cdi:n lämmöt
cdi:n lämmöt
ja taas kyssäriä pukkaa..
Elikkäs a180 cdi:n lämmöt askarruttaa, nyt reippailla 10 asteen pakkasilla lämmöt nouseen hädin tuskin 60 asteeseen, moottoritiellä 80 paikkeille.
Lähempänä nollankeliä nousee helpommin 80.
Oliskohan termostaatti vaihdettava vai onko noi vielä siedettäviä lämpöjä joihin ei uus termari auta?
Mitähän noi maksaa vaihtotöineen?
Elikkäs a180 cdi:n lämmöt askarruttaa, nyt reippailla 10 asteen pakkasilla lämmöt nouseen hädin tuskin 60 asteeseen, moottoritiellä 80 paikkeille.
Lähempänä nollankeliä nousee helpommin 80.
Oliskohan termostaatti vaihdettava vai onko noi vielä siedettäviä lämpöjä joihin ei uus termari auta?
Mitähän noi maksaa vaihtotöineen?
Re: cdi:n lämmöt
Kyllä pitäs lämpä riittää sisälle jos nostaa maantiellä 80 asteeseen. Saathan sää sinne ostettua 92 asteisen termarin mutta et välttämättä saa sillä nostettua yhtään lämpöjä. Tuo 80 on ihan ok talvi lämpö pakkasilla. Ja eihän ne dieselit vaan kovin helposti pikkuajolla/kaupungissa jaksa vaan nostaa lämpöjä. Sitten kun ei millään nosta yli 70 asteen ni on temrmari ainakin sökö.svto kirjoitti:ja taas kyssäriä pukkaa..
Elikkäs a180 cdi:n lämmöt askarruttaa, nyt reippailla 10 asteen pakkasilla lämmöt nouseen hädin tuskin 60 asteeseen, moottoritiellä 80 paikkeille.
Lähempänä nollankeliä nousee helpommin 80.
Oliskohan termostaatti vaihdettava vai onko noi vielä siedettäviä lämpöjä joihin ei uus termari auta?
Mitähän noi maksaa vaihtotöineen?
Hae termostaatti sanalla ni varmasti jotain löytyy..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44161
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
barton kirjoitti:Kannattaa hommata vielä syylärille viimasuoja.

Ei lämminnyt yhtään nopeammin ja ajattelinkin että pitäisikö se alareikäkin peittää koska siellä on iso reikä vielä. Vaihdoin syksyllä termarin kun ei noussut yli kuudenkympin vaikkei ollut vielä pakkastakaan. Nyt nousee karvanverran yli kahdeksankympin mutta mulla lämmitin lämmittää sisätiloja automaattisesti niin kauan kunnes koneen lämmöt on +77.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
hidasta vaan on..
..lämpeneminen. Tuntuu että saa ajella iäisyyden että lämpenee ja toi 80 on vaan motarivauhdissa, sitä on mahdotonta saavuttaa normaaliajossa.
Viimasuoja on tosiaan hankittu, asentaa vaan pitäis yrittää
Viimasuoja on tosiaan hankittu, asentaa vaan pitäis yrittää

-20 asteen pakkanen on melko kylmää kyytyä auton nokalta käsin maantienopeuksilla. Keulaa tukkoon vaan lisää. Sähköflekti ja moottoritilan alapuoliset aukot kyllä pitävät huolen siitä, että näillä keleillä lämpö ei tee pesää konehuoneeseen.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kunnossa oleva termari on kaiken a ja o. Viimasuoja on korkeintaan pikku lisäapu. Mulla ainaskin -28 asteessa nousee lämmöt normaalilukemiin vaikka se koolerin reikä on vielä peittämättä silloin kun termari on iskussa ja vastaavasti toisessa ääripäässä kesälläkään ei saavuta normilukemaa jos termari vuotaa. 

Mäkin heitin pahvit nokalle alkuviikosta, kun luvattin näitä rapeita kelejä... fiiliksenä hivenen nopeampi lämpöjen nousu, mutta alle 80 asteen silti jäädään puolen tunnin ajolla maantienopeuksissa (jos eberi ei käytössä) kun tuo 20 raatia on ulkona.
Mielenkiintoinen juttu kabiinin lämpiämisessä on, että koppiin tulee lämmintä joo, vaikka moottorin lämmöt on luokkaa 60 tai alle, mutta puhallusilman lämpö jotenkin pompsahtaa kun kone lämpiää yli tuonne about 75 asteeseen ja yli. Manuaalinen fööni siis kyseessä.
Mielenkiintoinen juttu kabiinin lämpiämisessä on, että koppiin tulee lämmintä joo, vaikka moottorin lämmöt on luokkaa 60 tai alle, mutta puhallusilman lämpö jotenkin pompsahtaa kun kone lämpiää yli tuonne about 75 asteeseen ja yli. Manuaalinen fööni siis kyseessä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Samoja ongelmia oli mutta termarin vaihto auttoi ja lämmöt nousevat 80 hiukan yli. Kuitenkin sisäilma ei lämpene riittävästi ja vika koodi ilmoitti katkos lisälämmittimessä. Missä moinen lisälämmitin on ja onko sähköinen. Muistelen että viimetalvena tarkeni ja todella nopeasti lämpeni sisältä ja mitään webaston ääntä ei kuulunut.
Webasto kyllä toimii ja kukkuu ja lämmittää mutt ku ei sitä ajonaikana viittis päällä pitää.
Oletan että MiHe:llä on myös lisälämmitin, tuhkakupin vieressä katkaisija jolla saa tarvittaessa pois.
Webasto kyllä toimii ja kukkuu ja lämmittää mutt ku ei sitä ajonaikana viittis päällä pitää.
Oletan että MiHe:llä on myös lisälämmitin, tuhkakupin vieressä katkaisija jolla saa tarvittaessa pois.
MB 320CDI -01
MB 300TDT 4matic -91
MB 300TDT 4matic -91
Juu, on mulla se sähkönen lisälämppäri, se on olevinaan koko ajan päällä, mutta epäilen että se ei toimi tai on otetu pois toiminnasta kun eberi on asennettu. Meinaan koneen kierroksissa kun ei tapahdu minkäänlaista muutosta vaikka sitä katkaisijaa renkkaa. Valo siihen kyllä syttyy (silloin siis sammuksissa, eiks joo?).
Normisti pidän eberin päällä 15-30 min ennen lähtöä, ja sitten 5-15min ajon aikana, riippuen kelistä. Eli odottelen että lämmöt nousee 70 paikkeille ja sammutan...
Mutta tuo, kuinka kuumaa puhaltaa, tuntuu tosiaan hieman askelmaiselta, ikäänkuin lämppärin kennolle olis joku rajoitin kunnes kone on kunnolla lämmin. Tai jotain.
Normisti pidän eberin päällä 15-30 min ennen lähtöä, ja sitten 5-15min ajon aikana, riippuen kelistä. Eli odottelen että lämmöt nousee 70 paikkeille ja sammutan...
Mutta tuo, kuinka kuumaa puhaltaa, tuntuu tosiaan hieman askelmaiselta, ikäänkuin lämppärin kennolle olis joku rajoitin kunnes kone on kunnolla lämmin. Tai jotain.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
barton kirjoitti:Kunnossa oleva termari on kaiken a ja o. Viimasuoja on korkeintaan pikku lisäapu. Mulla ainaskin -28 asteessa nousee lämmöt normaalilukemiin vaikka se koolerin reikä on vielä peittämättä silloin kun termari on iskussa ja vastaavasti toisessa ääripäässä kesälläkään ei saavuta normilukemaa jos termari vuotaa.
Totta puhut veli hopea!
Käytin autoa lääkärissä ja oli puhetta sen mersukorjaajan kanssa Väyrysen lämmöistä.
Sanoi, että jos auto toimii niin pahvit on turhia. Moottorinlämmöt pitäisi nousta ~20:n km jälkeen karvan yli 80 asteen, kun sähkölämppäri on päällä.
Jos näin ei tapahdu, on jossain jotain häikkää. Enimmäkseen termostaatissa.
Jotenkin uskon enemmän 30 vuotta mersuja ammatikseen korjanneeseen kuin oletuksiin.

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Juu näin varmaan on ja sillonha ei mitää vikaa olekkaan ku lämmöt nousee yli 80. Sisälle ei vaan tule kuuma (tarkenee kyllä) verrattuna esim tuohon vanhaan 124 jossa kyll hikee pukkaa ku lämmöt täysillä.Timo999 kirjoitti: Sanoi, että jos auto toimii niin pahvit on turhia. Moottorinlämmöt pitäisi nousta ~20:n km jälkeen karvan yli 80 asteen, kun sähkölämppäri on päällä.
Jos näin ei tapahdu, on jossain jotain häikkää. Enimmäkseen termostaatissa.
Jotenkin uskon enemmän 30 vuotta mersuja ammatikseen korjanneeseen kuin oletuksiin.
Mulla oli termari viallinen, ennen ei noussut kun rapia 70.
Mutta siinä sähkölämppärissä on jotain vikaa ja johon vikakoodikin viittasi.
Missä mahtaa ko sähkölämmitin/lisälämmitin olla jotta voisi ruveta vikaa etsimään. Sehän ei lämmitä muuta kuin sisäilmaa. Olisi se kivempi ajella kun tarvitaessa saisi riittävästi lämpöä sisälle

MB 320CDI -01
MB 300TDT 4matic -91
MB 300TDT 4matic -91