Vika ilmamassamittarissa tai mittareissa?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 19.12.2009 10:46
- Paikkakunta: tampere
Vika ilmamassamittarissa tai mittareissa?
Mulla on s 400 cdi 2003 onkohan vikaa ilmamassamittareissa niitä on kuulemma kaksi ties joku sanoo kun kasin kone
Ensimmäisen kerran teki noin vuosi sitte tehot putos ei ottanu kierroksia yli 3000 sammutin auton ja käynnistin niin vika oli korjattu alkanut tekeen tätä yhä useemmin nyt ihan melkein päivittäin eikä vika läheskää aina enää kuittaannu uudellee käynnistämällä.
Vaatikohan paljon purkamista jos itte vaihtas anturit eiköhän ne imupuolelta löydy .En löytäny mistää antureille hintaa?
Tiätäsköhän joku?
Ensimmäisen kerran teki noin vuosi sitte tehot putos ei ottanu kierroksia yli 3000 sammutin auton ja käynnistin niin vika oli korjattu alkanut tekeen tätä yhä useemmin nyt ihan melkein päivittäin eikä vika läheskää aina enää kuittaannu uudellee käynnistämällä.
Vaatikohan paljon purkamista jos itte vaihtas anturit eiköhän ne imupuolelta löydy .En löytäny mistää antureille hintaa?
Tiätäsköhän joku?
nyt on ihan pakko sanoa. kannattaa laittaa vähintäänkin ne pilkut ja pisteet sinne tekstiin, niin on helpompi lukea ja ymmärtää. ei muuten, mutta helpottaa asian ymmärtämistä, kun ei ole ihan yhteen pötköön kirjotettu kaikki.
niin sitten asiaan. en kauheesti tiädä noin uusista moottoreista, mutta sen tiedän, että ilmamassamittarit on imupuolella. todennäkösesti heti ilmanputsarin jälkeen, taikka samassa paketissa. ja joo, kaks niitä ilmamassamittareita todennäköisesti on, jos on V kones. voihan niistä ainakin koittaa mittailla ja vertailla niiden vastusarvoja toisiinsa. ehkä vois saada jotakin merkkejä, että toinen on pimee, tai toimii huonosti.
niin sitten asiaan. en kauheesti tiädä noin uusista moottoreista, mutta sen tiedän, että ilmamassamittarit on imupuolella. todennäkösesti heti ilmanputsarin jälkeen, taikka samassa paketissa. ja joo, kaks niitä ilmamassamittareita todennäköisesti on, jos on V kones. voihan niistä ainakin koittaa mittailla ja vertailla niiden vastusarvoja toisiinsa. ehkä vois saada jotakin merkkejä, että toinen on pimee, tai toimii huonosti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 19.12.2009 10:46
- Paikkakunta: tampere
no ei se äidinkieli munkaan juttu ole, mutta kyllä nyt suurinpiirtein kirjottaa osaan..jussi 400 cdi kirjoitti:Okei vikamuisti pitäs olla tyhjä kun kävin vaihdattaan jakoketjun just
pitää kuulemma vaihtaa 400 seen sadantonnin välein.
Elikä sitte vaan heleniukselle tai vänttiselle.
PS.Mitä tulee pilkkuihin ja pisteisiin kouluaikaan äidinkieli ei ollu mun juttu.
KIITOS.[/i]
ps. pikkasenvittumaistalukeejosonkaikkinumerotjakirjaimetsamassapötkössäeikämeinaasaadamitääntolkkuamistään mutta ihan kuinka vaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
aika härskiä, satasen välein ketju... huh huhjussi 400 cdi kirjoitti:Okei vikamuisti pitäs olla tyhjä kun kävin vaihdattaan jakoketjun just
pitää kuulemma vaihtaa 400 seen sadantonnin välein.
Elikä sitte vaan heleniukselle tai vänttiselle.
PS.Mitä tulee pilkkuihin ja pisteisiin kouluaikaan äidinkieli ei ollu mun juttu.
KIITOS.[/i]
Eikös tuo max 3000rpm kierroksia tarkoita sitä että moottori on ns. vikasietotilassa. Eli vika voi olla missä vaan, ei välttämättä ilmamassamittareissa.
Eli testeriin ennen kuin tuhlaa euroakaan, mihinkään osiin.
Yleensähän ilmamassamittari ilmoittaa rikkoutumisestaan epätasaisella tyhjäkäynnillä.
Eli testeriin ennen kuin tuhlaa euroakaan, mihinkään osiin.
Yleensähän ilmamassamittari ilmoittaa rikkoutumisestaan epätasaisella tyhjäkäynnillä.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...