112cdi ei käynnisty kylmällä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhis84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.01.2010 07:46

112cdi ei käynnisty kylmällä

Viesti Kirjoittaja juhis84 »

tietäiskö joku misä olisi vika. auto lähtee hyvin tallista käymää mutta jos seisoo ulkona pakkasessa 6h nii ei tykkää käynnistyä. hehkut vaihdoin ja releen mutta ei auttanut.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

hehkutaako koko auto jos pakkasesta alkaa käynnisteleen?

äkkiseltään tulee mieleen joku lämpötila anturi, mikä renaa ja luulee mottia kuumemmaks, eikä anna hehkuille käskyä hehkua.
W201 250DT 20V
w201 190E
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Huono akku?
Polttoaineen suodatin jäätyy?
Vettä tankissa kun talliin ja ulos edestakaisin?

onhan noita mahdollisuuksia.

Pyörittääkö startti suunnilleen samanlailla tallista otettaessa vrt ulkoa käynnistettäessä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4766
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
juhis84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.01.2010 07:46

Viesti Kirjoittaja juhis84 »

joo auto hehkuttaa ihan normaalisti eli pakkasessa kauvemmin.ja vaihdoin polttoainesuodattimen tänää eikä auttanut. missä se lämpötilaanturi mahtaisi olla? yritin kattella vuotojakin muttei löytyny.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

juhis84 kirjoitti:joo auto hehkuttaa ihan normaalisti eli pakkasessa kauvemmin.ja vaihdoin polttoainesuodattimen tänää eikä auttanut. missä se lämpötilaanturi mahtaisi olla? yritin kattella vuotojakin muttei löytyny.
ei ole tarkempaa tietota tosta moottorista, muuta yleensä ne lämpötila-anturit on sylinterikannessa.

naftavuodot ei aina, taikka yleensä näy ulospäin. riippuu vähän tapauksesta. kuitenkin, voi olla sellanen naftavuoto, että järjestelmä imee ilmaa, mutta ei tiuruta pihalle mitään. oirelee pitkinä startteina tms.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Jos nyt jotain olen tästä CDI tekniikasta oppinut, koska mulla on ihan sama ongelma 200cdi kanssa, tallista lähtee käyntiin paitsi pakkasesta ei.

Jotain sellasta olen omaan päähäni saanut taottua että rail. paine ei nouse tarpeeksi eikä sen vuoksi käynnisty. Tuo Tuikun laittama linkki on käsittelee just tätä aihetta. Ite vaihdoin just tiivisteet pumppuun mutta sinne taisi päästä paskaa tiivisteiden kaveriksi niin vieläkin sama ongelma. Paitsi se ei nyt lähde käyntiin edes sisältä, mutta onneksi työautona mulla on vm.87 Hilux joka on testattu TopGear:ssa erittäin kestäväksi autoksi :lol:

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Sulla taitaa vuotaa yksi suutin läpi. Silloin ei nosta railpainetta riittävästi. Se on yleinen ongelma näissä CDI-koneisissa.
Tämä vaiva jatkuu vielä 203- ja 211-malleissakin, en kyllä tiedä missä vaiheessa suuttimia on muutettu, vai oisko muutettu ennen piezoa ollenkaan. :roll:
Tuo on ikävä ongelma mutta vastaavasti helppo todeta ja halpa korjata.
soppaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 08.09.2009 09:56

Viesti Kirjoittaja soppaa »

Jos suutin vuotaa läpi niin tarkoittaako se automaattisesti uutta suutinta vai pystyykö sen korjaamaan täälläkin mainituilla tiivistesarjalla?

barton kirjoitti:Sulla taitaa vuotaa yksi suutin läpi. Silloin ei nosta railpainetta riittävästi. Se on yleinen ongelma näissä CDI-koneisissa.
Tämä vaiva jatkuu vielä 203- ja 211-malleissakin, en kyllä tiedä missä vaiheessa suuttimia on muutettu, vai oisko muutettu ennen piezoa ollenkaan. :roll:
Tuo on ikävä ongelma mutta vastaavasti helppo todeta ja halpa korjata.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Sen siittimen voi korjata. Muistaakseni noin sata euroon dieselpaja veloittaa siitä hommasta varaosineen. Se korjaussarja itsessään maksaa noin 25€/suutin. Siellä sisällä on sellanen teflon-rengas joka alkaa vuotamaan ja siihen tulee sellasia syöpymäuria. Se on helppo vaihtaa mutta vaatii absoluuttisen moitteetonta työnjälkeä että onnistuu kerrasta.
:wink:
juhis84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.01.2010 07:46

Viesti Kirjoittaja juhis84 »

kiitos kaikille vinkeistä,mutta taidan viedä jollekki tietävämmälle =). mul oli edellinen 108d vito ja siinä ei ollu mitää ongelmaa muuta kun oli laiska. tämä kyllä tuntuu pommilta
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4766
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

juhis84 kirjoitti:kiitos kaikille vinkeistä,mutta taidan viedä jollekki tietävämmälle =). mul oli edellinen 108d vito ja siinä ei ollu mitää ongelmaa muuta kun oli laiska. tämä kyllä tuntuu pommilta
Juu, se on hyvä idea. =))

...Se sinun satakasisi oli cooleria lukuunottamatta ihan sama auto, kun nykyinenkin...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
juhis84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.01.2010 07:46

Viesti Kirjoittaja juhis84 »

hyvä auto oli ei vaan kestäny ajaa pöpelikköö..
juhis84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 04.01.2010 07:46

Viesti Kirjoittaja juhis84 »

ja vika löyty kaksi suutinta kusi
Vastaa Viestiin