Terve,
2002 vuotinen 270cdi C- mersu herjaa tuota Coolant- visit workshoppia. Ohjekirjan mukaan vika on "flektin toimimattomuus". Flekti ei pahemmin pyöri, mutta auto ei ole kuin nämä pakkaset minulla ollut, eikä muutenkaan tahdo lämmetä, joten siitä nyt ei kamalia vielä päätellä.
Sulakkeita ei polta (tai ainakaan en ole löytänyt), eikä auto mene Limb home moodiin. Toimii kaikin puolin ihan normaalisti. Pakkasnestetaso on kohdallaan, vaikkei sekään varmaan tähän liity.
Onko jollakin ollut samanmoista murhetta tai hajua mistä ensimmäisenä kannattaisi vilkaista?
-Ari
Coolant- Visit Workshop, W203 270CDI vm 2002
Muistaakseni ohjekirjan mukaan herja pitäisi nestetason tapauksessa olla Coolant Level ei pelkkä coolant. Näyttöön tupsahtaa vikailmoituksen kanssa moottorin lämpömittari, jota käyttöohjeen mukaan kuuluu seurata, koska se flekti on rikki. Se pysyttelee näillä keleillä "turvallisesti" siellä 60 ja 80 välissä...DBFI kirjoitti:Luulisi coolant-varoituksen tarkoittavan nestemäärää, vai tuleeko tuossa joku kuva näyttöön joka viittaa lämpötilaan?
Nesteen määrästä voi tulla varoitus jos on pissapojan säiliön anturi rikki.
Nettiä kun plärää, niin tuntuisi coolant levelit ja pelkät coolantit menevän vähän ristiin joko autoilla tai ihmisillä. Taidanpa ihmetellä sitä pissapojan anturiakin.
-Ari
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe 03.10.2008 18:02
- Paikkakunta: Vilppula
Jäänyt asia vähän muhimaan, mutta auto on ollut jo pidemmän tovin ja 20tkm kunnossa. Valotetaan nyt missä mentiin, niin joku muu voi ehkä saada apua huoliinsa.
Coolant-Visit Workshoppi ilmoitus tuli katki nyrsääntyneestä johdosta vasemman etulokarin ja pissapojan säiliön välistä. Johdon korjaaminen ja vikailmoituksen katoaminen ei auttanut hiukkaakaan vedon palautumiseen.
Asiaa sitten aikamme taivasteltua ja tähden päässä käynnin jälkeen tuli mieleen nypätä alipaineletku irti hukkaportin alipaineohjaimelta. Alipainetta ei ollut ja pumpulta sitä syntyi. Edessä oli erittäin mukavan oloinen työmaa, kun rintapellin ja moottorin vaimennusmatto/peltihässäkän välissä, tietysti auton keskilinjalla, näkyi vähän lehtiä ja muuta hiirenpesään liittyvää töhnää. Paineilmalla puhallettaessa tuli asiaankuuluva haisu.
Siinä tuskissani auton ympärillä pyöriessäni huomasin vahingossa letkuja pidellessäni, että EGR:n säätimelle menevä alipaineletku oli ottanut runkoon kiinni ja siinä oli reikä. Letku päälle paikaksi, osat paikalleen ja hyvää matkaa.
Kunnes tänään rupesi pauke kuulumaan sieltä ratin juuresta ja kintut jäätyy ajaessa. Pikku laittoa tiedossa...
-Ari
Coolant-Visit Workshoppi ilmoitus tuli katki nyrsääntyneestä johdosta vasemman etulokarin ja pissapojan säiliön välistä. Johdon korjaaminen ja vikailmoituksen katoaminen ei auttanut hiukkaakaan vedon palautumiseen.
Asiaa sitten aikamme taivasteltua ja tähden päässä käynnin jälkeen tuli mieleen nypätä alipaineletku irti hukkaportin alipaineohjaimelta. Alipainetta ei ollut ja pumpulta sitä syntyi. Edessä oli erittäin mukavan oloinen työmaa, kun rintapellin ja moottorin vaimennusmatto/peltihässäkän välissä, tietysti auton keskilinjalla, näkyi vähän lehtiä ja muuta hiirenpesään liittyvää töhnää. Paineilmalla puhallettaessa tuli asiaankuuluva haisu.
Siinä tuskissani auton ympärillä pyöriessäni huomasin vahingossa letkuja pidellessäni, että EGR:n säätimelle menevä alipaineletku oli ottanut runkoon kiinni ja siinä oli reikä. Letku päälle paikaksi, osat paikalleen ja hyvää matkaa.
Kunnes tänään rupesi pauke kuulumaan sieltä ratin juuresta ja kintut jäätyy ajaessa. Pikku laittoa tiedossa...
-Ari