyritään pitämään omana tietonaan niin kauan kuin se on mahdollista.
tästä olen erimieltä, riippuu niin luonteesta onko valmis jakamaan tietojaan, vai käyttäyykö kusipäisesti ja pihtailee tietojaan :roll: tämä siis yleisesti otettuna, ei koske mitenkään erikoisesti juuri sinua rumilus...

kaikille se tiedon antaminen/jakaminen ei ole tuskallista ja synny pelkotilaa siitä, että se olisi jotenkin pois itseltä/omasta hyvinvoinnista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
rumilus
Mersumies
Mersumies

napa kirjoitti:
rumilus kirjoitti: Auttaminen ja hyväntekeväisyys ei kuulu erikoisosaajien nimikkeisiin.
Tietotaito joka on hankittu, pyritään pitämään omana tietonaan niin kauan kuin se on mahdollista.
tästä olen erimieltä, riippuu niin luonteesta onko valmis jakamaan tietojaan, vai käyttäyykö kusipäisesti ja pihtailee tietojaan :roll: tämä siis yleisesti otettuna, ei koske mitenkään erikoisesti juuri sinua rumilus...

kaikille se tiedon antaminen/jakaminen ei ole tuskallista ja synny pelkotilaa siitä, että se olisi jotenkin pois itseltä/omasta hyvinvoinnista...
Nämä on hyvin periaatteellisia kysymyksiä.
Niinkuin aikaisemmin kerroin, ne tiedot jotka suoraan kohdentuu moottoritekniikan virittelyyn, on vain pahaksi yleiseen liikenteeseen.
Ne heppulit jotka haluaa viritellä autonsa moottoreita, tähtää takuuvarmasti tehojen näyttämiseen muun yleisen liikenteen seassa.
Sen vuoksi moni asian osaaja, mainitaanko nyt vaikka itseni, en missään olosuhteissa anna ja jaa tietoja virittelyihin edellämainituilla perustelilla.
Tämä periaate on aivan ehdoton, niin oman jälkikasvun kuin muidenkin suhteen. Silloin kun sen tiedon hankkii alalta, alkaa kunnioittamaan toisenlaisia arvoja, eikä enää ole polttava halu päästä näyttämään saannoksiaan.

Ammattipiireissä kyllä on aikamoinen joukko spesialisteja, jotka eivät tee työsuoritusta asiakkaan näkemänä.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

meinaatko että se joku on vaaraksi liikeenteessä, kun "virittää" 200D:hen 150hp , eli tuplaa tehot siitä hä :lol:
rumilus
Mersumies
Mersumies

epk kirjoitti:meinaatko että se joku on vaaraksi liikeenteessä, kun "virittää" 200D:hen 150hp , eli tuplaa tehot siitä hä :lol:
Kyllä olen sitä mieltä, että vaarallinen pyydys on mainittu tapaus.
110 kW antaa kyseiselle pyydykselle yli 200 km/h ja enemmänkin, jos vetopyörästön välityssuhdetta muutetaan.
Kyseinen auto on suunniteltu auton geometrian -ja alustan suhteen alle 165 km/h nopeuksiin. Täytyy muistaa fysiikan lait, kun auton nopeus kaksinkertaistuu, jarrustusmatka nelinkertaistuu.
Onneksi lainsäädäntö puuttuu tälläisiin tapauksiin.
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja lähes identtinen 300D on sitten jo maailmanlopun vehje kun se saattaa kulkea jopa 180kmh. :shock:
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

rumilus kirjoitti:Nämä on hyvin periaatteellisia kysymyksiä.
Niinkuin aikaisemmin kerroin, ne tiedot jotka suoraan kohdentuu moottoritekniikan virittelyyn, on vain pahaksi yleiseen liikenteeseen.
Ne heppulit jotka haluaa viritellä autonsa moottoreita, tähtää takuuvarmasti tehojen näyttämiseen muun yleisen liikenteen seassa.
Mitä ketun virittelyä se on jos joku haluaa laittaa ennakonsäätimen tähän ns. ainoaan oikeaan asentoon.

Mulla lähti kyllä perä heittelemään ihan normitehoisella autolla kun oli märkää asfalttia...ei siihen mitään virittelyä tarvita.

paskaa paskaa paskaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
koyama
Mersumies
Mersumies

voi hyvää päivää

Viesti Kirjoittaja koyama »

Täällä susirajan takana autoiluun liittyvät neuvot kelpaa kyllä ja niitä viljellään eteenpäinkin.Tulee jo muutenkin hintoihinsa nietoksissa ja pakkasessa autoilu.Saati jos vielä joku pimittää remonttitaitoisten mersumiesten tiedonjanoa.Kuitenkin pieni joukko isossa määrässä, jotka ropaamisen osaa.
Tietojen panttaus on suomalaista perisyntiä.
Kyllä näyttäisi ainakin täällä parilla mersukorjaamolla töitä(2 viikon jonoja)riittävän vaikka 100 rumilusta kertoisi kaiken mitä tietää.
Harvalta löytyy se halli,työkalut,taitoa ja aikaa ja uskallusta.
Ennemmin ne maksaa rumilukselle tonnin kuin sotkevat kätensä 123:sen nokeen.
Viimeksi muokannut koyama, Ma 07.12.2009 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Tässähän kohta saa fysiikanlain vastaisen nauruhalvauksen :lol:
eikö tämä jo kohta joutas tonne huumori osioon :lol:
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei se pakko hoito nykyisin pitkään kestä :roll:
Melekein pari viikkoa oli foorumilla normaali meininki :shock:
Mutta vapautus hoidosta , eikä lääkkeitä mukaan :cry:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

rumilus kirjoitti:
epk kirjoitti:meinaatko että se joku on vaaraksi liikeenteessä, kun "virittää" 200D:hen 150hp , eli tuplaa tehot siitä hä :lol:
110 kW antaa kyseiselle pyydykselle yli 200 km/h ja enemmänkin, jos vetopyörästön välityssuhdetta muutetaan.
Kyseinen auto on suunniteltu auton geometrian -ja alustan suhteen alle 165 km/h nopeuksiin. Täytyy muistaa fysiikan lait, kun auton nopeus kaksinkertaistuu, jarrustusmatka nelinkertaistuu.

kumma juttu kun samat alustan osat löytyy kuitenkin tuplasti tehokkaammista bensakoneisista, niillähän pääsee sen +200 kevyesti.
aadolf
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja aadolf »

jsmaa kirjoitti:YLEENSÄ täältä saa apuja millon mihinki propleemaan, mutta toisilla on näkäjään tapana tulla vaan irvuilemaan toisten 'tietämättömyydelle', kertomatta kumminkaan miten se tehään/laitetaan :? :?
Eikös se ole osa tämän foorumin ideaa. autetaan kanssa Autoiliaa!
Naurukuolema tässä uhkaa viikonlopun jälkeen kun ei ollut netti käytössä.
Tämäntapaista pihtailua yleensä esiintyy kavereilla jotka LUULEVAT asioista jotain tietävänsä.Pihtaavat asioita,ettei tarvis paljastaa tietämättömyyttään.YLEENSÄ alan kuin alan amattilaisilta jotka ovat hommiaan hoidelleet jo useat vuodet saa neuvoja ja opastusta.Eivät enää mustasukkaisesti varjele tietojaan ja kikkojaan.
On eräänlaista snobbailua tämäkin,kuten sivistyssanojen käyttö monilla.No ei siinä mitään,jatkakaa vaan! :lol: :lol: :lol:[/quote]

tätä minä juurikin tarkoitin :!: :!:
Samuli H
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

rumilus kirjoitti:
Rumilushan taitaa sitten itse olla täysin vastuuton osakauppias kun myy 150hv 300 turbodieselmoottoria http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=79616 ja vieläpä 2.65 välitteistä perävälitystä. Vai onko ostajalla velvollisuus todistaa mihin autoon näitä ollaan asentamassa?
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

rumilus kirjoitti:Tässä ei ole kyse mistään auttamishalusta, vaikka foorumilaiset mahdollisesti sen niin mieltävätkin.
Kukaan ammattilainen ei tule tänne foorumille vittuilemaan ja pitämään lystiä toisten tietämättömyyden kustannuksella. Nähdäkseni moni ammattilainen viestittelee ja oikoo tällä foorumilla ilmentyneitä vääriä luuloja- ja käsityksiä alalta.
Auttaminen ja hyväntekeväisyys ei kuulu erikoisosaajien nimikkeisiin.
Toisena tekijänä ammattitaidon levittäminen vääriin piireihin luo huolta ja vastuutakin.
Itse en esimerkiksi anna minkäänlaista tietoa moottoreiden virittelijöille, koska tiedän tämänkin foorumin käyttäjäkunnasta suurimman osan halajavan tieliikenteeseen tarkoitettujen pyydyksien laittamista.
Toiseksi kaikki moottoriasetukset on ammattitaitoisten henkilöiden puuhastelua. Jos moottoria menee tietämätön peukaloimaan omia " annetuilla ohjeilla " virityksiä, saa siitä paskat silmille, kun joku tumpelo on ymmärtänyt väärin ohjeet tms.
Ottakaa kaikki kynnellekykenevät huomioon, että mikään ammattikoulun tai 10-vuoden kokemuksella oleva tyyppi ei ole vielä paljon mitään tietävä
itse moottoritekniikan huippuosaamisesta. Senverran saadaan aikaan, että pystyy joitakin remontteja tekemään, ja siinä se sitten melkein onkin se tietotaito.
hei! rumilus puhuu asiaa. nyt oon täysin samaa mieltä ton ukkelin (taikka ipanan (ei oikein ota selvää)) kanssa. ei sitä koulunpenkillä opita moottoreita virtteleen, eikä korjaileen. tekemällä opitaan tekeen ja lukemalla opitaan.. hmm... lukeen ja mukamas tekeen. rumilus on kovasti oppinut lukeen. mutta tekemisestä on pieni epäilys.
W201 250DT 20V
w201 190E
rumilus
Mersumies
Mersumies

1,2,3,4,5,6,7,8,9 tapausta pienen ajan sisällä on niitä hiekkalaatikkopoikia.
Kaikilta pitäisi ottaa ajokortti pois ( jos sellainen ylipäätään on ) ja käräjätupaan kaikki, syytettynä yleisvaarrallisten ajoneuvojen laittoman roplaamisen. Ja jokaisesta vaaraa aiheutetusta liikennerikkomuksesta vähintään viisinkertainen sakko tai linnatuomio. Kaikki autojen moottoreiden manipuloijat myöskin käräjille, vähimmäisrangaistus yksi vuosi vankeutta.
Täysin piittaamatonta ja välinpitämätöntä toimintaa, kun kaikki liikenteessä olevat ovat suuressa hengenvaarassa.
Ja Mikko K:lle erikseen pakkohoitoa, ja mieluimin ilman lääkkeellä tehty lobotomia.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

hei, nyt jopa mullakin meni ohi, miten tuon keskipakosäätimen "ajoittaminen" meni moottorin virityksen puolelle ja sitäkautta jonkun "tappajamersun" rakentamiseksi :shock:

viritys taas voi tarkoittaa myös ihan moottorin hyötysuhteen nostamista, polttoaineen kulutuksen minimoimiseksi ja tehtaan suunnittelu vikojen poistamista :wink: ei siinä aina haeta huippunopeuden parantumista, mulle ainakin on ihan sama, onko auton huippunopeus 120, 200, 250 tai 300 km/h, kun ei suomessa saa ajaa lujempaa, kuin 120 km/h...mulle riittäis itseasiassa 80 km/h max. nopeudeksi maanteillä, ei kellään oikeasti voi niin kiire olla, että pitäis vielä lujempaa päästä...(kiire missä tahansa asiassa on muutenkin vain merkki siitä, että on suunnitellut huonosti ajankäyttönsä tai hommansa yleensä...)

toiset ajaa täyzii, oli niillä sitten 20 tai 2000 heppaa käytettävissä, ne vain poistuu nopeampaa tuolta liikenteestä, jos niillä on tuon haarukan yläkanttiin annettu tehoja :D se on enemmän luonteesta ja itsetunnosta kiinni, tartteeko niitä tehoja olla kaikille näyttämässä :wink:

itse olen ajanut maanteillä sellaisilla autoilla joissa on ollut minimissään 28 hp ja max. lähempänä 1000 hevosvoimaa, ajotyyliin sillä ei silti ole ollut vaikutusta (no, ehkä tuo 28 heppainen fiat 600 oi leppoisampi ajella, kuin ne tehokkaammat pelit, niissä piti olla tosi tarkkana kaasun kanssa...)

aina kuitenkin mennään rajoitusten mukaan tai jopa alle, jos tiekohtainen sattuu olla suurempi, kuin ajoneuvokohtainen rajoitus... radalla saa huhtoa sitten oman henkensä kustannuksella niin kuin tohtii/haluaa...

kuinka muuten lääkkeillä tehdään lobotomia :shock:

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jsmaa
Mersumies
Mersumies

[quote ja mieluimin ilman lääkkeellä tehty lobotomia.[/quote]

Jos tämän nyt oikein HALUAA tulkita niin ehkä tarkoitti kuitenkin ILMAN LÄÄKKEITÄ.Siis piikeillä sohitaan silmäkuopista aivojen etulohkoja jolloin toivottavana tuloksena ehkä on ympäripyöreä,kaikkeen sopeutuva,tahdoton mielenlaatu.Kyllä se pää saadaan nykyisin samaan kuntoon lääkkeilläkin.Ns. mielenterveys-sairaus lääkkeiden yliannostuksilla.Osa tekee sen viinalla,vie vaan pidemmän aikaa...

600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lobotomia

mua silti jäi vaivaamaan, miten se lääkitys tai ilman lääkitystä liittyy tuohon itse toimenpiteeseen :D

kun käsittääkseni on olemassa vain yhtä mallia lobotomiaa, eli sitä mekaanisesti aivoja muokkaavaa...

vai meinasko rumilus, että se lobotomia tehtäisiin ilman anestesiaa tai paikallispuudutusta :roll:

rumilus
Mersumies
Mersumies

napa kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Lobotomia

mua silti jäi vaivaamaan, miten se lääkitys tai ilman lääkitystä liittyy tuohon itse toimenpiteeseen :D

kun käsittääkseni on olemassa vain yhtä mallia lobotomiaa, eli sitä mekaanisesti aivoja muokkaavaa...

vai meinasko rumilus, että se lobotomia tehtäisiin ilman anestesiaa tai paikallispuudutusta :roll:
:lol: :lol: :lol:
Jos Eduskunnassakin on 20 prosenttia psykopaatteja, niin kyllä niitä täytyy olla tälläkin foorumilla saman verran. :lol: :lol: :lol:
jsmaa
Mersumies
Mersumies

rumilus kirjoitti:

Jos Eduskunnassakin on 20 prosenttia psykopaatteja, niin kyllä niitä täytyy olla tälläkin foorumilla saman verran. :lol: :lol: :lol:
No ei oo.Täällä ei oo niitä lukeneita niin paljon.

600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
rumilus
Mersumies
Mersumies

Riittää vallan hyvin kun on narsisti.
xr
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja xr »

sillä on tästäkin varmaan pitkäaikainen kokemus :shock:
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

rumilus kirjoitti:
mä voisin muuten lukea itseni kiintiö psykopaatiksi tälle foorumille, mutta en täytä niitä kaikkia kriteerejä, en edes pelkän narsistin kohdalla :oops:

totta puhuen, jokaisesta taitaa löytyä joku piirre, joka sopii psykopaatille/narsistille, mutta yksi piirre kun ei riitä... kaikkien pitää täyttyä, että saa kunnian käyttää arvonimeä psykopaatti :D

Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

rumilus kirjoitti:Tässä ei ole kyse mistään auttamishalusta, vaikka foorumilaiset mahdollisesti sen niin mieltävätkin.
Kukaan ammattilainen ei tule tänne foorumille vittuilemaan ja pitämään lystiä toisten tietämättömyyden kustannuksella. Nähdäkseni moni ammattilainen viestittelee ja oikoo tällä foorumilla ilmentyneitä vääriä luuloja- ja käsityksiä alalta.
Toisena tekijänä ammattitaidon levittäminen vääriin piireihin luo huolta ja vastuutakin.
Itse en esimerkiksi anna minkäänlaista tietoa moottoreiden virittelijöille, koska tiedän tämänkin foorumin käyttäjäkunnasta suurimman osan halajavan tieliikenteeseen tarkoitettujen pyydyksien laittamista.
Toiseksi kaikki moottoriasetukset on ammattitaitoisten henkilöiden puuhastelua. Jos moottoria menee tietämätön peukaloimaan omia " annetuilla ohjeilla " virityksiä, saa siitä paskat silmille, kun joku tumpelo on ymmärtänyt väärin ohjeet tms.
Ottakaa kaikki kynnellekykenevät huomioon, että mikään ammattikoulun tai 10-vuoden kokemuksella oleva tyyppi ei ole vielä paljon mitään tietävä
itse moottoritekniikan huippuosaamisesta. Senverran saadaan aikaan, että pystyy joitakin remontteja tekemään, ja siinä se sitten melkein onkin se tietotaito.
Siis ei neuvoja. Vähän oletinkin niin. Olet rumilus siinä tapauksessa täysin väärässä sakissa. Kun kerta olet ammattilainen ja tiedät tämän foorumin kaikista tropiikeista kaiken niin käsittääkseni sinulla ei pitäisi olla pienintäkään intressiä edes lukea yhtäkään kirjoitusta tässä foorumissa.

Tämä foorumi on nimenomaan sitä varten että tietoa kysellään ja jaetaan. Kehut tietäväsi vaikka mitä mutta kun tosipaikka tulee niin erilaisin sanakääntein venkoilet ettei selityksiä tartte antaa.

Alioppineena tein oikeastaan kokeen siihen tuleeko kohdistukseen neuvoja vai ei. Tiesin ettei tule kun niitä yksinkertaisesti ei ole ja nyt on ihan turha puolustella kirjoituksella joka sisältää sivistyssanoja tai tekniikan sanastoa erilaisin kääntein tms. Lisäystä: Jos selitystä haluat antaa tähän kohtaan niin ainoastaan neuvo miten limppu kohdistetaan on pätevä. Muut kirjoitukset eivät ammattilaiselta ole ammattiarvoon soveltuvia vaan alentavia.

"Omakehu tai soo soo pojat noin ei saa tehdä foorumi" varmaan jostain löytyy ja jollei löydy niin ainahan sellaisen voi itse perustaa. Saa sit siellä rauhassa kirjoitella kanssaveljien kanssa keskenään ketään ärsyttämättä.
aadolf
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja aadolf »

^^ ASIAAAA :twisted: :twisted:
rumilus
Mersumies
Mersumies

Jari Ke kirjoitti:
Siis ei neuvoja. Vähän oletinkin niin. Olet rumilus siinä tapauksessa täysin väärässä sakissa. Kun kerta olet ammattilainen ja tiedät tämän foorumin kaikista tropiikeista kaiken niin käsittääkseni sinulla ei pitäisi olla pienintäkään intressiä edes lukea yhtäkään kirjoitusta tässä foorumissa.

Tämä foorumi on nimenomaan sitä varten että tietoa kysellään ja jaetaan. Kehut tietäväsi vaikka mitä mutta kun tosipaikka tulee niin erilaisin sanakääntein venkoilet ettei selityksiä tartte antaa.

Alioppineena tein oikeastaan kokeen siihen tuleeko kohdistukseen neuvoja vai ei. Tiesin ettei tule kun niitä yksinkertaisesti ei ole ja nyt on ihan turha puolustella kirjoituksella joka sisältää sivistyssanoja tai tekniikan sanastoa erilaisin kääntein tms. Lisäystä: Jos selitystä haluat antaa tähän kohtaan niin ainoastaan neuvo miten limppu kohdistetaan on pätevä. Muut kirjoitukset eivät ammattilaiselta ole ammattiarvoon soveltuvia vaan alentavia.
"Omakehu tai soo soo pojat noin ei saa tehdä foorumi" varmaan jostain löytyy ja jollei löydy niin ainahan sellaisen voi itse perustaa. Saa sit siellä rauhassa kirjoitella kanssaveljien kanssa keskenään ketään ärsyttämättä.
Olen kertonut vastauksen aikaisemmassa ketjussa. Tuo autosi käsittelyyni, niin laitan palikat kohdalleen. Ilmaiseksi tai rahalla saatavia tietoja ei heru. Kaikkea ei valitettavasti saa ostettua rahallakaan, se tietotaito on itse hankittava.
Ei tämä foorumi mitään menetä olemassaolollani tai minulta ei jäisi tietämättä jotakin ilman täälläoloani.
Tämäkin foorumi on potkaistu käyntiin juuri helpon janoavan tiedonhalun perusteella. Kokemuksia ja juttuja voidaan vaihtaa, mutta sellaista asioista kannattaa vaieta, joista suurimmalla osalla ei ole mitään käsitystä tai puhumattakaan tiedollista osaamista.
Kehoittaisin kaikkia foorumilaisia perehtymään edes jonkin verran polttomoottoritekniikkaan, ennekuin ylipäätään päästelevät ajatuksiaan julkisesti valloilleen. Moottoreiden suunnitteluun ja sen toimintaedellytyksiin tarvitaan suhteellisen paljon monialaista osaamista.
Moottorin on helppo suunnitella moottorin näköiseksi, mutta se on vasta puolet toimintaedellytyksen kokonaisuudesta.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

rumilus kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:

Olen kertonut vastauksen aikaisemmassa ketjussa. Tuo autosi käsittelyyni, niin laitan palikat kohdalleen. Ilmaiseksi tai rahalla saatavia tietoja ei heru. Kaikkea ei valitettavasti saa ostettua rahallakaan, se tietotaito on itse hankittava.
Ei tämä foorumi mitään menetä olemassaolollani tai minulta ei jäisi tietämättä jotakin ilman täälläoloani.
Tämäkin foorumi on potkaistu käyntiin juuri helpon janoavan tiedonhalun perusteella. Kokemuksia ja juttuja voidaan vaihtaa, mutta sellaista asioista kannattaa vaieta, joista suurimmalla osalla ei ole mitään käsitystä tai puhumattakaan tiedollista osaamista.
Kehoittaisin kaikkia foorumilaisia perehtymään edes jonkin verran polttomoottoritekniikkaan, ennekuin ylipäätään päästelevät ajatuksiaan julkisesti valloilleen. Moottoreiden suunnitteluun ja sen toimintaedellytyksiin tarvitaan suhteellisen paljon monialaista osaamista.
Moottorin on helppo suunnitella moottorin näköiseksi, mutta se on vasta puolet toimintaedellytyksen kokonaisuudesta.
Amatööri !!!

Todellisen asiantuntijan tunnistaa siitä että se osaa pitää suunsa kiinni kun sen aika on. Avaa suunsa kun on oikeaa asiaa.
Lukittu