APUVA!! 230e ei käynnisty..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

no nii, nyt on sitten käyty hakemassa se yj-rele(81€), tulpat(18€), virranjakajan kansi(19€) ja pyörijä(3€)!!!
relehän täytyi luonnollisesti merkkiliikkeestä hakea..:(

on nyt parempi jo jonkinlaista muutosta tulla ongelmiin.. ilmoittelen sitten miten kävi..
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

pamppu16 kirjoitti:no nii, nyt on sitten käyty hakemassa se yj-rele(81€), tulpat(18€), virranjakajan kansi(19€) ja pyörijä(3€)!!!
relehän täytyi luonnollisesti merkkiliikkeestä hakea..:(

on nyt parempi jo jonkinlaista muutosta tulla ongelmiin.. ilmoittelen sitten miten kävi..
Laitas piruuttaan ensin se rele... sitte kokeilet pelaako? jos ei nii sitte vasta muut osat niin tietää missä oli vika!
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

jooh.. kaikki noi kyseiset osat vaihdettu, eikä vieläkään!!!
en jumalauta enää ymmärrä koko vekotinta!?!? :evil:

nyt taas ne hyvät neuvot enemmän kuin kalliita ja tarpeellisia!?!

ei muuten kenelläkään sattuis löytymään samanlaista varaosa-autoa pohjois-karjalan alueelta, nii vois toimivilla osilla kokeilla missä se vika olis, muuten alkaa olemaan melkoista/kallista hakuammuntaa toi vian etsiminen!?
jos löytyy, nii tossa olis mun numero mihin ottaa yhteyttä?!

!!!! 045-6526277 !!!!
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

mikko a kirjoitti:mullakin vastaava auto ja käyntiinlähtö oli kans kateissa.Vika korjaantuu kun käytti akun takana olevat relet irti ja takas.Auto on toiminut jo viikkoja virheettä.Eli jotain hapettumaa liittimissä.
releet??? onkos siellä niitä montakin, jotka vois asiaan vaikuttaa.. itse en omastani ole löytänyt kuin tuon hopean yj-releen sekä sellaisen isomman mustan! mikä lie mahtaa tuon mustan (neliskulmaisen) tarkoitus edes olla?!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei ne osien vaihdot ole haku ammuntaa,koska nuo vaihdetut osat ovat kulutus tavaraa.Sääli vaan kun yj-releen vaihto ei auttanut,mutta olikos siellä pohjissa jotain vikaa.
Siinä vieressä oleva musta rele on bensapumpun joka aiheuttaa myös käynnistys vaivoja mutta ei minusta sellaisia kuin sinulla.
Sitä ei toinna ostaa vaan pitäis tinata myös läpi vaikkei oireillisikaan.
Vaikka voihan siellä jotain ollakin.
Ei se yhden osan korjailu auta pitkässä juoksussa kun sitten jo ensi viikolla kyselet toista vikaa.Itsekin etsin pitkään ommni vikaa kunnes kävin kaikki läpi ,tuli tekniikka tutuksi ja on nyt helppo laittaa ja ei oo temppuillut vuoteen.Tinaapa se bensarele,ilmoittele tänne sitten ja seuraavana käyt huohotusputkisto linjan sisältäen tj-moottorin ja kumikaukalon(30e).
Monella on ollut vielä oudompia vikoja jotka sitten tulevat vastaan kun vaan perus jutut tulee kuntoon.Itsekin mietin että ostan ke-jetin irtaallaan mutta onneksi en.Varaosaauto ois jees mutta parilla sadalla ei ihan saa.
Lähdepä näillä liikkeelle.
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

no nyt oon sen verran huomannu vaikutusta, et ku nyt aamulla kokeilin piruuttaan ilman mitään lisävirtoja sille solenoidille niin lähti peräti käyntiin kaasun avulla.. :shock: mutta edelleenkin kävi vielä 3 pytyllä ennenkuin lämpes..

taitaa olla viisain nyt käydä läpi ne huohotuslinjat ja se tyhjäkäynti moottori.?!
ja sit vielä sellainen mysteerinen juttu, että ku eilen illalla epätoivoissani koputtelin meisselillä niitä kaikkia releitä ja antureita ja sit ku kopautin siihen määränjakajan päähän nii yhtääkkiä käynti hetkeksi parani(siis siirtyi käymään kaikilla pytyillä) ja sit ku kovemmin paukutteli nii rupes käymään jo kaikilla koko ajan vaikka lämmöt oli vasta vähän päälle 40 astetta.. :shock:

mut sit taas tänä aamulla kävi kolmella..(niinkuin tossa aikaisemmin jo kehuinkin)
tänä iltana taas lisää tutkimuksia... :wink:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Miettiessäni kävi vahvasti mielessä sellainen juttu jossulla on siinä ilmavuoto
niin kylmänä ei kärsi kaasua ja kun lämpenee niin lambda kykenee säätämään ehan kautta seosta rikkaammalle jolloin kone jollain tapaa toimis.
Mutta kun ilma vuotoo vielä on ei eha täysin saa seosta kohdalleen ja se laihalla ollessaan yläkierroksilla nykii.
Monella on kumikaukalo ruiskun alla loppu kun alkuperäinen on tai ruiskun alla oleva huohotin putki rikki tai jopa irti.
Määränjakajaan koputtelulla saatu parempi käynti yllätti.Se on taas sellainen osa jota EI pidä itse purkaa.
Jos määränjakajassa ilmenee vikaa on paras alkaa etsiä jostain toisesta autosta vastaava ja ruuvata paikalleen.
Itsellä on vain foorumilta saatua luku tietoa ,joten en uskalla antaa sulle neuvoja toivotaan että joku asiaan perehtynyt auttais,ettei tulis korjaus lasku kovin isoksi.
Paljonkos mersu on syönyt tietä ja minkä ikäinen se on?
Hyvä idea kyllä on ostaa varaosa-auto jos ois tarvetta pitää autoa pidempään.Itsekin olen katsellut niitä mutta miten jotkut löytää niitä halvallakin kun ilmoituksien autot taas kalleenpia tai menevät heti.
Tuttavallani kyllä olis 230e tomaatilla jossain kuopion tälla puolen jota ei ole vielä purettu ja joka toimii,
Voisin kysellä hintaa jos kiinnostaa.
Etenkin jos vika kohdistuu määränjakajaan niin se ois vaihdettava toisesta autosta.
Voihan vikaa olla silti vielä bensan paineessakin vaikka epäilenkin.
Pääasia vaan että ei rahaa palais äärettömästi verrattuna varaosa-autoon jos on paikka missä pitää sitä.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuli mieleen kun koputtelit putkis niin oisko isku vaikuttanut putkien päässä oleviin suuttimiin joka ois tullu tiensä päähän.
Uudet on kalliit ja mitkä minäkin vaihdoin viskasin roskiin.
Ultraääni pesukin maksaa ja jos suuttimessa on vikaa ei se korjaa sitä.
Nettivaraosassa oli myytävänä koko ke-jetti muistaakseni Imatran kupeessa
mutta pitäis hintaa puntaroida.Se oli imusarjoineen eli suuttimetkin löytyis.
Vian etsintä toisinaan tekee töitä etenkin paljon rullatuissa autoissa.

Voisitko todeta kylmälla moottorilla onko tietty sylinteri joka ei sytytä vai kietääkö se miten sattuu.Esim kokeile pakosarjaa mikä kohta on kylmempi.
Onko nestettä hävinnyt?Savuttaako sinistä ja öljyä katoaa?
Kohta tulee niin paljontieten vikaa että onko ainut vaihto paalata se auto :lol:
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

atlas kirjoitti:Tuli mieleen kun koputtelit putkis niin oisko isku vaikuttanut putkien päässä oleviin suuttimiin joka ois tullu tiensä päähän.
Uudet on kalliit ja mitkä minäkin vaihdoin viskasin roskiin.
Ultraääni pesukin maksaa ja jos suuttimessa on vikaa ei se korjaa sitä.
Nettivaraosassa oli myytävänä koko ke-jetti muistaakseni Imatran kupeessa
mutta pitäis hintaa puntaroida.Se oli imusarjoineen eli suuttimetkin löytyis.
Vian etsintä toisinaan tekee töitä etenkin paljon rullatuissa autoissa.

Voisitko todeta kylmälla moottorilla onko tietty sylinteri joka ei sytytä vai kietääkö se miten sattuu.Esim kokeile pakosarjaa mikä kohta on kylmempi.
Onko nestettä hävinnyt?Savuttaako sinistä ja öljyä katoaa?
Kohta tulee niin paljontieten vikaa että onko ainut vaihto paalata se auto :lol:
Tulipahan mieleen hyvä vinkki tuohon pakosarjan lämmön kokeiluun jostain foorumilta: kastelee pakosarjan kevyesti ennen käynnistystä ja sitten vaan katsoo miten rupee haihtumaan vesi...
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

no nyt se on ainakin varmistettu että se koputtaminen auttaa, auto seiso koko päivän pihalla kylmässä ku olin töissä, ja sit pois lähtiessä täysin samat oireet kuin aivan alussa.. eli ei lähteny käyntiin kirveelläkään, hörähteli vain!
mutta heti kun koputtelin sitä määränjakajan päältä ja kaveri starttas samalla, nii lähti saman tien kuin palmun alta ja kävi niin nätisti kaikilla sekä otti kaasun täysin normaalisti vastaan heti kylmänäkin.. :shock: eli siellähän se vika jossain luuraa, jtn paskaa/jäätä yms siellä..???
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

atlas kirjoitti:
Tuttavallani kyllä olis 230e tomaatilla jossain kuopion tälla puolen jota ei ole vielä purettu ja joka toimii,
Voisin kysellä hintaa jos kiinnostaa.
Etenkin jos vika kohdistuu määränjakajaan niin se ois vaihdettava toisesta autosta.

jos viitsisit kysyä mikä hinta tolle määräjakajalle olis..?! ja voisko sen palauttaa jos vika ei sillä korjaannu..?!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pistin yv;tä.
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

no niin, päivitelläänpä taas hieman:
siis auto EI OLE VIELÄKÄÄN kunnossa, ja teki sit lopullisen tenän venäjän reissulla, siis ei toiminut enää edes vaikka kone täysin lämmin olikin, rupes vaan sprödilemään ja sit sammu!!

tämän jälkeen autoon sit vaihdettiin toimiva määräjakaja ja sit otti ja levis bensapumppu!! noh, tottakai sekin vaihdettiin uuteen, EIKÄ VIELÄKÄÄN!!

siis palattiin takaisin alkupisteeseen, eli lämpinä käynnistyy hyvin, mutta kylmänä vaan hörähtää

sen verran positiivista että enää ei läpimänä nyi ja ottaa kaasun hyvin..
enää en oikeesti ymmärrä..!!

vaihdettuja osia tähän mennessä:
-sytytystulpat
-virranjakajan kansi+pyörijä
-lämpöanturi (2 pyöreää liitintä)
-YJ-rele
-ke jetti imusarjaan
-ruiskupumppu
-suuttimet

kokeilen vielä huomenna vaihtaa sen kylmäkäynnistussuuttimen..

SIIS TAAS NE HYVÄT IDEAT/KOKEMUKSET ERITTÄIN TERVETULLEITA!?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onpas sitkeä tapaus mutta pitää olla itse sitkeämpi että voittaa sen.
Kylmä käynnistys ongelmat aina viittaa yj-releeseen.Voisko sun uusi ostamasi olla viallinen.Bensapumpun releeltä menee myös virtaa jotenkin kylmäkäynnistys suuttimelle.Voisitko saada joltain lainaan/kokeiltavaksi toisia releitä?
Yksi keino josta olen itsekin nyt lukenut on että kylmänä paina kolme kertaa kaasu pohjaan ja kaasu ylös ja starttaus.
Jos ei lähde niin 1/3 osa kaasua ja lähtee.Tällä tavalla auton pitäis 80% lähteä paremmin tulille.
Kuitenkin kunnossa oleva systeemi ei tartte näitä kikkoja mut helpottaa kuulemma.
Viat kyllä joskus oirehtivat mitä ihmeelisimmä tavalla esim. sulla bensaputken täräyttämiseen lenkillä.Jokos tämä ilmiö hävis?
Oliko kumikaukalo ruiskun alla missä kunnossa?
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

joo se määräjakajaan koputtelun tarve hävis samalla ku sen vaihto toiseen, ja se kumikaukalo oli jo uusi!! tai ainakin siltä se näytti..

en tiedä mut alkaa oikeesti jo toi sitkeys itellä olemaan tiukassa, voit vaan uskoa!

ja oon tässä nyt yrittäny kovasti ettii jos vaan jostain sais niitä ehjiä osia vähäks aikaa lainattua nii vois kokeilla et missä ihmeessä se vika piilee..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Antaikohan vika koodin ulos ajo mitään tietoa?
Täällä oli jossain ohje miten se koti oloissa tehdään itse ja samassa koodit,pitää etsiä.
Koodin vois ajaa myös veho mutta jos ois aikaa Räty&Immonen joensuussa
niin ei kai siinä pitkään menis .
Myös muistaakseni bosch korjaamo eli joensuun dieselkorjaamo? siellä mtp: ja deltan takana osaa ainakin enemmän bensapuolen ongelmissa.
Mutta jos missä asun liikut niin autan kyllä omilla osilla kokeilemisessa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kylmäkäynnistys suuttimia on kyllä joillain mennyt tukkoon ja voithan mitata myös sääko se sitä virtaa kylmänä.Ja jos on vanha yj-rele tallessa niin tinaa se läpi ja kokeile.
Joku oli muistaakseni ostanut veholta viallisen uuden mutta vaihtoi sit eli näinkin voi käydä.
Yksi mitä et ole vielä vaihtanut niin ois tulpan johdot :lol: vaikka vaikeehan tässä on ehdottaa kohta mitään turhaa vaihdettavaa jos se ei sillä korjaannu.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Tempaseppas ilmanputsarin kansi pois ja lirauttele sieltä bensaa imusarjaan jos sillä pyörii niin vika jää silloin kipinäpuolelle jos taas ei auta niin sittä on vaan lähdettävä vikaa etsimään kylmäkäynnistys suuttimelta taaksepäin tankille asti. Ootko kahtonu onko virranjakajassa kannen ja rungon välissä semmonen muovilautanen joka pyrkii estämään kosteuden tiivistymisen kanteen. Minun pirssistä se puuttu ja jahtasin vikaa toista vuotta.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

sompio kirjoitti:Tempaseppas ilmanputsarin kansi pois ja lirauttele sieltä bensaa imusarjaan jos sillä pyörii niin vika jää silloin kipinäpuolelle jos taas ei auta niin sittä on vaan lähdettävä vikaa etsimään kylmäkäynnistys suuttimelta taaksepäin tankille asti. Ootko kahtonu onko virranjakajassa kan
nen ja rungon välissä semmonen muovilautanen joka pyrkii estämään kosteuden tiivistymisen kanteen. Minun pirssistä se puuttu ja jahtasin vikaa toista vuotta.
Siis joo lähtee käyntiin siten että sitä bensaa lorauttaa sinne imusarjaan.. mutta eikös tuo osoita juurikin sitä että se vika on PA-puolella eikä kipinäpuolella :? siis ei saa bensaa kylmänä..!! korjatkaa toki jos väärässä olen..??
ja virtaosat siis juuri uusittu ja oli siellä se "muovilautanen"
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Joo kyllä vika tuntuu olevan bensapuolella ja siellä kylmäkäyntipiirissä.
Ota kylmäkäynti suutin irti ja anna olla sähköpistokkeen kiinni ja kokeile antaako se startatessa bensaa reilusti.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, sompiolla oli mennyt hieman "sanat sekaisin", kun aivan päin vastaisesti oli kirjoittanut, mitä oli ollut tarkoitus, ainakin toivottavasti näin asia on :D

oma 300E tuntuu pelaavan parhaiten niin, että koko ryyppysuutin ei ole edes kytketty, jos se on kytkettynä, niin 4 kertaa kymmenestä on tulppien kuivaus operaatio tuloksena kylmäkäynnistyksestä... taitaa kusta oikein reilusti tuossa omassa se ryyppysuutin, kun niin herkästi kastelee tulppia :roll: hyvin tuo lähti tänäänkin käyntiin, vaikka - 20 C olikin pakkasta...

olisko siinä sun omassa se ke-jetin perus säätö sitten niin laihalla, että ei vain riitä se polttoaine kylmänä :roll: sitten kun kone saadaan käyntiin ja pakokaasut lämmittää lambdaa ja se alkaa antamaan dataa ecu:lle päin, niin kone/ecu osaa sitten vasta säätää seokset kohdalleen :roll: kokeiles noin yksinkertaista korjausta siihen omaas, eli säädät perus säätöä siitä ke-jetistä vaikka kokonaiset ½ kierrosta rikkaammalle :roll: eli siitä putsarin läpi kuusiokoloavaimella ½ kierrosta myötäpäivään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Miten niin päinvastaisesti? Eikö juuri tuo koe, että lähtee käyntiin kaatamalla imusarjaan bensaa, osoita sen että tyhjäkäyntiseos on liian laiha , joka voi juuri johtua ryyppysuuttimen temppuilusta.
Tietysti voi olla niinkuin sanoit että perussäätö on niin laihalla ettei ryyppysuuttimen lisärikastus riitä. Tulppien kastumisesta ei liene kysymys koska lupailee.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sompio kirjoitti:Miten niin päinvastaisesti? Eikö juuri tuo koe, että lähtee käyntiin kaatamalla imusarjaan bensaa, osoita sen että tyhjäkäyntiseos on liian laiha , joka voi juuri johtua ryyppysuuttimen temppuilusta.
Tietysti voi olla niinkuin sanoit että perussäätö on niin laihalla ettei ryyppysuuttimen lisärikastus riitä. Tulppien kastumisesta ei liene kysymys koska lupailee.
lues nyt tuo oma aikaisempi viestis ensin ajatuksella läpi :wink:

kirjoitit niin, että jos bensan kaataminen auttaa käynnistymistä, niin vika on kipinäpuolella, jos taas ei auta, niin vika on pa-puolella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Joo, napa on aivan oikeassa kun tarkemmin ja ajatuksella luin tuon aiemman tekstini sisällön. Elikkäs nyt oli minulla vika tuolla "kipinäpuolella". :oops: Hyvä että napa huomasi.
Eli eihän moottori käynnisty jos vika on kipinässä vaikka sinne kaataisi kuinka paljon tahansa bensaa. :lol:
Elikkäs jos ei käynnisty pitkänkään sahauksen jälkeen niin tulppa irti ja jos se on kuiva niin silloin vika on mitä todennäköisemmin bensan saannissa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

no nii.. nyt on kokeiltu sit nuokin: vaihdettu se kylmäkäynnistys suutin, startattu kaasun kanssa kikkailemalla ja säädetty seoksia.. EIKÄ VIELÄKÄÄN!!

nyt jo asia on taas sen verran parantunu, et ku "käytti pakolla" (imusarjaan bensaa kaatamalla) lämpimäks ja kävi koeajolla niin toimi yllättävän hyvin verrattuna entiseen, siis vastas kaasuun mukavasti, eikä tyhjäkäynnillä seilaillut enää yhtään ja käyntiikin lähti lämpimänä jo melkein pelkällä avaimen näyttämisellä.. :P

tosin ekä kävi kolmella ku sai käynnissä pysymään ja 2.sylinterissä ei oikein puhkua tuntunu olevan, joten avasin pikkuisen suuttimen putkea niin saman tien pomppas käymään kaikilla pytyillä..:O
siis tämän tein koska huomasin että 2 ei toiminu ja kipinä tuli.. eli tarkistin et tuleeko suuttimelle bensa ja tulihan sitä, sit vaan putki kiinni ja ajelulle..;)

pitää viel huomenna kokeilla sitä käyntiin lähtöä kylmänä ku nyt yön seisoo! todennäköisesti ei asialla mitään vaikutusta siihen ole..

:roll:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Outoa kun ennen bensaputkeen isku=pelaa.
Nyt kun löysää tai lyö siis siihen ,joka kai taas auttaa =pelaa.
Vaihdoitko uudesta jetti paketista bensapaineensäätimen?
Arvailen taas mutta tuntuisi että bensan paine taitaa olla liian alhainen,oiskohan mahdollista.
Niin ja kun on uus kylmäsuutin niin nyt pitäis sit katsoa että saako se virtaa kylmänä.
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

no niin, nyt on sitten kokeiltu toisella paineensäätimellä, bensareleellä ja riskunboksilla EIKÄ VIELÄKÄÄN!! :evil:
sen verran on kuitenkin jo mersu hermoja koetellut että aika varattu immonen&rätylle viikon päähän nii saavat sielä sit selvitellä!!! ja sehän tekee taas sitte dollareita enemmän.. :evil:
mutta kuin on jo ymmärrys itsellä loppunut tapauksen kanssa... :?

vielä kuitenkin viime hetken neuvoja teiltä hyvät mersugurut pyydän..
1) voiko toi lisäilmaluisti/tyhjäkäyntimoottori vaikuttaa noin paljon tohon ongelmaan?? sekä mikä sen tehtävä niinkuin oikeastaan on??
2) pitääkö auton sammua jos otan ton yj-releen irti käynnissä ollessa??

ja kaikki muutkin viime hetken neuvot edelleenkin tarpeen??!!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos muistan oikein niin auto ei saa sammua jos otat yj-releen pois eli silloin on vikaa mekaanisessaruiskussa ilman ehaa ja ecua.Jos ecu ei pelaa niin ruisku putoaa mekaaniselle syötölle.No jos rädylle&immoselle aika niin kyllähän se sit tulee kuntoon.Yks paikka oli vielä bosch korjaamo muistelen dieselhuollolla Aspitiellä mutta Rätykylläkäyttää häntä myös apuna,ainakin kun itse aikoinaan kyselin niin käänsi puhelun boshinpuolelle.
Sait nähtävästi jostain lainaan romppeet.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Lisäilmaluisti vain tulee peliin kun auto tunnistaa tyhjäkäynnille menon kaasuvivustosta.Voisit tieten myös tutkia jos kiinnostaa niin siellä läpän lähellä on katkaisin joka tyhjäkäynnillä on kaksi yhdessä välikaasu mikään ei yhdisty ja täys kaasu ja toisen reunan kaksi yhdessä.
Eli lisäilmaatarttee tyhjikselle ja muutenkin ecu seostaa eritavalla tyhjäynnin kuin muun.
Voisit myös kokeilla ottaa ehan piuhan pois käydessä koska silloin myös ecu tippuu pelistä ja auton pitäis käydä mekaanisella ruiskulla joten käyntiäänet muuttuu ja käy mut huonommin.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä on myös epäilyksiä bensapaineenpuolella.Koska säädin kokeiltu toisella vois olla että bensapumpun kupeessa on paineentasaaja ja joillakin on ruostunut sisältä niin että paineet on karannut.No tämä selviää pajalla ja uusi on vähän kallis eli pitäis etsiä sekin käytettynä.
Olikohan SERGEI jolla oli tästä kokemusta niin kuunneltaisi ihan omakohtaisesti tästä.
Kyllä se vika löytyy kun vaan vaihtoehdot alkaa loppumaan.
Vastaa Viestiin