270 cdi purkaa akun yöllä tyhjäksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
101167
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 05.01.2010 21:03
Paikkakunta: Pirkkala

270 cdi purkaa akun yöllä tyhjäksi

Viesti Kirjoittaja 101167 »

Purkaa akun yöllä tyhjäksi aamulla tarvitsee lisä virtaa jotta auto lähtee käyntiin. Hehkut on tarkistettu ja akku on uusi.
Kun auton saa käyntiin niin se pelaa koko päivän normaalisti.
Vika vain jos auto on paikoillaan useita tunteja 9-12 tuntia
Onko teillä muilla samanlaista ongelmaa?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 270 cdi purkaa akun yöllä tyhjäksi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

101167 kirjoitti:Purkaa akun yöllä tyhjäksi aamulla tarvitsee lisä virtaa jotta auto lähtee käyntiin. Hehkut on tarkistettu ja akku on uusi.
Kun auton saa käyntiin niin se pelaa koko päivän normaalisti.
Vika vain jos auto on paikoillaan useita tunteja 9-12 tuntia
Onko teillä muilla samanlaista ongelmaa?
Onko tuo 203, 209, 210 vai 163, ainakin noihin malleihin sopii 270CDI?

Jos akku on kunnossa niin tuossahan on selvästi vuotovirtaongelma, siis jokin laite jää päälle kuluttamaan sähköjä vaikka ei pitäisi.

Korimallista riippuen syyllinen voi olla esim. sähköpenkkien ohjainlaite, Comand jne. jne. Kannattaisi mitata kuinka suuri kulutus akusta autoon on silloin kun auton pitäisi olla täydessä lepotilassa (vähintään 6 minuutin odottelun jälkeen). Jos virtaa kuluu liikaa, varustuksesta riippuen yli 40 mA voi olla liikaa mutta sanotaan yli 100 mA niin jokin sähkölaite on päällä, CAN väylä hereillä vaikka ei pitäisi tms. Tuosta saa taas kotikonstein selkoa jos nyppii sopivia sulakkeita irti ja seuraa virrankulutuksen muutoksia.

Niin, tervetuloa foorumille.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Jostain olin kuulevinani että pissapojan lämmitys oli jäänyt päälle, olisko se mahdollista vai lämpiääkö se jäähdytysnesteellä koneen lämpenemisen myötä :shock:
Element
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 03.11.2009 19:26

Viesti Kirjoittaja Element »

Moottorin sähköinen lisälämmitin voi olla myös yksi syyllinen.

Huoltomiehen mukaan aino vika, mitä lämmittimen kanssa on ollut.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nh1131 kirjoitti:Jostain olin kuulevinani että pissapojan lämmitys oli jäänyt päälle, olisko se mahdollista vai lämpiääkö se jäähdytysnesteellä koneen lämpenemisen myötä :shock:
Tarkoittaisikohan niitä lasinpesurin suuttimien ja letkun lämmitystä joka on sähköinen, niissä joissa pissapojan säiliön lämmitys niin sehän on jäähdytysnesteellä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Element kirjoitti:Moottorin sähköinen lisälämmitin voi olla myös yksi syyllinen.

Huoltomiehen mukaan aino vika, mitä lämmittimen kanssa on ollut.
Tarkoitatko moottoritilassa olevaa sähkölämmitintä joka lämmittää lämmityslaitteelle tulevaa vettä, ei varsinaisesti moottoria? Tuota ei kaikissa malleissa ole mutta sen teho on niin suuri että akku kyllä on tyhjä hetkessä jos vastus jää päälle. Luulisi tuossa jo veden kiehuvan tai lämmittimessä olevan vastuksen hehkuttavan läheltä muovit sulaksi.
Element
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 03.11.2009 19:26

Viesti Kirjoittaja Element »

DBFI kirjoitti:
Element kirjoitti:Moottorin sähköinen lisälämmitin voi olla myös yksi syyllinen.

Huoltomiehen mukaan aino vika, mitä lämmittimen kanssa on ollut.
Tarkoitatko moottoritilassa olevaa sähkölämmitintä joka lämmittää lämmityslaitteelle tulevaa vettä, ei varsinaisesti moottoria? Tuota ei kaikissa malleissa ole mutta sen teho on niin suuri että akku kyllä on tyhjä hetkessä jos vastus jää päälle. Luulisi tuossa jo veden kiehuvan tai lämmittimessä olevan vastuksen hehkuttavan läheltä muovit sulaksi.
Tarkoitan moottorin kyljessä(imusarjan ja starttimoottorin välissä) olevaa lämmitintä, joka lämmittää moottoria siis vettä, ja on ymmärtääkseni vakioina kaikissa, joissa ei ole webastoa eli -01 tai -02 malleista alkaen ja puhun C-mallista.

Se on kyllä totta, että jos se on vikana, niin purkaa akun melko nopeasti. Huoltomiehen mukaan muutamassa tunnissa.
Motu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ke 07.07.2004 21:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Motu »

Jos on täys sähköpenkit muistilla niin penkin alla oleva laatikko voi purkaa akun vaikka penkit toimisivat täysin.
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Ei muuta, kuin sulakkeita nyppimään vuoron perään ja katot mikä kuluttaa virtaa--> pystyt kohdentaan vikaa!
Sitten mikä sulake kuluttaa, niin piuhoja irti laitteilta mitä em. sulakkeen takana on, ja katot koska virran kulutus loppuu!
:roll:
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Mulla purki laturi
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Vastaa Viestiin