Vauhti nousi ja nostin jalan kaasulta, tosin tällä ei ollut mitään vaikutusta menon hiljenemiseen. Nopeuden kasvaessa yli 130km/h jäisellä moottoritiellä aloin painaa jarrua menon hidastamiseksi ja etsiä erkanemiskaistaa ja huoltoasemaa.
Löysin nykyajan "palveluaseman", jonka pihalla oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Tyhjänäkäyntikierrokset olivat 4000 rpm:n kohdalla ja kaasuvivusto ns. tyhjäkäyntiasennossa, samoin kaasupoljin ja kaasuvaijeri löysä.
Join kupin kahvia, kaadoin purkin anti-iceä ja kävin koittamassa uudestaan. Auto käyttäytyi normaalisti ja tyhjänäkäynti oli normaali.

Ensimmäisenä tuli mieleen jäätyminen, mutta yleensä "polttoaineen" jäätyminen pysäyttää matkan, toisin kuin tässä. Voiko ruiskun jokin läppä jäätyä niin, että kaasu jää päälle?
Nimim.
Keskiviikkona joulureissuun