
Tänä aamuna oli sit turussakin 11 astetta miinusta. 300TD oli noin tunnin roikassa aamuvarhain ja virta oli jo katki, kun läksin töihin.
Alkumatka menikin moottoritiellä satakymmenen lasissa mukavasti, mutta ennen Piikkiötä (noin 10 km ajon päässä) alkoi lämpömittari nousta joltisenkin nopeasti. Ensin siihen 90 viivalle ja kohta vähän ylikin.
Heitin rampille, hidastin ja lämpö putosi ihan silmissä takas 80 viivalle.
Jatkoin matkaa kantatietä seittemää-kahdeksaakymppiä. Lämpö pysyi muutaman kilometrin rajoissa, sitten se alkoi nousta, ensin 90 viivalle ja kohta jo lähemmäs satasen viivaa.
Stoppasin huoltikselle, annoin auton käydä paikallaan ja taas lämpö alkoi tippua. Lisäsin litrabn raakaa pakkasnestettä, sammutin auton käydäkseni vessassa ja jatkoin matkaa. Paussin aikana lämpö oli tippunut 80 -viivalle, ja maantielle päästyäni neula osoitti enää noin 75 astetta. Tässä luvussa se vakaasti pysyi myös loput 50 km, vähän normaalin alle siis.
Pitääkö tässä tulkita, että pakkasneste oli käynyt ajoviiman ansiosta hyhmässä ja lisäämäni raaka aine sitten avasi sohjot. Termostaattivikakin kävi mielessä




Ja konehan oli tuo ilmastoimaton, vapaastihengittävä om603, 370 tkm ajettuna ja kannentiiviste falskaa varmasti
