sprinter 312 -> 316 tekniikanvaihto
sprinter 312 -> 316 tekniikanvaihto
Terve vaan kaikille mersufoorumilaisille! Ensimmäinen viesti tänne ja aloitetaan heti näin vaatimattomasti.
Sprintterillä on tullu ajeltua jo vuodesta 2002 lähtien, tuollaisella puolipitkällä 316:lla. Nyt loppukesästä tuli hankittua tälläinen paremmin reissukäyttöön sopiva peli, eli tuollainen 212 alustalle tehty Cs-reisemobilen valmistama matkailu sprintteri. Varusteita löytyy mukavasti, ilmastointi, automaatti, cruise yms. tarpeelliset. Eli periaatteessa kaikki on ihan jees, mutta kun on tottunut tuohon 316:n suorituskykyyn ja taloudellisuuteen niin eihän toi 212 tunnu oikeen miltään.
Tuo tekniikanvaihto olisi tarkoitus toteuttaa niin että ostan rinnalle kolaroidun 316 sprintterin ja siirrän siittä koko tekniikan ja kojelaudan tuohon vanhaan 212:seen. Mitäs on foorumilaiset mieltä, onko tehtävissä oleva prokkis vai joutuuko lyömään päätä kovasti seinään?
Sprintterillä on tullu ajeltua jo vuodesta 2002 lähtien, tuollaisella puolipitkällä 316:lla. Nyt loppukesästä tuli hankittua tälläinen paremmin reissukäyttöön sopiva peli, eli tuollainen 212 alustalle tehty Cs-reisemobilen valmistama matkailu sprintteri. Varusteita löytyy mukavasti, ilmastointi, automaatti, cruise yms. tarpeelliset. Eli periaatteessa kaikki on ihan jees, mutta kun on tottunut tuohon 316:n suorituskykyyn ja taloudellisuuteen niin eihän toi 212 tunnu oikeen miltään.
Tuo tekniikanvaihto olisi tarkoitus toteuttaa niin että ostan rinnalle kolaroidun 316 sprintterin ja siirrän siittä koko tekniikan ja kojelaudan tuohon vanhaan 212:seen. Mitäs on foorumilaiset mieltä, onko tehtävissä oleva prokkis vai joutuuko lyömään päätä kovasti seinään?
Viimeksi muokannut ekape, To 07.01.2010 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sprintteri
sprintterin tekniikan vaihto ,onnistuu kyllä.Jos on luovuttaja kokonainen vieressä.
kannattaa vaihtaa kaikkine akseleineen.
Ilman että purkaa ABS johtoja ja antureita irti.
Johtosarjan saa purettua sinne auton alle.
Terveisin Jamppa
ps yksi nelos rintteri muutettu 5 mukiseksi
kannattaa vaihtaa kaikkine akseleineen.
Ilman että purkaa ABS johtoja ja antureita irti.
Johtosarjan saa purettua sinne auton alle.
Terveisin Jamppa
ps yksi nelos rintteri muutettu 5 mukiseksi
tekniikan vaihto
mitä ovat nämä enemmän työt,jos kaikki tekniikka ja sähköt vaihedetaan
Jamppa
Jamppa
Onhan tuo melkoinen projekti. Toisaalta jos miettii että lähtisi sille tielle että virittäisi tuosta nykymoottorista ulos 160-200 heppaa ja vahvistaisi automaatin niin budjetiin saa varata likemmäs 5k€. Pitää vielä muistaa että matkailuautolla käydään toisinaan vähän kauempana kuin paikallisella essolla, niin tekniikan pitää kestää ja toimia.
Olen vähän selvitellyt näitä kolaroitujen/avk sprinttereiden hintoja niin tuolla 5k€ budjetilla sopiva yksilö löytyy ajan kanssa. Nytkin olisi yksi muuten hyvä yksilö avk:lla mutta on pitkällä akselivälillä.
Täytyy käydä konttorilla kyselemässä onko niillä mitään sanottavaa tälläisen matkailuauton tekniikkapäivitykseen.
Olen vähän selvitellyt näitä kolaroitujen/avk sprinttereiden hintoja niin tuolla 5k€ budjetilla sopiva yksilö löytyy ajan kanssa. Nytkin olisi yksi muuten hyvä yksilö avk:lla mutta on pitkällä akselivälillä.
Täytyy käydä konttorilla kyselemässä onko niillä mitään sanottavaa tälläisen matkailuauton tekniikkapäivitykseen.
Siitä vakiomoottorista saa pelkällä ohjelma muutosella 180hv ja noin 400nm.ekape kirjoitti:Toisaalta jos miettii että lähtisi sille tielle että virittäisi tuosta nykymoottorista ulos 160-200 heppaa.
Sitten jos innistuu niin kannattaa vaihtaa 300turboD väyrysen turbo sinne niin pakopaineet tippuu ja samalla moottorin lämpökuorma.
Vakio autom.laatikko kestää tuon viimeistään silloin ku säätää laatikon kyljestä öljynpainetta aavituksen kovemmaksi.
Eli ei vaadi vahvistusta vielä tuossa vaiheessa.
Re: sprintteri
Niin meinasikko että noi anturit saattais säilyä ehjänä tällä metodilla eikä niitä kaikkia joutuisi uusimaan.jamppa kirjoitti:sprintterin tekniikan vaihto ,onnistuu kyllä.Jos on luovuttaja kokonainen vieressä.
kannattaa vaihtaa kaikkine akseleineen.
Ilman että purkaa ABS johtoja ja antureita irti.
Johtosarjan saa purettua sinne auton alle.
Terveisin Jamppa
ps yksi nelos rintteri muutettu 5 mukiseksi
Jaa että voisi ottaa noinkin paljon tehoa ulos, vähän pelottaa tuo nykytekniikan pristys kun nytkin se on aika lujilla kun pitää tuollaista 100km/h matkavauhtia yllä.Mika.T kirjoitti: Siitä vakiomoottorista saa pelkällä ohjelma muutosella 180hv ja noin 400nm.
Sitten jos innistuu niin kannattaa vaihtaa 300turboD väyrysen turbo sinne niin pakopaineet tippuu ja samalla moottorin lämpökuorma.
Vakio autom.laatikko kestää tuon viimeistään silloin ku säätää laatikon kyljestä öljynpainetta aavituksen kovemmaksi.
Eli ei vaadi vahvistusta vielä tuossa vaiheessa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Mistäs tuommosen ohjelman saa? Mihin hintaan? En ole nähnyt kuin 160 heppasen ohjelman.Mika.T kirjoitti:Siitä vakiomoottorista saa pelkällä ohjelma muutosella 180hv ja noin 400nm.ekape kirjoitti:Toisaalta jos miettii että lähtisi sille tielle että virittäisi tuosta nykymoottorista ulos 160-200 heppaa.
Sitten jos innistuu niin kannattaa vaihtaa 300turboD väyrysen turbo sinne niin pakopaineet tippuu ja samalla moottorin lämpökuorma.
Vakio autom.laatikko kestää tuon viimeistään silloin ku säätää laatikon kyljestä öljynpainetta aavituksen kovemmaksi.
Eli ei vaadi vahvistusta vielä tuossa vaiheessa.
Uusi isompi turbo odottaa edelleen laatikossa, ei sitä kukaan tässä pakkasessa rupea vaihtamaan.