Siitähä se ahtimen koko on kii minkälaiset on tehohalut. Heräävyys voi olla hitaampi tolla ahtimella mutta täys rähinä voi olla jopa aijemmi päällä. Riippuu monesta asiasta. Mutta jos bout 400hv riittää nii superi o iha ok.Kummeli kirjoitti:Oli tuossa puhetta yhen foorumilaisen kans tuosta holsetista jossa on 67mm MFS billetin kompura ja 70mm turbiini, että mitä luulette oisko liian iso? Tuo kun menee jo melkeen hx 50:sen tasolle, tuotto ei varmaan jää kesken mutta se heräävyys... Onkohan paljon huonompi ku tuo superi? Kuiteski tuolla MFS:n kompuralla...
om603:seen VGT, tuplaturbo vai HX xx?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
luulisin olevan meko huono katukäytössä, kisaturboksi varmaan aivan päteväKummeli kirjoitti:Oli tuossa puhetta yhen foorumilaisen kans tuosta holsetista jossa on 67mm MFS billetin kompura ja 70mm turbiini, että mitä luulette oisko liian iso? Tuo kun menee jo melkeen hx 50:sen tasolle, tuotto ei varmaan jää kesken mutta se heräävyys... Onkohan paljon huonompi ku tuo superi? Kuiteski tuolla MFS:n kompuralla...

tuottoahan superissakin riittää hx50 tasolle, ei nyt ehkä aivan samoille luvuille päästä, mutta samassa sarjassa kuitenkin painitaan... heräävyys sitten superin ja hx50 välillä onkin eri planeetalta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jotain luotettavaa faktaa iskee pöytään?napa kirjoitti: tuottoahan superissakin riittää hx50 tasolle, ei nyt ehkä aivan samoille luvuille päästä, mutta samassa sarjassa kuitenkin painitaan... heräävyys sitten superin ja hx50 välillä onkin eri planeetalta...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
ei ole kuin sana turbopajan myyjältä, kun paperilla näitä superin tuottoja ei kuulemma saa jakaajeemu kirjoitti:Jotain luotettavaa faktaa iskee pöytään?napa kirjoitti: tuottoahan superissakin riittää hx50 tasolle, ei nyt ehkä aivan samoille luvuille päästä, mutta samassa sarjassa kuitenkin painitaan... heräävyys sitten superin ja hx50 välillä onkin eri planeetalta...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Joo, no kyllä se taitaa siihen mennä, että pitänee tuo superi sitten vaan hommata. Varsinki ku sais verovähennyksiin, ni tulis jopa järkevän hintanen tuosta superista...
Mutta onko se nyt sitte niin, että tuo Futurez:in superi on oikea superi vai kui?
Mutta onko se nyt sitte niin, että tuo Futurez:in superi on oikea superi vai kui?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
saatko sitten sinä niitä faktatietoja, kun kerran myyt supereita, vai oletko saman tiedon varassa, kuin suurin osa ostajistajeemu kirjoitti:Turbotekniikan maahantuomia ahtimia myy samoten ku minäki.Kummeli kirjoitti: Mutta onko se nyt sitte niin, että tuo Futurez:in superi on oikea superi vai kui?

nuo turbotekniikan sivut on kyllä ihan hyvät, sieltä saa jo aika hyvin tietoa yleisestikkin turboista ja ahtamisesta, jos vain viitsii lukea...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Joo siinä on kyllä panostettu. On tullu ne muutamaan kertaan jo luettuakin, mutta joitakin tietoja ei vaan löydy... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Nuoha oli suuniteltu nimen ulukomaailmaan jotenka tuskin nähää täälä päin. Eiköhän tuola varttimaili puolella nää kaikkee hienoo ahinn rintamalla, mutta jos keskittyy vaan Mersumiesten ahinpuoleen nii ei kyllä tuu näkee muutako vanahoja Holsetteja.veskola kirjoitti: Niin ja milloin se kaikki hieno näkyy siellä varttimailiradalla käytännössäElävästä elämästä mitään esimerkkejä, meinaan vanha juttuhan tuo jo on ?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Aika hyvän kuvan holset superin tuotosta saa (sain) kun mynädieselin mersulla ajettiin se varttimaili ja kertoivat siellä silloin olleen superi paikallaan. Sitä en tiedä miten paljon oli sitten modifioitu suomalaisen turbopajan toimesta, nämä kun on sellaisia salaisuuksia jostain syystä. Aika taisi olla jotain 12 sekuntia ja korina painava businesauto
Pitäisi siis riittää se tuotto tuommoseen kevyeen katukäyttöön 
Eikös suomi ole ulkomaa jos katsotaan holsetin valmistusmaasta katsoen


Eikös suomi ole ulkomaa jos katsotaan holsetin valmistusmaasta katsoen

Lisää tietoa: www.skg.fi
Periaatteessa joo, mutta materiaali mahdollistaa erilaiset muodot. Siivet voidaan tehdä ohkaisemmiksi ja silti ne taipuvat kärjistään tavis siipeä vähemmän -> parempi hyötysuhde. Samalla jättöpään koolla päästään myös suurempiin pyörimisnopeuksiin.jeemu kirjoitti:Kai se siiven muoto vaikuttaa siihe mitä se lykää, eikä materiaali?
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Mites muuten tuon pakosarjan kans vielä. Kun superissa kerran on jaettu pesä, niin eikös pakosarjakin pidä olla tehty niinku veskola tuolla aiemmin jo mainosti, eli 1, 2 ja 3 sylinterit etupuolelle ja 4, 5, 6 toiselle puolelle? Ja sitten ne hukkaportin putket kummastakin kanavasta erikseen? Ni eikös tällänen ole sitten "paras" mahollinen tuohon jaettuun pesään tarkotettuna?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
valtosen tuossa evo 2:sessa ei tuntus olevan hirveesti viivettä/ heräämis ongelmia
tuohan on nyt käsittääkseni 606 remmillä+ 2 holsettia
http://www.youtube.com/watch?v=S9S22SawSxc
http://www.youtube.com/watch?v=Yv2aX58lx2Q
http://www.youtube.com/watch?v=Skam-aeCFOY&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=S9S22SawSxc
http://www.youtube.com/watch?v=Yv2aX58lx2Q
http://www.youtube.com/watch?v=Skam-aeCFOY&NR=1
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Voi että, mahtava vehe!juuso he kirjoitti:valtosen tuossa evo 2:sessa ei tuntus olevan hirveesti viivettä/ heräämis ongelmiatuohan on nyt käsittääkseni 606 remmillä+ 2 holsettia
http://www.youtube.com/watch?v=S9S22SawSxc
http://www.youtube.com/watch?v=Yv2aX58lx2Q


It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
tuo valtosen rakennelma tais olla ainut dieselmersu moneen vuoteen, joka edes hieman säväytti ja alkoi kiinnostamaan
jotain tuollaista se tosiaan pitää olla, eikä mitään yhden ahtimen kanssa leikkimistä...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Edit
http://www.youtube.com/user/quikturbo#p ... X6zq2QxWUc
Aika kiva setti oli myös 1.6 16v isolla Rotrex remmillä ja hx40 turbolla,hassua sinänsä että pakopesä #14 tuotti liikaa pakopainetta?
ilman remmiä riittää #8.
Kummallakin setupilla tehot noin 500hv.
Diesel on tietty eri mut painetta ne molemmat tahtoo.
Toyosta minäkin cdi mersuun siirtynyt ja päivitän enste w211 malliin ja kattoo si tuota virittelyä.
http://www.youtube.com/user/quikturbo#p ... X6zq2QxWUc
Aika kiva setti oli myös 1.6 16v isolla Rotrex remmillä ja hx40 turbolla,hassua sinänsä että pakopesä #14 tuotti liikaa pakopainetta?
ilman remmiä riittää #8.
Kummallakin setupilla tehot noin 500hv.
Diesel on tietty eri mut painetta ne molemmat tahtoo.
Toyosta minäkin cdi mersuun siirtynyt ja päivitän enste w211 malliin ja kattoo si tuota virittelyä.
Viimeksi muokannut arttu2, Su 03.01.2010 01:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Liittyy muuten aika paljon alkuperäiseen aiheeseen ja kiviäkin kiinnostaa tojotan bensakoneet.arttu2 kirjoitti:Toyotan bensakoneeseenkin saa aika kivaa settiä.
http://www.youtube.com/user/quikturbo#p ... X6zq2QxWUc
Lähinnä idean takia laitoin,en jumaloi mitään merkkiä.muuris kirjoitti:Liittyy muuten aika paljon alkuperäiseen aiheeseen ja kiviäkin kiinnostaa tojotan bensakoneet.arttu2 kirjoitti:Toyotan bensakoneeseenkin saa aika kivaa settiä.
http://www.youtube.com/user/quikturbo#p ... X6zq2QxWUc
Ei se ahdin tiedä onko se tojon tärpätin kyljessä vaiko mersun nakun...muuris kirjoitti:Liittyy muuten aika paljon alkuperäiseen aiheeseen ja kiviäkin kiinnostaa tojotan bensakoneet.arttu2 kirjoitti:Toyotan bensakoneeseenkin saa aika kivaa settiä.
http://www.youtube.com/user/quikturbo#p ... X6zq2QxWUc

Ideahan tossa muistaakseni on johtaa pakokaasut alakiekoilla vain toisen läpi (6 pyttyä yhteen) ja pakokaasuvirran kasvaessa ajaa samankokoisia ahtimia rinnan (3 pyttyä yhteen). Toimiva idea, ehkä hieman huononmallinen pakosarja jos nyt oikein muistan.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Joo, noin se vakio Suprassa on. Tuossahan on SP kitti, josta tosin ei oikein tietoa löytynyt nopealla googletuksella. Liekkö siinä muuta erikoista kuin nuo läpät. Mainostavat vielä, että nuo vähentää lagia ja lisää tehoa 25% ...
http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=512779
tais olla tää.
Enkä läppä juttuja halua mitenkään tyrkyttää,kun en itekkää käytä
tais olla tää.
Enkä läppä juttuja halua mitenkään tyrkyttää,kun en itekkää käytä

Tullu törmättyä toho samaa topikkii, kettu mikä vitsiarttu2 kirjoitti:http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=512779
tais olla tää.
Enkä läppä juttuja halua mitenkään tyrkyttää,kun en itekkää käytä

Pakosarja kyllä hakee vertaistaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
mulle ei oikein auennut, mitä tuossa nyt on haettu
tai siis ainakin se on tehty pirun monimutkaisesti tuo systeemi...
ehkä jäin liikaa miettimään sitä pakosarjaa, jossa on 7 lähtöä ja koneessa on vain 6 sylinteriä...
tai sitten tuosta puuttuu joku olellinen kuva, joka paljastais koko homman jujun
eihän nämä läpät ja muut mitään uusia keksintöjä sinänsä ole, B-ryhmän lopulla oli tehtailla mitä mielenkiintoisempia kehitysversioita valmiina, harmi kun ne ei päässyt ikinä edes kokeilemaan niitä kunnolla suuren yleisön edessä...
kuorma-auton pakokaasujarrulla (tai sen toimintaan perustuvalla) vois myös saada jotain vastaavaa kehitettyä, jos näistä läppä jutuista on enemmän kiinnostunut
nykyään olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että autossa pitää olla vähintään 2 ahdinta ja toinen niistä mekaaninen, jos meinaa oikeasti saada jotain tapahtumaan, kun kaasua painetetaan

ehkä jäin liikaa miettimään sitä pakosarjaa, jossa on 7 lähtöä ja koneessa on vain 6 sylinteriä...
tai sitten tuosta puuttuu joku olellinen kuva, joka paljastais koko homman jujun

eihän nämä läpät ja muut mitään uusia keksintöjä sinänsä ole, B-ryhmän lopulla oli tehtailla mitä mielenkiintoisempia kehitysversioita valmiina, harmi kun ne ei päässyt ikinä edes kokeilemaan niitä kunnolla suuren yleisön edessä...
kuorma-auton pakokaasujarrulla (tai sen toimintaan perustuvalla) vois myös saada jotain vastaavaa kehitettyä, jos näistä läppä jutuista on enemmän kiinnostunut

nykyään olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että autossa pitää olla vähintään 2 ahdinta ja toinen niistä mekaaninen, jos meinaa oikeasti saada jotain tapahtumaan, kun kaasua painetetaan

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tietääkö kukaan miten tuossa valtosen 123:sessa on tehty tuo ahtoputkisto? Mitä holsetteja nuo on ja sarjassa vai rinnan? Eikö tuollanen systeemi pelais hyvin, jos olis just joku m90 eaton ja iso holsetti puhaltamassa remmin läpi? Missäs kohtaa jäähdytys pitäs tehä, vai kummassakin välissä?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Eiku nyt löysin jo jotakin tietoja. Ainakin ennen ku tuossa oli vielä 617 ni tais olla juuri tuolleesa ku mietiskelin äsken? Eli holsetti paino ensi välijäähyn läpi ja sitte eatonille. Mutta minkä kokonen tuo holsetti on? Ja tässä evo 2:sessa ne 2x?
Kuinkahan iso holsetti tuossa kärsis kylessä olla, jos 603:seen laittas remmin kaveriks?
Kuinkahan iso holsetti tuossa kärsis kylessä olla, jos 603:seen laittas remmin kaveriks?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.