Turbokin vaihtui tosin vakiosta T3 garretista Holsetin hx35w:hen.
Satasen vauhdissa ahtopaine tippu 0.6:sta nollaan. Eli hengittävyys parani samalla paljon.
tota asiaa oon miettiny, että jos autossa on iso, taikka pikkuturbo, niin siinähän on selkee ero ahtopaineessa tasakaasulla maantiellä ajettaessa. luulis, että kun koneessa on ahtoja, eli paljon ilmaa ja pikkasen vaan soppaa, niin hyötysuhde olis parempi. mutta esimerkit antaa toista.
taitaa tulla sieltä pakopuolelta se hyötysuhteen laskeminen, kun pikkuturbo toimii pakokaasujarruna ja isosta ahtimesta ne pakokaasut vaan sujahtaa läpi.
"työtilanteen vuoksi otamme uusia työtarjouksia viikosta 3 eteenpäin..."
Vaikka millon soittaa niin varattua piippa mynällä.
Ei kellään sitte olis sanoa tässä että miten paljon se pumpun laitto tuolla mynällä on maksanu? Ees suunnilleen. Nimittäin mitä minä oon kuullu kylillä puhuttavan niin ei oo lähelläkään tuota 900e...
Mitenkäs tuo syöttömäärän riittävyys oikeen lasketaan? Onko se suoraan verrannollinen tehoon, vai miten?
Mulla makso tuohon om617 pari kolme kuukautta sitten 900€ plus sitten pumppuaihio mikä makso 50€ Ihanan halpoja nämä kaikkien hylkimät vanhan kansan osat!
Ahdonalainen syöttö oli ensin tarkoitus toteuttaa w124 200D:n pumpun alppikellosysteemillä, mutta kello oli hajalla ja se teki sen oman sylinterihomman pumpun kylkeen josta sain 100€ (norm. 200€) alennusta koska teki "omin päin" sen. Pumppu piti saada penkistä pois eikä ollut kysynyt multa mitä tehdään...
Eli 6 syl vähän enemmän mutta eiköhän 1200€ ole aika lähellä jos on pumppuaihio itsellä valmiina
Kyllä se pahus viete tuntuu kalliilta... Mutta minkäs teet, eihän se toimi jos kone ei saa ruokaa... Pitänee koittaa kolehtia keräillä jotta sen sais irti. Ni siinä tuli sitten tosin tuo morkooli systeemikin samalla? Ettei vissiin ollu muutakun ruuvas kiinni ja on the road?
Näin jälestäpäin tuntuu hätiköidyltä että koneessa on oikeestaan kaikki uutta. Ois kannattanu hommata tuo pumppu ihan ensiks tms. Eipä siinä muuta, mutta nousee auton hinta aika korkeeks. Ei ainakaan kannata myimään ruveta, että itelle täytynee jättää...
entiä paljonko ois pasin tekemällä pumpulla tullu jos ois kunnon ahdin ja voinut lisätä syöttöjä mutta pienillä syötöillä ja pikku Masterilla 344hp 603 moottorista. moottori vakio muuten ja kaikki muut osat ihan peruskamaa.
Kummeli kirjoitti:
Ei kellään sitte olis sanoa tässä että miten paljon se pumpun laitto tuolla mynällä on maksanu? Ees suunnilleen. Nimittäin mitä minä oon kuullu kylillä puhuttavan niin ei oo lähelläkään tuota 900e...
950€ makso mulla 6syl pumpun teettäminen viikko sitten mynällä ja pumpun tekeminen tais kestää pari kolme viikkoa.
160/6000 luki pumpun kyljessä kun se sieltä tuli, vetäviä sais kuulemma vielä enempiki jos haluaa.
Toi tarkoittaa 120 kuutiomilliä per tuhat työtahtia (ei rpm)
No ei ihan niinkään.. 120kuutiomillimetriä per elementin yksi isku. Joskus ilmoitetaan myös kierrosluku, jolla pumpun tuotto on mitattu.. Jos pumppupajat noudattaisivat samaa mittausstandardia tuottomittauksissaan, niin pumppujen tuotot olisivat vertailukelpoisia keskenään. Näin joku selitti asiaa holysmoken puolella taannoin.
Ootko nyt aivan varma tuosta asiasta? Tuntuu vaan aika isolta elementiltä tuo 0.12 litraa per isku, jossain isossa ristipääkoneessa noita kyllä on näkynyt... Mutta että mersuissa vaikka nyt superturboja ovatkin
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
No ei ihan niinkään.. 120kuutiomillimetriä per elementin yksi isku. Joskus ilmoitetaan myös kierrosluku, jolla pumpun tuotto on mitattu.. Jos pumppupajat noudattaisivat samaa mittausstandardia tuottomittauksissaan, niin pumppujen tuotot olisivat vertailukelpoisia keskenään. Näin joku selitti asiaa holysmoken puolella taannoin.
Ootko nyt aivan varma tuosta asiasta? Tuntuu vaan aika isolta elementiltä tuo 0.12 litraa per isku, jossain isossa ristipääkoneessa noita kyllä on näkynyt... Mutta että mersuissa vaikka nyt superturboja ovatkin
0.00012 litraa?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
0.00012 litraa?
Katos meni itellä millilitrat ja millimetrit sekaisin jatketaan juopottelua:))
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Stonehead kirjoitti:mikä tämä huuhaa napa oikeen on ??? puhuu paskaa minkä kerkiää vaikka tällä hetkellä suomen nopein mersu on samalla paikkakunnalla!!
jaa missä, en minä ainakaan ole nähnyt vai tarkoitatko sitä helvetin savukonetta, jolla ei päästä edes viivalta irti ihmisten aikana
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Just. Onha se nopee aika tuo 10.68sec/401m, eikä oo kukaa tainnu ajaa parempaa aikaa. Montako lähtöö tuo on voittanu?
Seo nopee kuka ylittää maali viivan ensimmäisenä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jeemu kirjoitti:Just. Onha se nopee aika tuo 10.68sec/401m, eikä oo kukaa tainnu ajaa parempaa aikaa. Montako lähtöö tuo on voittanu?
Seo nopee kuka ylittää maali viivan ensimmäisenä.
yleensähän vastustaja pakkaa jo kamojaan seuraavaa lähtöä varten, kun tämä "nopein mersu" vielä kerää paineita lähtöviivalla
jos 1 lähtö onnistuu sadasta, niin en pajoa kyllä elämöisi tuosta mersusta...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mua ei kiinnosta pullinkimiehenä pätkääkään kumpi siälä maalis on ekana vaan se aika koska se kertoo pitkälti moottorin tehon kun kattoo mitä auto painaa.
on kuitenki aika paljo kokemusta moottoreista jolla oltaas mersun kopalla EKANA maalis kuutosella alkavaan...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
mun täytyy kyllä stonehead todeta, että jatkossa käännyn ainoastaan karpiolan puoleen näissä vetoakseli jutuissa, että ei tartte varmaan sitten mittailla, olisko sulla sellasia aksiloita mitä ehkä tarvitsisin, no ei sulla ollu kyllä niitä ASD perällisenkään aksiloita...
ja mikäs pullinki mies sinä olet, kun en ole nähnyt sua kuin jossakin santavuoren "kylä" mäkivetokisoissa sillä zetorillas ei sua ainakaan mistään sm kisojen tuloksista tule vastaan
taitaa stonen kesä mennä vähän isommilla renkailla kurvaillessa...
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
mitä ainakin ite kattellu noita Oikeita kiihdytysjuttuja ja niin kokonaisaika vaikuttaaa siiinäkin. eli ne reaktiot,koska saadaan auto viivalta liikkeelle.
Nii jokaine harrastaa mistä tykkää. Turha sotkee pullinkia tähä ku eskon Mersulla sitä ei tietääkseni harrasteta. Loppunopeus kertoo toki voimavaroista, mutta mitä sillä suurella loppunopeuella tekee jos oot maalisa 30sec myöhemmi ku kilpa kumppani.
Huippunopeus kisat o eriksee
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Jospa sitten se keskinäinen vittuilu lopetetaan, ja kirjoitetaan vaikka hyviä vinkkejä sillä samalla innolla meille noviiseille
Jos jotain henkilökohtaisuuksiin menevään vittuilua vielä esiintyy...vaikkakin se on ilmiselvästi jouluglögin aiheuttamaa höyryjen päästelyä ja siten IRL ihan OK, niin tarinahan loppuu sitten forumilla kuitenkin lukitukseen.
Aihe taisi olla alunperin ne hemmetin elementit...
Hyvää joulua ja hyviä vetoja kaikille...oli se sitten testipenkki, pullingrata, alastaro tai esson baari
tdt leka kirjoitti:epäilen kyllä tota 400hv:tä tai tietenki riippuu mikä motori.pitäshän siinä vähä tietää miten ajotus muuttuu yms. eikä vaan lätkästä isoja elementtejä.
ei tämä mersun viritys sentään niin halpaa ja helppoa ole
Olikos mersun ajoituksensäätömekanismi pumpussa vai missä?
Omassa 606:ssa Holysmokella/ite tehty pumppu, antanee sen 120 tappiin ruuvattuna. Vähän jätettiin varoja kun penkissä ajettiin (omaa tyhmyyttäni), mutta se säädetty 110 kuutiota tuli vielä yli 5000 koneen kierroksen. Loivanokkainen pumppu ja käy melko nätisti. Penkitetty 388/588 kun ahtoa 1,7bar ja pakopainetta 2,9bar. Katsotaan keväällä uudelleen toisella ahtimella ja loputkin syötöt ruuvattuna.