Hehkut vaiko orastava suutin ongelma? Vito CDI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
soppaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 08.09.2009 09:56

Hehkut vaiko orastava suutin ongelma? Vito CDI

Viesti Kirjoittaja soppaa »

Ihan viime viikon aikana käynnistys huonontunut huomattavasti, hehku valo ei kuitenkaan jää palamaan. Esim. saa sahata 2 asteen lämpötilassakin tosi kauan, lämpimällä koneellakin ei lähde ilman pientä sahaamista. Mistä kannattaisi alkaa tutkia asiaa?

Lueskelin noista aiemmista kirjoituksista, että ilmavuotoa, suutin vuotoa ja hehku ongelmaa on ollut....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos heku puolen vika niin siitä jää vikakoodi
jos ei vika koodia niin
Suutinten paluu vuotoa ja tai suurpaine pumppun vuotoa
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Hehkut vaiko orastava suutin ongelma? Vito CDI

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

soppaa kirjoitti:Ihan viime viikon aikana käynnistys huonontunut huomattavasti, hehku valo ei kuitenkaan jää palamaan. Esim. saa sahata 2 asteen lämpötilassakin tosi kauan, lämpimällä koneellakin ei lähde ilman pientä sahaamista. Mistä kannattaisi alkaa tutkia asiaa?

Lueskelin noista aiemmista kirjoituksista, että ilmavuotoa, suutin vuotoa ja hehku ongelmaa on ollut....
Mulla alkoi sahauttaan kun oli yhdessä suuttimessa kova ohivuoto. Juurikin ongelma pahempi lämpimässä.

Tee testi:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58442

Ja tuolta jotain lisää:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... vuototesti
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
soppaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 08.09.2009 09:56

Viesti Kirjoittaja soppaa »

Lämpimänä kyllä lähtee ilman suurempaa sahaamista mutta nytkin tänä aamuna, kun auto oli seissyt yön yli niin tosi pitkän ajan sai sahata vaikka lämppärin nokassa oli ollut.

Tuntuis näin perstuntumalta, että ilmaa p-linjoihin jostain menee...

Millai tuo ohi vuoto ongelma tähän kohteeseen sopisi, ilmeneekö tuo ohi vuoto myös kylmällä koneella?
soppaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 08.09.2009 09:56

Viesti Kirjoittaja soppaa »

Voisiko vika olla myös hehkuissa? Vaikkei jätäkkään valoa palamaan niin kai niistä voi alkaa teho hiipua?! Siitähän ei jää vika koodia jos hehku ei ole rikki??

Btw. Miten, pystyykö tuossa CDI:ssä vaihtaa itse hehkutulpat?

Löytyykö ohjeita?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

soppaa kirjoitti:Voisiko vika olla myös hehkuissa? Vaikkei jätäkkään valoa palamaan niin kai niistä voi alkaa teho hiipua?! Siitähän ei jää vika koodia jos hehku ei ole rikki??

Btw. Miten, pystyykö tuossa CDI:ssä vaihtaa itse hehkutulpat?

Löytyykö ohjeita?
Pystyy vaihtamaan itse, purkaa kaiken ylimääräisen vaan ensin pois edestä
sen jälkeen johdot irti hehkuista irti ja ruuvaa hehkut irti
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 921
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Hehkut katkeavat helposti irrottettaessa, älä väännä väkisin.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Vastaa Viestiin