MB s500 -96 ilmastoinin vuoto,mutta missä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
- Paikkakunta: oripää
MB s500 -96 ilmastoinin vuoto,mutta missä?
Niin tämä ilmastointi on korjattu jo varmaan 6 kertaa,nyt toimii ja täyttökoneen näyttää,että ei vuotoja,mutta n.2kk kuluttua on ainetta jäljellä n.578g toimii kyllä,mutta jokus hylkii ja lyö ec valon palamaan ja taas täyttöön.Ei se näin voi olla,mistä aloitan etsinnän,kun vuotoa ei ole,häviää itseestään.Niin muuten, jää yleensä tuohon hiukan alle 600g:rmaan eikä siitä laske?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
- Paikkakunta: oripää
Joo sekin kokeiltiin useammin,kun vaacumitesti näytti ei vuotoa,mutta vuotaa jostain.Kysyn samalla jos satut tietämäään,onkohan pakkasen syytä,kun ASR/ABS valo syttyy välillä ja kun sammutan auton ja käynnistän uudelleeen valot sammuu ja Absit luistonesto sekä ohjaus palautuvat entiselleen eli kuntoon,vai olisiko kyseessä Vehon päivitys,kun ovat tyhjentäneet,ohjelmoineet autoa vähän väliä,tuon ilmastoinin takia,joka nyt muuten toimii.Paitsi vuoto.Mika.T kirjoitti:Onko sinne kylmäaineen sekaan laitettu huollossa väriainetta?
Jos on niin vuotopaikka näkyy UV-valossa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
- Paikkakunta: oripää
MB s500 -96 ilmastoinin vuoto,mutta missä?
KYLLÄ IHMETTELEN KUN ON UUSI KONE JOLLA AUTO IMETTIIN TYHJÄKSI JA SITTEN TESTATTIIN VUODOT JA TÄYTETTIIN,KESTÄÄ N.20min kun on 2 täuttöä/imu poistoa,on rasvat/kylmäaineet ja mikähän se 3:mas aine oli,en nyt muista.Timppa kirjoitti:Höyrystinhän näissä yleensä alkaa vuotamaan, ja sehän on sen verran hankalassa paikassa ettei vuotoa ihan helposti huomaakaan.
Sillä vakuumi mittarilla ei huomaa noin pientä vuotoa mutta jos odottais sen 2kk niin vois näkyäkin.
Eli väriaineella tai vuoto mittarilla niin löytyy vuodot.
Jos joku liike tekee vuodon vakuumin varassa ja ei pitkään kestä niin takuuseen ja vuotomittaus on tehtävä asian osaavalla laitteistolla tai mentävä sellaiseen paikkaan jossa se on.
En tiedä muuten paljonko antavat takuuta kylmä asennus firmat kun täyttö kohde on henkilö auto.
Jotkut huomaavat muutosta joka vuosi joillain kestää montakin vuotta.
Kun miettii että mistä ois helpoin paikka aineen tulla ulos ,ois kai se itse kompressori.
Eli väriaineella tai vuoto mittarilla niin löytyy vuodot.
Jos joku liike tekee vuodon vakuumin varassa ja ei pitkään kestä niin takuuseen ja vuotomittaus on tehtävä asian osaavalla laitteistolla tai mentävä sellaiseen paikkaan jossa se on.
En tiedä muuten paljonko antavat takuuta kylmä asennus firmat kun täyttö kohde on henkilö auto.
Jotkut huomaavat muutosta joka vuosi joillain kestää montakin vuotta.
Kun miettii että mistä ois helpoin paikka aineen tulla ulos ,ois kai se itse kompressori.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Mulla teki kans samanlaisen tempun tässä kun oli pakkasta parikymmentä ja otin vähän reippaamman kiihdytyksen että kolmio mittarissa paloi kaiken aikaa ja sitten syttyi ASR ja ABS valot ja jäivät palamaan. Ajoin pysäkille ja sammutin koneen ja uudesta käyntiin niin taas ei mitään häikkää koko parinsadan kilsan matkalla. Ei ole mullakaan ennen tehnyt tommosta, oli eka kerta, kai se kylmästä voi johtua tai lumesta jota oli kaikki lokasuojat ja joka paikka täynnäkiintotähti kirjoitti:Joo sekin kokeiltiin useammin,kun vaacumitesti näytti ei vuotoa,mutta vuotaa jostain.Kysyn samalla jos satut tietämäään,onkohan pakkasen syytä,kun ASR/ABS valo syttyy välillä ja kun sammutan auton ja käynnistän uudelleeen valot sammuu ja Absit luistonesto sekä ohjaus palautuvat entiselleen eli kuntoon,vai olisiko kyseessä Vehon päivitys,kun ovat tyhjentäneet,ohjelmoineet autoa vähän väliä,tuon ilmastoinin takia,joka nyt muuten toimii.Paitsi vuoto.Mika.T kirjoitti:Onko sinne kylmäaineen sekaan laitettu huollossa väriainetta?
Jos on niin vuotopaikka näkyy UV-valossa.

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11