270 cdi purkaa akun yöllä tyhjäksi
270 cdi purkaa akun yöllä tyhjäksi
Purkaa akun yöllä tyhjäksi aamulla tarvitsee lisä virtaa jotta auto lähtee käyntiin. Hehkut on tarkistettu ja akku on uusi.
Kun auton saa käyntiin niin se pelaa koko päivän normaalisti.
Vika vain jos auto on paikoillaan useita tunteja 9-12 tuntia
Onko teillä muilla samanlaista ongelmaa?
Kun auton saa käyntiin niin se pelaa koko päivän normaalisti.
Vika vain jos auto on paikoillaan useita tunteja 9-12 tuntia
Onko teillä muilla samanlaista ongelmaa?
Re: 270 cdi purkaa akun yöllä tyhjäksi
Onko tuo 203, 209, 210 vai 163, ainakin noihin malleihin sopii 270CDI?101167 kirjoitti:Purkaa akun yöllä tyhjäksi aamulla tarvitsee lisä virtaa jotta auto lähtee käyntiin. Hehkut on tarkistettu ja akku on uusi.
Kun auton saa käyntiin niin se pelaa koko päivän normaalisti.
Vika vain jos auto on paikoillaan useita tunteja 9-12 tuntia
Onko teillä muilla samanlaista ongelmaa?
Jos akku on kunnossa niin tuossahan on selvästi vuotovirtaongelma, siis jokin laite jää päälle kuluttamaan sähköjä vaikka ei pitäisi.
Korimallista riippuen syyllinen voi olla esim. sähköpenkkien ohjainlaite, Comand jne. jne. Kannattaisi mitata kuinka suuri kulutus akusta autoon on silloin kun auton pitäisi olla täydessä lepotilassa (vähintään 6 minuutin odottelun jälkeen). Jos virtaa kuluu liikaa, varustuksesta riippuen yli 40 mA voi olla liikaa mutta sanotaan yli 100 mA niin jokin sähkölaite on päällä, CAN väylä hereillä vaikka ei pitäisi tms. Tuosta saa taas kotikonstein selkoa jos nyppii sopivia sulakkeita irti ja seuraa virrankulutuksen muutoksia.
Niin, tervetuloa foorumille.
Tarkoittaisikohan niitä lasinpesurin suuttimien ja letkun lämmitystä joka on sähköinen, niissä joissa pissapojan säiliön lämmitys niin sehän on jäähdytysnesteellä.nh1131 kirjoitti:Jostain olin kuulevinani että pissapojan lämmitys oli jäänyt päälle, olisko se mahdollista vai lämpiääkö se jäähdytysnesteellä koneen lämpenemisen myötä
Tarkoitatko moottoritilassa olevaa sähkölämmitintä joka lämmittää lämmityslaitteelle tulevaa vettä, ei varsinaisesti moottoria? Tuota ei kaikissa malleissa ole mutta sen teho on niin suuri että akku kyllä on tyhjä hetkessä jos vastus jää päälle. Luulisi tuossa jo veden kiehuvan tai lämmittimessä olevan vastuksen hehkuttavan läheltä muovit sulaksi.Element kirjoitti:Moottorin sähköinen lisälämmitin voi olla myös yksi syyllinen.
Huoltomiehen mukaan aino vika, mitä lämmittimen kanssa on ollut.
Tarkoitan moottorin kyljessä(imusarjan ja starttimoottorin välissä) olevaa lämmitintä, joka lämmittää moottoria siis vettä, ja on ymmärtääkseni vakioina kaikissa, joissa ei ole webastoa eli -01 tai -02 malleista alkaen ja puhun C-mallista.DBFI kirjoitti:Tarkoitatko moottoritilassa olevaa sähkölämmitintä joka lämmittää lämmityslaitteelle tulevaa vettä, ei varsinaisesti moottoria? Tuota ei kaikissa malleissa ole mutta sen teho on niin suuri että akku kyllä on tyhjä hetkessä jos vastus jää päälle. Luulisi tuossa jo veden kiehuvan tai lämmittimessä olevan vastuksen hehkuttavan läheltä muovit sulaksi.Element kirjoitti:Moottorin sähköinen lisälämmitin voi olla myös yksi syyllinen.
Huoltomiehen mukaan aino vika, mitä lämmittimen kanssa on ollut.
Se on kyllä totta, että jos se on vikana, niin purkaa akun melko nopeasti. Huoltomiehen mukaan muutamassa tunnissa.