jukkis. kirjoitti:onko se farkun vai sedanin taka-aksila? farkussa vähän leveempikuin sedanissa, tai navoissa se ero taisi olla mutta leveempi kuitenki.
300d farkusta. ja onhan siinä vähän isommat jarrutki ja laakerit.. (?)
en kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi mersun kääntyviin pyöriin tarvitsee vaihtaa toyotan kiinnikkeet kauhea homma ja tuskin pystyy parempaan..
sitten tuo simpukan huonous voi helvata.. no saahan sitä tietty kukin rakennella mitä huvittaa.. ja virheistä oppii ..
linttaracing kirjoitti:kyllä. ehottomasti tulee hammastanko ohjaus. tuntuu niin rimpulalta tuommonen simpukka ohjaus... tuli vaan kesällä koitettua w123 300dtllä asfaltilla mennä oikeen kunnolla pätkää, niin kyllä se tuntuu että jää ratti käteen, melko rauhattoman olonen...
Että eiköhän tuo simpukka ole tarkoitus hävittää...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
eero1989 kirjoitti:en kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi mersun kääntyviin pyöriin tarvitsee vaihtaa toyotan kiinnikkeet kauhea homma ja tuskin pystyy parempaan..
sitten tuo simpukan huonous voi helvata.. no saahan sitä tietty kukin rakennella mitä huvittaa.. ja virheistä oppii ..
eikös se oo sanomattakin selvää että tuo ei ole kovin hyvä kun mennään tappisladissa toistasataa ja eturenkaat ei osota samaan suuntaan. niin ja se simpukka ohjaus on vaan liian hidas tuohon hommaan ja viehäse tilaakin.
Kuinka monessa hammastanko ohjauksellisessa autossa olikaan 2-kierrosta tapista-tappiin orkkiksena
odottelen tässä sitä tilataideteosta kun hammastanko sovitetaan simpukan tilalle niin että tämä hampainentanko ei kulje esim vaihteiston läpi ja painopiste pysyy yhtä matalalla
eero1989 kirjoitti:en kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi mersun kääntyviin pyöriin tarvitsee vaihtaa toyotan kiinnikkeet kauhea homma ja tuskin pystyy parempaan..
sitten tuo simpukan huonous voi helvata.. no saahan sitä tietty kukin rakennella mitä huvittaa.. ja virheistä oppii ..
pitäis varmaan Eeron tulla käymään ihan paikanpäällä. ehkä sitte tulis jotain AHAA-elämyksiä.. Sen verran vaan että voit käydä kokeilemassa w123lla radalla ajaa 140 ja vetää käsijarrusta yhden kauden oon ajannu ja hulluks mua on haukuttu, mutta en kyllä sitä uskaltais tehdä.
eero1989 kirjoitti:
odottelen tässä sitä tilataideteosta kun hammastanko sovitetaan simpukan tilalle niin että tämä hampainentanko ei kulje esim vaihteiston läpi ja painopiste pysyy yhtä matalalla
eero1989 kirjoitti:en kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi mersun kääntyviin pyöriin tarvitsee vaihtaa toyotan kiinnikkeet kauhea homma ja tuskin pystyy parempaan..
sitten tuo simpukan huonous voi helvata.. no saahan sitä tietty kukin rakennella mitä huvittaa.. ja virheistä oppii ..
pitäis varmaan Eeron tulla käymään ihan paikanpäällä. ehkä sitte tulis jotain AHAA-elämyksiä.. Sen verran vaan että voit käydä kokeilemassa w123lla radalla ajaa 140 ja vetää käsijarrusta yhden kauden oon ajannu ja hulluks mua on haukuttu, mutta en kyllä sitä uskaltais tehdä.
niin joo lähinnä tarkoitin sitä että eikö olisi helpompaa tehdä mersun omiin sopivanlaisia "pikku" muutoksia .. samalla lailla kun niihin nisukoihin ja toyotoihin yms laitteisiin tehdään kun ne siirtyy driftingin ihmeelliseen maailmaan.. esim R107 eturunko olisi varmasti hieno päällekkäis kolmiotukivarsineen..toisaalta kai sitä vielä kuulluttajakin kutsuu mersuksi kun taitaa tuo drifting olla enempi sellaista että siinä ei mitään osien vaihtoa sen enempää ihmetellä..viimeksi kun tuollaista kilpailua kävin ihmettelemässä kuulluttaja kertoi seuraavaksi tulevan toyota-merkkisen luisupulkan vaikka siinä olikin nissanin kone niin no kai se silti toyota oli
kertokaapa viisaammat kaikennäköstä! esim. minkä perän laitan, että kestää? w210n perä? tietty kemppilukolla. mitä kannattaa moottorille tehä, ventiilin jouset jäykemmät? kampiakselin tasapainotus?
Petehri kirjoitti:Mikä välitys perässä pitäisi olla?? Haet siis jotain mikä sopii suoraan siihen
W124 kelkkaan???
Minkäverran meinaat koneesta hakea voimaa? Paljonko sillä on ajettu?
kyllä perävälitys sais melkeen olla kolmosen luokkaa... ei sen pakko aivan suoraa oo passata.. kuhan nuo 110 vetarit passaa perään.
voimaa varmaan joku 450-500hv. oisko sillä ajettu n.350-400tkm.
nojoo.. löytyiskö osaavaa kuvankäsittelijää, joka haluais tehdä mersusta lunnoksen, jossa sponsorit yms.. laita yv:tä jos photoshoppi on hallinnassa, niin laitan tarkemmin tietoa..
TeamAhma kirjoitti:Aika asiallisen näkönen projekti =) Mielenkiinnolla ootellaan projekti kuvia/valmistumista
kiitoskiitos. voipi olla että ei tuu enään projekti kuvia... tulin niin "möksmöks" päälle, ku ei oo tullu mitään vastauksia, ku on kysynny neuvoja..(pikkupoika kiukuttelee) odotellaan, jospa tähän topikkiin tulis kommentteja ja neuvoja, enkä todellakaan tarkota näitä tyyliin "miks et tehny niin ja näin", "miks et laita diesel moottoria?", "ookko vähän tyhmä?", "haista v#**u" .... no ei nyt ihan näin, mutta sinnepäin..
Siitä perävälityksestä, jos sen ei tarvi olla pulttaa kiinni niin laita sinne bmw 700 sarjan isoperä lukolla typ-210, sama perä löytyy myös M5 sta.
Välitykset on 3.07-3.46 ja kestävä lukko noista löytyy melkein aina .
Vetoakseli ei varmaan ole ongelma, Karpiola tekee varmaan kepin missä on mb ulko ja bmw sisäpää.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
joo, väyrysen perä tulee.. ja kempillä. välityksestä en tiiä, sais varmaan olla ainaki pari eri välitystä, niin sais vaihtaa tarpeen mukaan.
mulla vaan ois ollu tommonen ehjä perä kanssa "ylimääräsenä"
mutta myös normi isoperä 300deestä,eli muistaakseni 2.88 löytyy,sen vois lahjoittaa ihan tällein sponsori hommana hyvään toimintaan. se ei kelpaakkaa muutakun hitsattavaks.