Vito ei käynnisty startilla, työntämällä kylläkin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
W124-260
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 12.08.2003 18:43

Vito ei käynnisty startilla, työntämällä kylläkin

Viesti Kirjoittaja W124-260 »

Eli ongelma siis käyntiinlähdössä. Starttaamalla ei lähde käyntiin millään, työntämällä lähtee heti.
Vikakoodeja ei anna, eli testerin mukaan OK.
Startti vaihdettu uuteen-> ei auttanut
Hehkureletsydeemi vaihdettu -> ei auttanut
Hehkut vaihdettu kesällä uusiin, joten vika tuskin on niissäkään.

Voisiko vika olla kaksoismassapyörän anturissa?

Kiitoksi vastauksista!
W124-260
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 12.08.2003 18:43

Viesti Kirjoittaja W124-260 »

Auto on -01 mallinen CDI
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ei oo CDI:stä kokemusta/tietoa.
Vika siis startaa mutta ei käynnisty?

Tuleeko hehkuille jännite?
Onko hehkut ehjiä?
Voihan tuo olla virtalukko vikakin
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Löysä akku tai maa vika tms.
W124-260
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 12.08.2003 18:43

Viesti Kirjoittaja W124-260 »

Akku on uusi, starttaa kyllä iloisesti. Hehkut mitattu, olivat OK.
Tuo virtalukon pohja tuli mieleen minullekin, täytyypä mittailla sitä.
jugee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 29.12.2009 10:19

Viesti Kirjoittaja jugee »

Mulle iski sama vika!! Samaan autoon. Onko selvinnyt mitä pitäs rueta tutkimaan??
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Rail-paine ei nouse tarpeeksi? Entä jos otat irti paineanturin johdon?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Yksi mahdolinen syylinen on nokkaakselin asenon tunistin
jugee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 29.12.2009 10:19

Viesti Kirjoittaja jugee »

Kummatkin testattu eikä auta... :evil:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jugee kirjoitti:Kummatkin testattu eikä auta... :evil:
CDI203:n innoittamana ehdotetaan sitten kampiakselin asentotunnistinta, sehän on nokka-akselin tunnistinta yleisempi vika. Mutta jos lähtee työntämällä niin ei pitäisi noista asentoantureista olla kyse.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

minä kun en näistä railivehkeistä mitää kanssa ymmärrä, mutta semmonen toiminnallinen yhtymäkohta on tuonne bensamoottoripuolelle, jotta ainakin boschin LH-jetronicissa voi ruiskun ohjausyksikön maadoitus tai virransyöttö olla niin heikossa hapessa jotta jännite laskee startatessa liian alas, jolloin ohjausyksikkö ei lähde ollenkaan aukomaan suuttimia.

Ilman starttimoottoria jännite pysyy limitin yläpuolella ja kone käynnistyy...
CDI:ssa suuttimien ohjausvirrat on vielä kertaluokkaa suuremmat kuin bensakonessa, joten hapettumatkin estää käynnistyksen...
jugee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 29.12.2009 10:19

Viesti Kirjoittaja jugee »

Pitänee seuraavaks tutkia noi ruiskun piuhat.. Sen totesin että tyhjäkäynnillä vähän röpeltää!? Se vois hyvinkin johtua samasta viasta?? Kiitoksia vihjeistä!!
Vastaa Viestiin