mikä kansipahvi superiin?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
juusoM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 22.12.2009 20:59
Paikkakunta: kauhajoki
Viesti:

mikä kansipahvi superiin?

Viesti Kirjoittaja juusoM »

elikkästä olis tarkotus löytää 300 super turbo dieseliin parempi kansipahvi, mahtaakahan om606 pahvi sopia om603:seen? ja onkohan kannelle muuta tarves tehdä ku uusia kaikki osat?
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

paffia

Viesti Kirjoittaja esko »

elikkästä olis tarkotus löytää 300 super turbo dieseliin parempi kansipahvi, mahtaakahan om606 pahvi sopia om603:seen?

-606 peltinen sopii pienillä modifioinnilla mutta mielestäni kokemuksesta 603 kansipahvi on parempi olla "sulakkeena" jos paineita sattuu olemaan liikaa .... jossain 2.4 bar paineilla tais räjähdellä 6 pytystä pihalle , mutta eipä tullu konevauriota ... jos kuitenkin pistää kaiken peliin :twisted: loytyy kyseistä peltitiivistettä hyllystä, seinäjoella

ja onkohan kannelle muuta tarves tehdä ku uusia kaikki osat?
-onko jotain vikaa vai virikäyttöö huomioitavaa `?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kait sitä voisi samassa threadissa kysyä; Onko om602turboon olemassa parempaa pahvia, vai pärjääkö vakiolla?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
juusoM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 22.12.2009 20:59
Paikkakunta: kauhajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juusoM »

kansi on ehjä mut nyt sais samalla tehtyä kannelle jotaki virityksiä ku on irti.

itellä ainaki 602 kesti 1.5bar hyvin...
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

nj^ kirjoitti:Kait sitä voisi samassa threadissa kysyä; Onko om602turboon olemassa parempaa pahvia, vai pärjääkö vakiolla?
onhan siihen vastaavasti om605:sen tiiviste
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ei muutaku moniventtiilin peltitiiviste ja porailee ne puuttuvat reijät sen vanahan tiivisteen mukaa. Mun mielestä avan turha jättää sitä massatiivistettä sulakkeeks perusteella "jos sattuu vahinko". Samalla lailla ne asiat täytyy olla kunnos oliko se kone ny kapia tai moniventtiili
:roll:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kanavat vaan isommiks, ja se valujäljen hionta pois. :twisted: Ite tein silleesä, tai no kanavat ei kyllä paljoo isontunu, mutta olis kannattanu ehkä isontaa siinä vaiheessa ku en ollu vielä hionu niitä... :roll: En tiiä onko tuosta mitään hyötyä, mutta saapahan paukutella henkseleitä jotta mulla onki avarrettu kans... :wink:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Kummeli kirjoitti:Kanavat vaan isommiks, ja se valujäljen hionta pois. :twisted: Ite tein silleesä, tai no kanavat ei kyllä paljoo isontunu, mutta olis kannattanu ehkä isontaa siinä vaiheessa ku en ollu vielä hionu niitä... :roll: En tiiä onko tuosta mitään hyötyä, mutta saapahan paukutella henkseleitä jotta mulla onki avarrettu kans... :wink:
ilman virtauspenkkiä nuo avartelut yleensä tuottaa vain sen kuuluisan 20 % tehonmenetyksen :wink: suuri kanava kun ei ole aina se paras mahdollinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No sehän oli sitten ihan hyvä etten avartanu, kyllä tuo silottelu ainakin vähän auttaa... on sen pakko! :roll: :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

valupurseiden poisto ja imu/pakosarjojen sovittaminen portaattomasti kanteen on jo ihan hyvä asia, varsinaisella kanavien avartamisella ei kotikonstein tehdä kuin hallaa virtauksille (yleensä), tietysti jos on vastaavia kansia tehnyt virtauspenkissä ja on tietoa mikä vaikuttaa mihinkin, niin sitten asia on hieman eri...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

muistelisin jotenkin näin joskus kuulleeni.

niitä kanaviahan ei kannata kiillottaa. parhaiten taitaa virrata, kun on sopivan "karhea" se kanavan pinta. ilman mitään valumöttejä tietenkin.

jotenkin niin se menee, että jos on liian kiillotettu se kanava, niin ilma laahaa sitä pitkin, eikä kulje ihan niin hyvin, kun oikeaoppisesti tehdyssä kanavassa. kunnon kanavassa ilma tekee jonkin moisen vaipan kanavan seinämään ja virtaus on parempi.

jotenkin noin kuitenkin. en ihan kauheen tarkkaan tiedä näitä kanava juttuja.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, usein se peilipintakaan ei ole se paras mahdollinen, tosin dieselissä nyt ei tule sitä seoksen pisaroitumis ongelmaakaan, kuten bensakoneessa, kun polttoaine syötetään vasta sylinteriin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

§§§

Viesti Kirjoittaja esko »

Ei muutaku moniventtiilin peltitiiviste ja porailee ne puuttuvat reijät sen vanahan tiivisteen mukaa. Mun mielestä avan turha jättää sitä massatiivistettä sulakkeeks perusteella "jos sattuu vahinko". Samalla lailla ne asiat täytyy olla kunnos oliko se kone ny kapia tai moniventtiili

- jos sattuu vahinko ... onhan kansipaffi halvempi ku vino/vinot kiertokanki ja pahimmillaan naarmut sylinterissä seinämissä :cry: .........
- sitä saa mitä tilaa , teho ei vaan ole ilmaista kun vahinko sattuu ... tuosta muuten löytyis moniventtiilenen 3 litran kones 24 venamalli ja kansipaffin sais kaupan
mukana ilmatteekks :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vastaa Viestiin