om603:seen VGT, tuplaturbo vai HX xx?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kummeli kirjoitti:Oli tuossa puhetta yhen foorumilaisen kans tuosta holsetista jossa on 67mm MFS billetin kompura ja 70mm turbiini, että mitä luulette oisko liian iso? Tuo kun menee jo melkeen hx 50:sen tasolle, tuotto ei varmaan jää kesken mutta se heräävyys... Onkohan paljon huonompi ku tuo superi? Kuiteski tuolla MFS:n kompuralla... :roll:
Siitähä se ahtimen koko on kii minkälaiset on tehohalut. Heräävyys voi olla hitaampi tolla ahtimella mutta täys rähinä voi olla jopa aijemmi päällä. Riippuu monesta asiasta. Mutta jos bout 400hv riittää nii superi o iha ok.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Kummeli kirjoitti:Oli tuossa puhetta yhen foorumilaisen kans tuosta holsetista jossa on 67mm MFS billetin kompura ja 70mm turbiini, että mitä luulette oisko liian iso? Tuo kun menee jo melkeen hx 50:sen tasolle, tuotto ei varmaan jää kesken mutta se heräävyys... Onkohan paljon huonompi ku tuo superi? Kuiteski tuolla MFS:n kompuralla... :roll:
luulisin olevan meko huono katukäytössä, kisaturboksi varmaan aivan pätevä :roll:

tuottoahan superissakin riittää hx50 tasolle, ei nyt ehkä aivan samoille luvuille päästä, mutta samassa sarjassa kuitenkin painitaan... heräävyys sitten superin ja hx50 välillä onkin eri planeetalta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti: tuottoahan superissakin riittää hx50 tasolle, ei nyt ehkä aivan samoille luvuille päästä, mutta samassa sarjassa kuitenkin painitaan... heräävyys sitten superin ja hx50 välillä onkin eri planeetalta...
Jotain luotettavaa faktaa iskee pöytään?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jeemu kirjoitti:
napa kirjoitti: tuottoahan superissakin riittää hx50 tasolle, ei nyt ehkä aivan samoille luvuille päästä, mutta samassa sarjassa kuitenkin painitaan... heräävyys sitten superin ja hx50 välillä onkin eri planeetalta...
Jotain luotettavaa faktaa iskee pöytään?
ei ole kuin sana turbopajan myyjältä, kun paperilla näitä superin tuottoja ei kuulemma saa jakaa :? jotenkin niin se meni, että "käytännössä kompura vastaa hx50:stä tuotoltaan, mutta en saa antaa tarkkoja lukemia" jotenkin noin se vastas, kun kyselin superin tuotosta, että vois laskea sopiiko se omiin suunnitelmiin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo, no kyllä se taitaa siihen mennä, että pitänee tuo superi sitten vaan hommata. Varsinki ku sais verovähennyksiin, ni tulis jopa järkevän hintanen tuosta superista...

Mutta onko se nyt sitte niin, että tuo Futurez:in superi on oikea superi vai kui? :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kummeli kirjoitti: Mutta onko se nyt sitte niin, että tuo Futurez:in superi on oikea superi vai kui? :lol:
Turbotekniikan maahantuomia ahtimia myy samoten ku minäki.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jeemu kirjoitti:
Kummeli kirjoitti: Mutta onko se nyt sitte niin, että tuo Futurez:in superi on oikea superi vai kui? :lol:
Turbotekniikan maahantuomia ahtimia myy samoten ku minäki.
saatko sitten sinä niitä faktatietoja, kun kerran myyt supereita, vai oletko saman tiedon varassa, kuin suurin osa ostajista :roll:

nuo turbotekniikan sivut on kyllä ihan hyvät, sieltä saa jo aika hyvin tietoa yleisestikkin turboista ja ahtamisesta, jos vain viitsii lukea...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo siinä on kyllä panostettu. On tullu ne muutamaan kertaan jo luettuakin, mutta joitakin tietoja ei vaan löydy... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

veskola kirjoitti: Niin ja milloin se kaikki hieno näkyy siellä varttimailiradalla käytännössä :lol: Elävästä elämästä mitään esimerkkejä, meinaan vanha juttuhan tuo jo on ?
Nuoha oli suuniteltu nimen ulukomaailmaan jotenka tuskin nähää täälä päin. Eiköhän tuola varttimaili puolella nää kaikkee hienoo ahinn rintamalla, mutta jos keskittyy vaan Mersumiesten ahinpuoleen nii ei kyllä tuu näkee muutako vanahoja Holsetteja.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aika hyvän kuvan holset superin tuotosta saa (sain) kun mynädieselin mersulla ajettiin se varttimaili ja kertoivat siellä silloin olleen superi paikallaan. Sitä en tiedä miten paljon oli sitten modifioitu suomalaisen turbopajan toimesta, nämä kun on sellaisia salaisuuksia jostain syystä. Aika taisi olla jotain 12 sekuntia ja korina painava businesauto :lol: Pitäisi siis riittää se tuotto tuommoseen kevyeen katukäyttöön :wink:


Eikös suomi ole ulkomaa jos katsotaan holsetin valmistusmaasta katsoen :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

jeemu kirjoitti:Kai se siiven muoto vaikuttaa siihe mitä se lykää, eikä materiaali?
Periaatteessa joo, mutta materiaali mahdollistaa erilaiset muodot. Siivet voidaan tehdä ohkaisemmiksi ja silti ne taipuvat kärjistään tavis siipeä vähemmän -> parempi hyötysuhde. Samalla jättöpään koolla päästään myös suurempiin pyörimisnopeuksiin.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mites muuten tuon pakosarjan kans vielä. Kun superissa kerran on jaettu pesä, niin eikös pakosarjakin pidä olla tehty niinku veskola tuolla aiemmin jo mainosti, eli 1, 2 ja 3 sylinterit etupuolelle ja 4, 5, 6 toiselle puolelle? Ja sitten ne hukkaportin putket kummastakin kanavasta erikseen? Ni eikös tällänen ole sitten "paras" mahollinen tuohon jaettuun pesään tarkotettuna?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

valtosen tuossa evo 2:sessa ei tuntus olevan hirveesti viivettä/ heräämis ongelmia :shock: tuohan on nyt käsittääkseni 606 remmillä+ 2 holsettia
http://www.youtube.com/watch?v=S9S22SawSxc
http://www.youtube.com/watch?v=Yv2aX58lx2Q
http://www.youtube.com/watch?v=Skam-aeCFOY&NR=1
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

juuso he kirjoitti:valtosen tuossa evo 2:sessa ei tuntus olevan hirveesti viivettä/ heräämis ongelmia :shock: tuohan on nyt käsittääkseni 606 remmillä+ 2 holsettia
http://www.youtube.com/watch?v=S9S22SawSxc
http://www.youtube.com/watch?v=Yv2aX58lx2Q
Voi että, mahtava vehe! :D :shock:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Kyllä tuo antaa uskoa siihen että itsekkin kannattaa edes pyrkiä johonkin erilaisempaan ratkaisuun. Ihan uskomattoman kuuloinen laite. Ammattimies on ammattimies...
diipa daapa...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuo valtosen rakennelma tais olla ainut dieselmersu moneen vuoteen, joka edes hieman säväytti ja alkoi kiinnostamaan :wink: jotain tuollaista se tosiaan pitää olla, eikä mitään yhden ahtimen kanssa leikkimistä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
arttu2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 15.11.2009 21:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja arttu2 »

Edit

http://www.youtube.com/user/quikturbo#p ... X6zq2QxWUc

Aika kiva setti oli myös 1.6 16v isolla Rotrex remmillä ja hx40 turbolla,hassua sinänsä että pakopesä #14 tuotti liikaa pakopainetta?
ilman remmiä riittää #8.
Kummallakin setupilla tehot noin 500hv.

Diesel on tietty eri mut painetta ne molemmat tahtoo.

Toyosta minäkin cdi mersuun siirtynyt ja päivitän enste w211 malliin ja kattoo si tuota virittelyä.
Viimeksi muokannut arttu2, Su 03.01.2010 01:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

arttu2 kirjoitti:Toyotan bensakoneeseenkin saa aika kivaa settiä.

http://www.youtube.com/user/quikturbo#p ... X6zq2QxWUc
Liittyy muuten aika paljon alkuperäiseen aiheeseen ja kiviäkin kiinnostaa tojotan bensakoneet.
arttu2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 15.11.2009 21:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja arttu2 »

muuris kirjoitti:
arttu2 kirjoitti:Toyotan bensakoneeseenkin saa aika kivaa settiä.

http://www.youtube.com/user/quikturbo#p ... X6zq2QxWUc
Liittyy muuten aika paljon alkuperäiseen aiheeseen ja kiviäkin kiinnostaa tojotan bensakoneet.
Lähinnä idean takia laitoin,en jumaloi mitään merkkiä.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

muuris kirjoitti:
arttu2 kirjoitti:Toyotan bensakoneeseenkin saa aika kivaa settiä.

http://www.youtube.com/user/quikturbo#p ... X6zq2QxWUc
Liittyy muuten aika paljon alkuperäiseen aiheeseen ja kiviäkin kiinnostaa tojotan bensakoneet.
Ei se ahdin tiedä onko se tojon tärpätin kyljessä vaiko mersun nakun... :D

Ideahan tossa muistaakseni on johtaa pakokaasut alakiekoilla vain toisen läpi (6 pyttyä yhteen) ja pakokaasuvirran kasvaessa ajaa samankokoisia ahtimia rinnan (3 pyttyä yhteen). Toimiva idea, ehkä hieman huononmallinen pakosarja jos nyt oikein muistan.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

Joo, noin se vakio Suprassa on. Tuossahan on SP kitti, josta tosin ei oikein tietoa löytynyt nopealla googletuksella. Liekkö siinä muuta erikoista kuin nuo läpät. Mainostavat vielä, että nuo vähentää lagia ja lisää tehoa 25% ...
arttu2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 15.11.2009 21:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja arttu2 »

http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=512779
tais olla tää.
Enkä läppä juttuja halua mitenkään tyrkyttää,kun en itekkää käytä :?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

arttu2 kirjoitti:http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=512779
tais olla tää.
Enkä läppä juttuja halua mitenkään tyrkyttää,kun en itekkää käytä :?
Tullu törmättyä toho samaa topikkii, kettu mikä vitsi :lol:
Pakosarja kyllä hakee vertaistaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulle ei oikein auennut, mitä tuossa nyt on haettu :? tai siis ainakin se on tehty pirun monimutkaisesti tuo systeemi...

ehkä jäin liikaa miettimään sitä pakosarjaa, jossa on 7 lähtöä ja koneessa on vain 6 sylinteriä...

tai sitten tuosta puuttuu joku olellinen kuva, joka paljastais koko homman jujun :roll:

eihän nämä läpät ja muut mitään uusia keksintöjä sinänsä ole, B-ryhmän lopulla oli tehtailla mitä mielenkiintoisempia kehitysversioita valmiina, harmi kun ne ei päässyt ikinä edes kokeilemaan niitä kunnolla suuren yleisön edessä...

kuorma-auton pakokaasujarrulla (tai sen toimintaan perustuvalla) vois myös saada jotain vastaavaa kehitettyä, jos näistä läppä jutuista on enemmän kiinnostunut :wink:

nykyään olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että autossa pitää olla vähintään 2 ahdinta ja toinen niistä mekaaninen, jos meinaa oikeasti saada jotain tapahtumaan, kun kaasua painetetaan :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

napa kirjoitti:ehkä jäin liikaa miettimään sitä pakosarjaa, jossa on 7 lähtöä ja koneessa on vain 6 sylinteriä...

tai sitten tuosta puuttuu joku olellinen kuva, joka paljastais koko homman jujun :roll:
Hukkaportti?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
arttu2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 15.11.2009 21:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja arttu2 »

Koneen ku vaihtaa om603 tai 606,eikö se oo sitte siinä
Rotrex 38-61,hx55,ahdin on kyllä liika pieni 60 sarjalainen sais olla,tossakin.

Hukkis juu se,nro7

Kuva[/quote]
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

Eiköhän vielä tuo remmiahdin kannattaisi olla roots, niin auttaisi oikeasti alhaalta asti.
arttu2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 15.11.2009 21:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja arttu2 »

Kyllä varmaan.
Rotrex on turhan herkkä laite mekaanisesti.
"ks.laite myyty."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tietääkö kukaan miten tuossa valtosen 123:sessa on tehty tuo ahtoputkisto? Mitä holsetteja nuo on ja sarjassa vai rinnan? Eikö tuollanen systeemi pelais hyvin, jos olis just joku m90 eaton ja iso holsetti puhaltamassa remmin läpi? Missäs kohtaa jäähdytys pitäs tehä, vai kummassakin välissä?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Eiku nyt löysin jo jotakin tietoja. Ainakin ennen ku tuossa oli vielä 617 ni tais olla juuri tuolleesa ku mietiskelin äsken? Eli holsetti paino ensi välijäähyn läpi ja sitte eatonille. Mutta minkä kokonen tuo holsetti on? Ja tässä evo 2:sessa ne 2x?

Kuinkahan iso holsetti tuossa kärsis kylessä olla, jos 603:seen laittas remmin kaveriks?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin