drifting projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

onko se farkun vai sedanin taka-aksila? farkussa vähän leveempikuin sedanissa, tai navoissa se ero taisi olla mutta leveempi kuitenki.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

jukkis. kirjoitti:onko se farkun vai sedanin taka-aksila? farkussa vähän leveempikuin sedanissa, tai navoissa se ero taisi olla mutta leveempi kuitenki.
300d farkusta. ja onhan siinä vähän isommat jarrutki ja laakerit.. (?)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Joo nii on.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

etukelkan asennus käynnissä, mallia toyota aristo (sama kun suprassa). onhan siinä hommaa. :lol: kuvia tulee...joskus.
Avatar
jerrijee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:53
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrijee »

Asenne Projekti
Ex Lintta w124 250D -86

Opel astra hb 1.6i 8v -96
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Asia rojekti, vielä peranderilta peugeotin perä niin paketti alkaa olla kasassa :lol:

Toyotan osia mersussa, ei näin :wink:
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Kuva
Isohkot jarrut vanhassa mersussa :shock: :D

Kuva
Ariston/Supran kelkka "liimattu" kiinni.

Kuva
Kaaret by TS Mekan


Semmosta tällä kertaa.. lisää tulee varmaan joskus.
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

en kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi mersun kääntyviin pyöriin tarvitsee vaihtaa toyotan kiinnikkeet :shock: kauhea homma ja tuskin pystyy parempaan.. :roll:
sitten tuo simpukan huonous :lol: voi helvata.. no saahan sitä tietty kukin rakennella mitä huvittaa.. ja virheistä oppii .. :D
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

linttaracing kirjoitti:kyllä. ehottomasti tulee hammastanko ohjaus. tuntuu niin rimpulalta tuommonen simpukka ohjaus... tuli vaan kesällä koitettua w123 300dtllä asfaltilla mennä oikeen kunnolla pätkää, niin kyllä se tuntuu että jää ratti käteen, melko rauhattoman olonen...
Että eiköhän tuo simpukka ole tarkoitus hävittää...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

jaa niin uusista autoista vai :lol: sitä voi kukin miettiä omassa hiljaisuudessaan kumpi on halvempi tehdä :roll:
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eero1989 kirjoitti:en kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi mersun kääntyviin pyöriin tarvitsee vaihtaa toyotan kiinnikkeet :shock: kauhea homma ja tuskin pystyy parempaan.. :roll:
sitten tuo simpukan huonous :lol: voi helvata.. no saahan sitä tietty kukin rakennella mitä huvittaa.. ja virheistä oppii .. :D
eikös se oo sanomattakin selvää että tuo ei ole kovin hyvä kun mennään tappisladissa toistasataa ja eturenkaat ei osota samaan suuntaan. niin ja se simpukka ohjaus on vaan liian hidas tuohon hommaan ja viehäse tilaakin.
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Kuinka monessa hammastanko ohjauksellisessa autossa olikaan 2-kierrosta tapista-tappiin orkkiksena :?:
odottelen tässä sitä tilataideteosta kun hammastanko sovitetaan simpukan tilalle niin että tämä hampainentanko ei kulje esim vaihteiston läpi ja painopiste pysyy yhtä matalalla :?:
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

eero1989 kirjoitti:en kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi mersun kääntyviin pyöriin tarvitsee vaihtaa toyotan kiinnikkeet :shock: kauhea homma ja tuskin pystyy parempaan.. :roll:
sitten tuo simpukan huonous :lol: voi helvata.. no saahan sitä tietty kukin rakennella mitä huvittaa.. ja virheistä oppii .. :D
pitäis varmaan Eeron tulla käymään ihan paikanpäällä. ehkä sitte tulis jotain AHAA-elämyksiä.. Sen verran vaan että voit käydä kokeilemassa w123lla radalla ajaa 140 ja vetää käsijarrusta :lol: yhden kauden oon ajannu ja hulluks mua on haukuttu, mutta en kyllä sitä uskaltais tehdä.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

eero1989 kirjoitti: odottelen tässä sitä tilataideteosta kun hammastanko sovitetaan simpukan tilalle niin että tämä hampainentanko ei kulje esim vaihteiston läpi ja painopiste pysyy yhtä matalalla :?:
:D nojoo..
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

linttaracing kirjoitti:
eero1989 kirjoitti:en kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi mersun kääntyviin pyöriin tarvitsee vaihtaa toyotan kiinnikkeet :shock: kauhea homma ja tuskin pystyy parempaan.. :roll:
sitten tuo simpukan huonous :lol: voi helvata.. no saahan sitä tietty kukin rakennella mitä huvittaa.. ja virheistä oppii .. :D
pitäis varmaan Eeron tulla käymään ihan paikanpäällä. ehkä sitte tulis jotain AHAA-elämyksiä.. Sen verran vaan että voit käydä kokeilemassa w123lla radalla ajaa 140 ja vetää käsijarrusta :lol: yhden kauden oon ajannu ja hulluks mua on haukuttu, mutta en kyllä sitä uskaltais tehdä.
niin joo lähinnä tarkoitin sitä että eikö olisi helpompaa tehdä mersun omiin sopivanlaisia "pikku" muutoksia .. samalla lailla kun niihin nisukoihin ja toyotoihin yms laitteisiin tehdään kun ne siirtyy driftingin ihmeelliseen maailmaan.. esim R107 eturunko olisi varmasti hieno päällekkäis kolmiotukivarsineen..toisaalta kai sitä vielä kuulluttajakin kutsuu mersuksi kun taitaa tuo drifting olla enempi sellaista että siinä ei mitään osien vaihtoa sen enempää ihmetellä..viimeksi kun tuollaista kilpailua kävin ihmettelemässä kuulluttaja kertoi seuraavaksi tulevan toyota-merkkisen luisupulkan vaikka siinä olikin nissanin kone :shock:
:roll: niin no kai se silti toyota oli :lol:
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

kertokaapa viisaammat kaikennäköstä! esim. minkä perän laitan, että kestää? w210n perä? tietty kemppilukolla. mitä kannattaa moottorille tehä, ventiilin jouset jäykemmät? kampiakselin tasapainotus?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Mikä välitys perässä pitäisi olla?? Haet siis jotain mikä sopii suoraan siihen
W124 kelkkaan???

Minkäverran meinaat koneesta hakea voimaa? Paljonko sillä on ajettu?
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Petehri kirjoitti:Mikä välitys perässä pitäisi olla?? Haet siis jotain mikä sopii suoraan siihen
W124 kelkkaan???

Minkäverran meinaat koneesta hakea voimaa? Paljonko sillä on ajettu?
kyllä perävälitys sais melkeen olla kolmosen luokkaa... ei sen pakko aivan suoraa oo passata.. kuhan nuo 110 vetarit passaa perään.
voimaa varmaan joku 450-500hv. oisko sillä ajettu n.350-400tkm.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

heikosti on tietoa...????!?!
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

nojoo.. löytyiskö osaavaa kuvankäsittelijää, joka haluais tehdä mersusta lunnoksen, jossa sponsorit yms.. laita yv:tä jos photoshoppi on hallinnassa, niin laitan tarkemmin tietoa..
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1774
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kyllä sitä vain on jätkälä asenne kohallaan. Mieki voisin jo lähteä driftinki kisoja kattomhaan ko sielä menhään arabi mersula kylkimyyryä......
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Jamppu_83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 10.05.2006 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jamppu_83 »

Olis kai ton tehotavotteen saanu helpommin 300TD koneella ja halvemmalla.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

eikös siihen 606 tule :roll: :?:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Aika asiallisen näkönen projekti =) Mielenkiinnolla ootellaan projekti kuvia/valmistumista :)
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

TeamAhma kirjoitti:Aika asiallisen näkönen projekti =) Mielenkiinnolla ootellaan projekti kuvia/valmistumista :)
kiitoskiitos. voipi olla että ei tuu enään projekti kuvia... tulin niin "möksmöks" päälle, ku ei oo tullu mitään vastauksia, ku on kysynny neuvoja..(pikkupoika kiukuttelee) odotellaan, jospa tähän topikkiin tulis kommentteja ja neuvoja, enkä todellakaan tarkota näitä tyyliin "miks et tehny niin ja näin", "miks et laita diesel moottoria?", "ookko vähän tyhmä?", "haista v#**u" .... no ei nyt ihan näin, mutta sinnepäin.. :lol:
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Siitä perävälityksestä, jos sen ei tarvi olla pulttaa kiinni niin laita sinne bmw 700 sarjan isoperä lukolla typ-210, sama perä löytyy myös M5 sta.
Välitykset on 3.07-3.46 ja kestävä lukko noista löytyy melkein aina .
Vetoakseli ei varmaan ole ongelma, Karpiola tekee varmaan kepin missä on mb ulko ja bmw sisäpää.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Turha kai sinne mitää Bemarin perää alakaa sovittaa, ku Meruista löytyy sopivaa välitysta. Laita osto ilmotus perästä, eiköhän noita ny löyvy.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

semmonen "kunkkuperä" kempillä? 3.46 vällärillä?
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

laineracing kirjoitti:semmonen "kunkkuperä" kempillä? 3.46 vällärillä?
NÄIN! :lol:

joo, väyrysen perä tulee.. ja kempillä. välityksestä en tiiä, sais varmaan olla ainaki pari eri välitystä, niin sais vaihtaa tarpeen mukaan.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

linttaracing kirjoitti:
laineracing kirjoitti:semmonen "kunkkuperä" kempillä? 3.46 vällärillä?
NÄIN! :lol:

joo, väyrysen perä tulee.. ja kempillä. välityksestä en tiiä, sais varmaan olla ainaki pari eri välitystä, niin sais vaihtaa tarpeen mukaan.
mulla vaan ois ollu tommonen ehjä perä kanssa "ylimääräsenä" :lol:

mutta myös normi isoperä 300deestä,eli muistaakseni 2.88 löytyy,sen vois lahjoittaa ihan tällein sponsori hommana hyvään toimintaan. :wink: se ei kelpaakkaa muutakun hitsattavaks.
Vastaa Viestiin