mikä kansipahvi superiin?
mikä kansipahvi superiin?
elikkästä olis tarkotus löytää 300 super turbo dieseliin parempi kansipahvi, mahtaakahan om606 pahvi sopia om603:seen? ja onkohan kannelle muuta tarves tehdä ku uusia kaikki osat?
paffia
elikkästä olis tarkotus löytää 300 super turbo dieseliin parempi kansipahvi, mahtaakahan om606 pahvi sopia om603:seen?
-606 peltinen sopii pienillä modifioinnilla mutta mielestäni kokemuksesta 603 kansipahvi on parempi olla "sulakkeena" jos paineita sattuu olemaan liikaa .... jossain 2.4 bar paineilla tais räjähdellä 6 pytystä pihalle , mutta eipä tullu konevauriota ... jos kuitenkin pistää kaiken peliin
loytyy kyseistä peltitiivistettä hyllystä, seinäjoella
ja onkohan kannelle muuta tarves tehdä ku uusia kaikki osat?
-onko jotain vikaa vai virikäyttöö huomioitavaa `?
-606 peltinen sopii pienillä modifioinnilla mutta mielestäni kokemuksesta 603 kansipahvi on parempi olla "sulakkeena" jos paineita sattuu olemaan liikaa .... jossain 2.4 bar paineilla tais räjähdellä 6 pytystä pihalle , mutta eipä tullu konevauriota ... jos kuitenkin pistää kaiken peliin

ja onkohan kannelle muuta tarves tehdä ku uusia kaikki osat?
-onko jotain vikaa vai virikäyttöö huomioitavaa `?
Ei muutaku moniventtiilin peltitiiviste ja porailee ne puuttuvat reijät sen vanahan tiivisteen mukaa. Mun mielestä avan turha jättää sitä massatiivistettä sulakkeeks perusteella "jos sattuu vahinko". Samalla lailla ne asiat täytyy olla kunnos oliko se kone ny kapia tai moniventtiili


No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Kanavat vaan isommiks, ja se valujäljen hionta pois.
Ite tein silleesä, tai no kanavat ei kyllä paljoo isontunu, mutta olis kannattanu ehkä isontaa siinä vaiheessa ku en ollu vielä hionu niitä...
En tiiä onko tuosta mitään hyötyä, mutta saapahan paukutella henkseleitä jotta mulla onki avarrettu kans... 



It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
ilman virtauspenkkiä nuo avartelut yleensä tuottaa vain sen kuuluisan 20 % tehonmenetyksenKummeli kirjoitti:Kanavat vaan isommiks, ja se valujäljen hionta pois.Ite tein silleesä, tai no kanavat ei kyllä paljoo isontunu, mutta olis kannattanu ehkä isontaa siinä vaiheessa ku en ollu vielä hionu niitä...
En tiiä onko tuosta mitään hyötyä, mutta saapahan paukutella henkseleitä jotta mulla onki avarrettu kans...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No sehän oli sitten ihan hyvä etten avartanu, kyllä tuo silottelu ainakin vähän auttaa... on sen pakko!



It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
valupurseiden poisto ja imu/pakosarjojen sovittaminen portaattomasti kanteen on jo ihan hyvä asia, varsinaisella kanavien avartamisella ei kotikonstein tehdä kuin hallaa virtauksille (yleensä), tietysti jos on vastaavia kansia tehnyt virtauspenkissä ja on tietoa mikä vaikuttaa mihinkin, niin sitten asia on hieman eri...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
muistelisin jotenkin näin joskus kuulleeni.
niitä kanaviahan ei kannata kiillottaa. parhaiten taitaa virrata, kun on sopivan "karhea" se kanavan pinta. ilman mitään valumöttejä tietenkin.
jotenkin niin se menee, että jos on liian kiillotettu se kanava, niin ilma laahaa sitä pitkin, eikä kulje ihan niin hyvin, kun oikeaoppisesti tehdyssä kanavassa. kunnon kanavassa ilma tekee jonkin moisen vaipan kanavan seinämään ja virtaus on parempi.
jotenkin noin kuitenkin. en ihan kauheen tarkkaan tiedä näitä kanava juttuja.
niitä kanaviahan ei kannata kiillottaa. parhaiten taitaa virrata, kun on sopivan "karhea" se kanavan pinta. ilman mitään valumöttejä tietenkin.
jotenkin niin se menee, että jos on liian kiillotettu se kanava, niin ilma laahaa sitä pitkin, eikä kulje ihan niin hyvin, kun oikeaoppisesti tehdyssä kanavassa. kunnon kanavassa ilma tekee jonkin moisen vaipan kanavan seinämään ja virtaus on parempi.
jotenkin noin kuitenkin. en ihan kauheen tarkkaan tiedä näitä kanava juttuja.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
juu, usein se peilipintakaan ei ole se paras mahdollinen, tosin dieselissä nyt ei tule sitä seoksen pisaroitumis ongelmaakaan, kuten bensakoneessa, kun polttoaine syötetään vasta sylinteriin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
§§§
Ei muutaku moniventtiilin peltitiiviste ja porailee ne puuttuvat reijät sen vanahan tiivisteen mukaa. Mun mielestä avan turha jättää sitä massatiivistettä sulakkeeks perusteella "jos sattuu vahinko". Samalla lailla ne asiat täytyy olla kunnos oliko se kone ny kapia tai moniventtiili
- jos sattuu vahinko ... onhan kansipaffi halvempi ku vino/vinot kiertokanki ja pahimmillaan naarmut sylinterissä seinämissä
.........
- sitä saa mitä tilaa , teho ei vaan ole ilmaista kun vahinko sattuu ... tuosta muuten löytyis moniventtiilenen 3 litran kones 24 venamalli ja kansipaffin sais kaupan
mukana ilmatteekks

- jos sattuu vahinko ... onhan kansipaffi halvempi ku vino/vinot kiertokanki ja pahimmillaan naarmut sylinterissä seinämissä

- sitä saa mitä tilaa , teho ei vaan ole ilmaista kun vahinko sattuu ... tuosta muuten löytyis moniventtiilenen 3 litran kones 24 venamalli ja kansipaffin sais kaupan
mukana ilmatteekks




