W124 valojen vikamerkkivalon palaminen
W124 valojen vikamerkkivalon palaminen
Miten saisi vikavalon sammumaan kun käyttää xenenoita niin, että toinen alkuperäisistä virtajohdoista jää tyhjäksi.
Xenon-sarja ottaa herätteen ainoistaan toisen puolen virtajohdoista. Ei viitsisi laittaa turhaan vastuksia polttimon tilalle, eikä poistaa vikavaloa mittaristosta. tähän auttaisi edes jos jostain saisi tähän sähkökytkentä kaavion niin voisi kehitellä jonkun ratkaisun kytkentöihin.
Xenon-sarja ottaa herätteen ainoistaan toisen puolen virtajohdoista. Ei viitsisi laittaa turhaan vastuksia polttimon tilalle, eikä poistaa vikavaloa mittaristosta. tähän auttaisi edes jos jostain saisi tähän sähkökytkentä kaavion niin voisi kehitellä jonkun ratkaisun kytkentöihin.
Re: W124 valojen vikamerkkivalon palaminen
Stroker kirjoitti:Miten saisi vikavalon sammumaan kun käyttää xenenoita niin, että toinen alkuperäisistä virtajohdoista jää tyhjäksi.
Xenon-sarja ottaa herätteen ainoistaan toisen puolen virtajohdoista. Ei viitsisi laittaa turhaan vastuksia polttimon tilalle, eikä poistaa vikavaloa mittaristosta. tähän auttaisi edes jos jostain saisi tähän sähkökytkentä kaavion niin voisi kehitellä jonkun ratkaisun kytkentöihin.


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
ei taida olla juuri muuta järkevää ratkaisua kuin rikkinäinen poltin ehjän tilalle mittarin taakse. vastuksilla pystyy rakentaan mutta syöpi virtaa turhaan. ja löpöä. itsellä myös xenonit, merkkivalo palaa mutta antaa palaa.. katsastukseen pikku juttu nakata normi polttimot tilalle. turhan päiten nuo kyllä laittomat. oikein säädettynä paremmat kuin alkup. + lisäpitkät maskissa eikä vastaantulijat räpyttele jo 2 km päästä.. entisellä kokoonpanolla oli näin.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Eikös tuossa voi sitten viedä ballisteille virrat niin että molemmille menee omansa??
Minä laitoin vasemman ja oikean erikseen ja hienosti pelaa, eikä pala merkkivalot

Minä laitoin vasemman ja oikean erikseen ja hienosti pelaa, eikä pala merkkivalot


--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Valitettavasti tässä xenon-sarjassa tulee vain toiselle puolle kytkentä auton omaan sähköliitäntään, eli ei oikein pysty rakentamaan fiksusti toiseenkin kun ottavat herätteen vain yhdestä liitännästä.
No täytyy vissiin kaivaa jostain valokytkentäkaavio ja alkaa suunnittelemaan jotain fiksua tähän.
Ei muuten oikein tuo bi-xenon toimi pitkille vaihtaessa kun jättää valokuvion silloin turhan eteen. Tarvitsee kohta asentaa lisäpitkät kun referenssiluku saa olla taas 100
No täytyy vissiin kaivaa jostain valokytkentäkaavio ja alkaa suunnittelemaan jotain fiksua tähän.
Ei muuten oikein tuo bi-xenon toimi pitkille vaihtaessa kun jättää valokuvion silloin turhan eteen. Tarvitsee kohta asentaa lisäpitkät kun referenssiluku saa olla taas 100

- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
mitäs jos laitat releen väliin, eli otat vain herätteen valojen virtajohdosta. Silloinhan vastusarvo molemmilla puolilla on sama eikä vikavalon pitäis palaa



--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Eipä onnistu, mersu ilmottaa myös siitä, että polttimot vievät liian vähän virtaa.huonotuurinen kirjoitti:mitäs jos laitat releen väliin, eli otat vain herätteen valojen virtajohdosta. Silloinhan vastusarvo molemmilla puolilla on sama eikä vikavalon pitäis palaa![]()

[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
OK
Ajattelin että parkit riittäis...


Ajattelin että parkit riittäis...
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Se valojen haistelija on umpinainen laatikko, josta ei ole
kytkentäkaaviota saatavana. Valojen kytkentäkaavio on esim. Alfamerin
korjausoppaassa, se laatikko näkyy siinä.
Elektroniikkaharrastelija saattaisi rakentaa virtapeilin, joka haistaa
ksenonin ottaman virran ja tuottaa täsmälleen saman suuruisen kopion.
Kopiota käytetään sitten sen joutilaan puolen huijaamiseen. Mutta
siinä tosiaan kuluu sähköä hukkaan. Tietysti sillä sähköllä voi yrittää
tehdä jotain hyödyllistä lämmitys-valaisu tms. hommaa.
Teoriassa voisi kokeilla kytkeä se ksenon-johto sekä vasempaan että
oikeaan puoleen siinä haistelijassa iman virtapeiliä, mutta vaarana on että
jotain hajoaa, kun ei tiedä, mitä laatikossa on sisällä. Saattaisi toimiakin.
Kytkentä ainakin on helppo: kytket vain vasemman ja oikean puolen
polttimolle tulevat johdot yhteen ja otat siitä sitten ohjauksen ksenonille.
Se ksenon-valo ei sitten mene katsastuksesta kuin vahingossa läpi,
joten tee helposti palautettava kytkentä.
kytkentäkaaviota saatavana. Valojen kytkentäkaavio on esim. Alfamerin
korjausoppaassa, se laatikko näkyy siinä.
Elektroniikkaharrastelija saattaisi rakentaa virtapeilin, joka haistaa
ksenonin ottaman virran ja tuottaa täsmälleen saman suuruisen kopion.
Kopiota käytetään sitten sen joutilaan puolen huijaamiseen. Mutta
siinä tosiaan kuluu sähköä hukkaan. Tietysti sillä sähköllä voi yrittää
tehdä jotain hyödyllistä lämmitys-valaisu tms. hommaa.
Teoriassa voisi kokeilla kytkeä se ksenon-johto sekä vasempaan että
oikeaan puoleen siinä haistelijassa iman virtapeiliä, mutta vaarana on että
jotain hajoaa, kun ei tiedä, mitä laatikossa on sisällä. Saattaisi toimiakin.
Kytkentä ainakin on helppo: kytket vain vasemman ja oikean puolen
polttimolle tulevat johdot yhteen ja otat siitä sitten ohjauksen ksenonille.
Se ksenon-valo ei sitten mene katsastuksesta kuin vahingossa läpi,
joten tee helposti palautettava kytkentä.