Vika ilmamassamittarissa tai mittareissa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jussi 400 cdi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 19.12.2009 10:46
Paikkakunta: tampere

Vika ilmamassamittarissa tai mittareissa?

Viesti Kirjoittaja jussi 400 cdi »

Mulla on s 400 cdi 2003 onkohan vikaa ilmamassamittareissa niitä on kuulemma kaksi ties joku sanoo kun kasin kone
Ensimmäisen kerran teki noin vuosi sitte tehot putos ei ottanu kierroksia yli 3000 sammutin auton ja käynnistin niin vika oli korjattu alkanut tekeen tätä yhä useemmin nyt ihan melkein päivittäin eikä vika läheskää aina enää kuittaannu uudellee käynnistämällä.
Vaatikohan paljon purkamista jos itte vaihtas anturit eiköhän ne imupuolelta löydy .En löytäny mistää antureille hintaa?
Tiätäsköhän joku?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nyt on ihan pakko sanoa. kannattaa laittaa vähintäänkin ne pilkut ja pisteet sinne tekstiin, niin on helpompi lukea ja ymmärtää. ei muuten, mutta helpottaa asian ymmärtämistä, kun ei ole ihan yhteen pötköön kirjotettu kaikki.

niin sitten asiaan. en kauheesti tiädä noin uusista moottoreista, mutta sen tiedän, että ilmamassamittarit on imupuolella. todennäkösesti heti ilmanputsarin jälkeen, taikka samassa paketissa. ja joo, kaks niitä ilmamassamittareita todennäköisesti on, jos on V kones. voihan niistä ainakin koittaa mittailla ja vertailla niiden vastusarvoja toisiinsa. ehkä vois saada jotakin merkkejä, että toinen on pimee, tai toimii huonosti.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Testerin kautta.

Ensin vikamuistin nollaus ja sitten ajoa perään niin kauan että vika uusiutuu.
Tällöin jää se päällä oleva vika muistiin. Ja sen löytää sieltä helposti kun muut vanhemmat vikakoodit on poistettu ensin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18024
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jeps, arvailujen perusteella ei kannata vaihtaa yhtään mitään, siispä testeriin.
Nelisatasista menee rikki kaasuläppäkotelo ja voihan ilmamassamittarikin oikkuilla.
jussi 400 cdi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 19.12.2009 10:46
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja jussi 400 cdi »

Okei vikamuisti pitäs olla tyhjä kun kävin vaihdattaan jakoketjun just
pitää kuulemma vaihtaa 400 seen sadantonnin välein.
Elikä sitte vaan heleniukselle tai vänttiselle.
PS.Mitä tulee pilkkuihin ja pisteisiin kouluaikaan äidinkieli ei ollu mun juttu.
KIITOS.[/i]
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jussi 400 cdi kirjoitti:Okei vikamuisti pitäs olla tyhjä kun kävin vaihdattaan jakoketjun just
pitää kuulemma vaihtaa 400 seen sadantonnin välein.
Elikä sitte vaan heleniukselle tai vänttiselle.
PS.Mitä tulee pilkkuihin ja pisteisiin kouluaikaan äidinkieli ei ollu mun juttu.
KIITOS.[/i]
no ei se äidinkieli munkaan juttu ole, mutta kyllä nyt suurinpiirtein kirjottaa osaan..

ps. pikkasenvittumaistalukeejosonkaikkinumerotjakirjaimetsamassapötkössäeikämeinaasaadamitääntolkkuamistään mutta ihan kuinka vaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
PekkaOU
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 14.12.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja PekkaOU »

jussi 400 cdi kirjoitti:Okei vikamuisti pitäs olla tyhjä kun kävin vaihdattaan jakoketjun just
pitää kuulemma vaihtaa 400 seen sadantonnin välein.
Elikä sitte vaan heleniukselle tai vänttiselle.
PS.Mitä tulee pilkkuihin ja pisteisiin kouluaikaan äidinkieli ei ollu mun juttu.
KIITOS.[/i]
aika härskiä, satasen välein ketju... huh huh
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Eikös tuo max 3000rpm kierroksia tarkoita sitä että moottori on ns. vikasietotilassa. Eli vika voi olla missä vaan, ei välttämättä ilmamassamittareissa.
Eli testeriin ennen kuin tuhlaa euroakaan, mihinkään osiin.
Yleensähän ilmamassamittari ilmoittaa rikkoutumisestaan epätasaisella tyhjäkäynnillä. :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin