w 124 kolinaa etupäästä..
w 124 kolinaa etupäästä..
Elikkä hiekkatiellä, jossa on vähän isompaa kiviainesta, keulasta kuuluu pientä "lotinaa". Olen vaihtanut apusimpukan, siinä oli pieni välys - ääni ei poistunut. Samoin vakaajatangon kumit on tiukat, eli sen ei pitäisi ääntää.
Alapallonivelet on vaihdettu alle 100 tkm sitten, eli nekään ei liene vielä väljät.
Mitään ääniä ei kuulu ajettaessa isompaan kuoppaan, ainoastaan "rompoolitietä" ajettaessa.
Iskarit on testin mukaan kunnossa, samoin kaikki nivelet näppituntumalta tiukan tuntoiset. Ääni kuuluu ehkä enemmän kuskin puolelta.
Epäilin ohjaussimpukan ääntelevän, mutta sekin on säädetty jetiksi.
Onko muilla foorumilaisilla ollut samaa ääniongelmaa ja onkoi siihen löytynyt ratkaisu?
Ääni ei ole todellakaan paha, sillä "äkkinäinen" kyydissäolija ei välttämättä edes kuule ääntä ennekuin mainitsee asiasta. Mutta tämä ääni ei kuulu mersuun.
Alapallonivelet on vaihdettu alle 100 tkm sitten, eli nekään ei liene vielä väljät.
Mitään ääniä ei kuulu ajettaessa isompaan kuoppaan, ainoastaan "rompoolitietä" ajettaessa.
Iskarit on testin mukaan kunnossa, samoin kaikki nivelet näppituntumalta tiukan tuntoiset. Ääni kuuluu ehkä enemmän kuskin puolelta.
Epäilin ohjaussimpukan ääntelevän, mutta sekin on säädetty jetiksi.
Onko muilla foorumilaisilla ollut samaa ääniongelmaa ja onkoi siihen löytynyt ratkaisu?
Ääni ei ole todellakaan paha, sillä "äkkinäinen" kyydissäolija ei välttämättä edes kuule ääntä ennekuin mainitsee asiasta. Mutta tämä ääni ei kuulu mersuun.
Mulla 124 etupään kolina johtui vakaajatangon kumeista. Sen kyllä huomaa ku kädellä tankoa heiluttaa.
Onko sulla muuten moottorin pohjapanssaria. Mulla siihen kertyneet pikkukivet aiheuttaa ääniä nimenomaan ministerikiharaa ajettaessa.
Kannatais tsekata ohjausiskari, helppo irrottaa ja kokeilla onko työntövastus vakio koko alueella. Parantaa ajettavuutta kummasti ku laittaa uuden (n. 25 eeroo). Oireena on että ratti heiluu ku aja suoraa kuoppatiellä. Saattaa kai se äännelläki.
Tomi
Onko sulla muuten moottorin pohjapanssaria. Mulla siihen kertyneet pikkukivet aiheuttaa ääniä nimenomaan ministerikiharaa ajettaessa.
Kannatais tsekata ohjausiskari, helppo irrottaa ja kokeilla onko työntövastus vakio koko alueella. Parantaa ajettavuutta kummasti ku laittaa uuden (n. 25 eeroo). Oireena on että ratti heiluu ku aja suoraa kuoppatiellä. Saattaa kai se äännelläki.
Tomi
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
no mites etupään puslien kunto?
aiheesta lisää :
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
aiheesta lisää :
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Kyllä se vaan on alapallo joka siellä kolajaa. Eilen vaihtaessani jarrunesteitä kopeloin kuskinpuoleista eturengasta, ja välystä tuntui alapallossa, joka kolisee pikku epätasaisuuksissa. Olipa heikko pallonivel, kun ei kestänyt kuin alle 100 tkm, vaikka oli alkuperäinen. No pitää vaihdella kunhan tässä ehtii.
Jarrunesteiden vaihdosta w 124:ssa:
Täytä jarrunestesäiliö aivan piripintaan takajarruja ilmatessasi, sillä säiliö on kaksiosainen, sinne ei mene nestettä kuin säiliön ollessa aivan aivan täynnä. Meinas ensin hörppiä ilmoja ennenkuin hokasin asian.
Jarrunesteiden vaihdosta w 124:ssa:
Täytä jarrunestesäiliö aivan piripintaan takajarruja ilmatessasi, sillä säiliö on kaksiosainen, sinne ei mene nestettä kuin säiliön ollessa aivan aivan täynnä. Meinas ensin hörppiä ilmoja ennenkuin hokasin asian.
Laitetaanpa tähän topikkiin...
Aamulla melkein heti liikkeelle lähdön jälkeen (ulkolämpötila -13 astetta) ajoin n. 30 km/h korotettuun risteykseen. Oikealta etupäästä kuului napsahdus, joka jäi pysyväksi. Terävään monttuun ajaessa kolahdus kuuluu etupäästä ja korva väittää että nyt molemmilta puolilta. Mikähän meni rikki? Auto W124 300TE.
Aamulla melkein heti liikkeelle lähdön jälkeen (ulkolämpötila -13 astetta) ajoin n. 30 km/h korotettuun risteykseen. Oikealta etupäästä kuului napsahdus, joka jäi pysyväksi. Terävään monttuun ajaessa kolahdus kuuluu etupäästä ja korva väittää että nyt molemmilta puolilta. Mikähän meni rikki? Auto W124 300TE.
Kallistuksenvakaajan kiinnitysrauta poikki?Jyffe kirjoitti:Laitetaanpa tähän topikkiin...
Aamulla melkein heti liikkeelle lähdön jälkeen (ulkolämpötila -13 astetta) ajoin n. 30 km/h korotettuun risteykseen. Oikealta etupäästä kuului napsahdus, joka jäi pysyväksi. Terävään monttuun ajaessa kolahdus kuuluu etupäästä ja korva väittää että nyt molemmilta puolilta. Mikähän meni rikki? Auto W124 300TE.
Justiinsa näin nm. jonkin aikaa tapeltu ennenkuin hokasin tämän Exsän jarrunesteitä uusiessani.mkananen kirjoitti:
Täytä jarrunestesäiliö aivan piripintaan takajarruja ilmatessasi, sillä säiliö on kaksiosainen, sinne ei mene nestettä kuin säiliön ollessa aivan aivan täynnä. Meinas ensin hörppiä ilmoja ennenkuin hokasin asian.
joo. ääni kans sille. sen huomaa ainakin kesällä, kun ajaa kovaa mutkiin. jos on kallistuksen vakaajan kiinnitys rauta poikki, niin raapii renkaan mutkissa lokareihin..teppo21 kirjoitti:Kallistuksenvakaajan kiinnitysrauta poikki?Jyffe kirjoitti:Laitetaanpa tähän topikkiin...
Aamulla melkein heti liikkeelle lähdön jälkeen (ulkolämpötila -13 astetta) ajoin n. 30 km/h korotettuun risteykseen. Oikealta etupäästä kuului napsahdus, joka jäi pysyväksi. Terävään monttuun ajaessa kolahdus kuuluu etupäästä ja korva väittää että nyt molemmilta puolilta. Mikähän meni rikki? Auto W124 300TE.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kopina
Kyllä se vaan niin on,että alkuperäinen,siis tehtaalla laitettu nivel kestää.
Jälkeenpäin vaihdettu,vaikka originaali kestää mielestäni huonommin.
Onko kukaan porannut reikää ja laittanut rasvanippaa alkuperäisiin niveliin?
Jälkeenpäin vaihdettu,vaikka originaali kestää mielestäni huonommin.
Onko kukaan porannut reikää ja laittanut rasvanippaa alkuperäisiin niveliin?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95