kylmäkäynnistys ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

mikäs tuossa mersussa nyt mättäää :roll: pidän auton yleensä roikassa jos pakkasta,lähtee usein ongelmitta käyntiin,vaikka ilman roikkaa. mutta kerran viikossa jättää lähtemättä.saa hangata eikä starttaa,hehku ainakin valon mukaan toimii normaalisti. kun jättää auton vielä puoleksi tunniksi lämpöön lähtee taas käyntiin. oisko ilmaa letkuissa vai alanko katselee onko hehkut vielä tallessa koko mitaltaan :lol: kaikenlaiset kokemukset ja vinkit on tervetulleita. niin ja kk takaperin käräytti ilman syytä sen hehkuboksin (rele??) sisältä sen peltisen sulakkeen.enää ei ole poltellut
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Ensiksi kannattais tarkistaa hehkut että ne on kunnossa, mutta kyllä tosiaan tuo ilmavuotokaan löpöputkissa ei ole pois suljettu.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

ihmetyttää tuo kun lähti eilenkin puolen tunnin lämmityksen jälkeen ongelmitta. ja tekee silloin tällöin,eli enemmän olisin ilmojen kannalla
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

vesku!! kirjoitti:ihmetyttää tuo kun lähti eilenkin puolen tunnin lämmityksen jälkeen ongelmitta. ja tekee silloin tällöin,eli enemmän olisin ilmojen kannalla
Mikähän auto se mahtaa olla ? Jos CDI, niin tuolla vihjeitä vioista -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=82316
W203CDI
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

eiiii sentään :lol: 124w 200td
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

teki sen taas.kettu palaa hermo
Avatar
mikipp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:14
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikipp »

itse kans starttasin akut tänään tyhjäksi...eilen oli sama homma.
pittää tänään laittaa sinne uudet letkut että sais vähän paremmin ton ruoskan käyntiin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kattokaa nyt ekana että ne hehkut on ehjät ja että ne myös hehkuttaa. ja löpösuodatin kannattaa vaihtaa, jos oireilee. ja sitä talvilaatua sinne tankkiin.

jos ei noilla parane, niin ilmavuotoja ettiskeleen. usein vuotaa ilmaa järjestelmään, mutta ei aina vuoda naftaa ulospäin. hankaloita hommia ne.
W201 250DT 20V
w201 190E
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

Vetäiskö ilmaa käynnistyksenestopalikan o-renkaasta pumpun kyljessä. Mulla oli joskus sama vika että vaati piiiiitkän sahauksen ja o-renkaan vaihdon jälkeen räjähti heti tulille.

-Sape-
------------------------------------------
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

suodatin vaihdettu ja talvilaadulla ajeltu jo monta viikkoa. hehkut tarkistan huomenna. minkä näköinen on tuo sapen kertoma hässäkkä?
Avatar
mikipp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:14
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikipp »

vaihoin äsken tuonne ne letkut mitkä on sen mustanmuovikannen alla.
ei menny ku sellanen tunti ja sit auto tulille, pieni sahaus ja sit ku oli ilmat pumpattu poies niin kävikö diisselienkeli.
toivotaan että aamulla taas lähtis kunnolla käyntiin.
huomisiin niin pääsee kertoon.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

noniin ja lisää. lähti tänään taas heti kun piti alle puol tuntia roikassa.käytiin 160km lenkki ja aivan loppumetreillä alkoi dieseli haista. no takimmaisen pytyn suutin oli alkanut vuotaa. eli mutteri jolla kiristetään suutinputki suuttimen päähän,vuoti siis mutterin ja suutinputken välistä. tiivisteet vissiin vaihtoon? tai siis o renkaat :?:
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

vesku!! kirjoitti:noniin ja lisää. lähti tänään taas heti kun piti alle puol tuntia roikassa.käytiin 160km lenkki ja aivan loppumetreillä alkoi dieseli haista. no takimmaisen pytyn suutin oli alkanut vuotaa. eli mutteri jolla kiristetään suutinputki suuttimen päähän,vuoti siis mutterin ja suutinputken välistä. tiivisteet vissiin vaihtoon? tai siis o renkaat :?:
Ei siellä mitään tiivisteitä ole, toimii kartioperiaatteella. Jos mutteri oli tiukalla, niin liekö ruiskutusputki murtunut juuresta?
300 GD
K Y M
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

aivan. no huomenna katsomaan.uskaltaakos tuolla nyt ajaa vai rikkooko jotain?
Sape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:07
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sape »

vesku!! kirjoitti:suodatin vaihdettu ja talvilaadulla ajeltu jo monta viikkoa. hehkut tarkistan huomenna. minkä näköinen on tuo sapen kertoma hässäkkä?
Jos siin on käynnistyksenesto, niin se on musta tikkuaskin kokoinen mötti pumpun kyljessä mihin tulee piuha liittimelle. Parilla ruuvilla vaan kiinni. kato että laitat kunnon o-renkaan joka kestää naftaa, muuten sama homma seuraavana aamuna
------------------------------------------
Avatar
mikipp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:14
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikipp »

itse lähin ajeleen tänään aamulla kohti muoniota. auto lähti käyntiin suht hyvin ja matka alkakoon. no ennen kemiä alko diisseli tuoksumaan ja sit tornioon parkkiin ku tankattiin, niin sillon se vasta alkoikin haiseen.
no siinä sit nopeesti pelti auki ja konetta tarkasteleen.
eilen vaihtamat letkut oli pettäneet ja koko konehuone oli diisselii täynnä.
(ihmettelin aluks että miten on vieny varttitankin oulusta kemiin)
noh ostin sit sellasta 3mm kirkasta muoviletkua ja vaihoin vuotavan letkun. oli entinen sellanen kangaspunoskumiletku.
no nyt se on alkanut vuotaan taas. mutta en jaksanut tuossa pakkasessa alkaa fiksaan. ja huomenna on joulu niin tod.näk. en tartte huomenna autoo...känniä puskee illalla.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

ei ole vissiin tässä känninestoo. ei ainakaan löytynyt mustaa poksia pumpun kylestä. suutinputken vaihdoin,lähti roikan päästä aamulla hyvin. hehkut ehjät,ainakin virta menee läpi kun kokeilin apukaapelilla hehkuille yksi kerrallaan kaikki kipinöi. tarkistan imusarjan vaihdon yhdeydessä etteivät ole sulaneet. ja samalla vaihtuu tiiviste sinne väliin. mitähän seuraavaksi. voisko olla tankilta tulevaan letkuun mahdollista laittaa takaiskuventtiili? jos valuttelee dieselit tankkiin yön aikaan? voiko pumpun ennakko tehdä? tuossahan mynän tekemä pumppu 7mm elementeillä ja entinen omistaja puhui 13 asteen ennakosta vai mikä se oli :roll:
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

kröhöm.
Vastaa Viestiin