112cdi ei käynnisty kylmällä
112cdi ei käynnisty kylmällä
tietäiskö joku misä olisi vika. auto lähtee hyvin tallista käymää mutta jos seisoo ulkona pakkasessa 6h nii ei tykkää käynnistyä. hehkut vaihdoin ja releen mutta ei auttanut.
ei ole tarkempaa tietota tosta moottorista, muuta yleensä ne lämpötila-anturit on sylinterikannessa.juhis84 kirjoitti:joo auto hehkuttaa ihan normaalisti eli pakkasessa kauvemmin.ja vaihdoin polttoainesuodattimen tänää eikä auttanut. missä se lämpötilaanturi mahtaisi olla? yritin kattella vuotojakin muttei löytyny.
naftavuodot ei aina, taikka yleensä näy ulospäin. riippuu vähän tapauksesta. kuitenkin, voi olla sellanen naftavuoto, että järjestelmä imee ilmaa, mutta ei tiuruta pihalle mitään. oirelee pitkinä startteina tms.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jos nyt jotain olen tästä CDI tekniikasta oppinut, koska mulla on ihan sama ongelma 200cdi kanssa, tallista lähtee käyntiin paitsi pakkasesta ei.
Jotain sellasta olen omaan päähäni saanut taottua että rail. paine ei nouse tarpeeksi eikä sen vuoksi käynnisty. Tuo Tuikun laittama linkki on käsittelee just tätä aihetta. Ite vaihdoin just tiivisteet pumppuun mutta sinne taisi päästä paskaa tiivisteiden kaveriksi niin vieläkin sama ongelma. Paitsi se ei nyt lähde käyntiin edes sisältä, mutta onneksi työautona mulla on vm.87 Hilux joka on testattu TopGear:ssa erittäin kestäväksi autoksi
-Mika-
Jotain sellasta olen omaan päähäni saanut taottua että rail. paine ei nouse tarpeeksi eikä sen vuoksi käynnisty. Tuo Tuikun laittama linkki on käsittelee just tätä aihetta. Ite vaihdoin just tiivisteet pumppuun mutta sinne taisi päästä paskaa tiivisteiden kaveriksi niin vieläkin sama ongelma. Paitsi se ei nyt lähde käyntiin edes sisältä, mutta onneksi työautona mulla on vm.87 Hilux joka on testattu TopGear:ssa erittäin kestäväksi autoksi

-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Sulla taitaa vuotaa yksi suutin läpi. Silloin ei nosta railpainetta riittävästi. Se on yleinen ongelma näissä CDI-koneisissa.
Tämä vaiva jatkuu vielä 203- ja 211-malleissakin, en kyllä tiedä missä vaiheessa suuttimia on muutettu, vai oisko muutettu ennen piezoa ollenkaan.
Tuo on ikävä ongelma mutta vastaavasti helppo todeta ja halpa korjata.
Tämä vaiva jatkuu vielä 203- ja 211-malleissakin, en kyllä tiedä missä vaiheessa suuttimia on muutettu, vai oisko muutettu ennen piezoa ollenkaan.

Jos suutin vuotaa läpi niin tarkoittaako se automaattisesti uutta suutinta vai pystyykö sen korjaamaan täälläkin mainituilla tiivistesarjalla?
barton kirjoitti:Sulla taitaa vuotaa yksi suutin läpi. Silloin ei nosta railpainetta riittävästi. Se on yleinen ongelma näissä CDI-koneisissa.
Sen siittimen voi korjata. Muistaakseni noin sata euroon dieselpaja veloittaa siitä hommasta varaosineen. Se korjaussarja itsessään maksaa noin 25€/suutin. Siellä sisällä on sellanen teflon-rengas joka alkaa vuotamaan ja siihen tulee sellasia syöpymäuria. Se on helppo vaihtaa mutta vaatii absoluuttisen moitteetonta työnjälkeä että onnistuu kerrasta.

Juu, se on hyvä idea. =))juhis84 kirjoitti:kiitos kaikille vinkeistä,mutta taidan viedä jollekki tietävämmälle =). mul oli edellinen 108d vito ja siinä ei ollu mitää ongelmaa muuta kun oli laiska. tämä kyllä tuntuu pommilta
...Se sinun satakasisi oli cooleria lukuunottamatta ihan sama auto, kun nykyinenkin...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5