Coolant- Visit Workshop, W203 270CDI vm 2002

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:12

Coolant- Visit Workshop, W203 270CDI vm 2002

Viesti Kirjoittaja aha »

Terve,

2002 vuotinen 270cdi C- mersu herjaa tuota Coolant- visit workshoppia. Ohjekirjan mukaan vika on "flektin toimimattomuus". Flekti ei pahemmin pyöri, mutta auto ei ole kuin nämä pakkaset minulla ollut, eikä muutenkaan tahdo lämmetä, joten siitä nyt ei kamalia vielä päätellä.

Sulakkeita ei polta (tai ainakaan en ole löytänyt), eikä auto mene Limb home moodiin. Toimii kaikin puolin ihan normaalisti. Pakkasnestetaso on kohdallaan, vaikkei sekään varmaan tähän liity.

Onko jollakin ollut samanmoista murhetta tai hajua mistä ensimmäisenä kannattaisi vilkaista?

-Ari
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Luulisi coolant-varoituksen tarkoittavan nestemäärää, vai tuleeko tuossa joku kuva näyttöön joka viittaa lämpötilaan?

Nesteen määrästä voi tulla varoitus jos on pissapojan säiliön anturi rikki.
aha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:12

Viesti Kirjoittaja aha »

DBFI kirjoitti:Luulisi coolant-varoituksen tarkoittavan nestemäärää, vai tuleeko tuossa joku kuva näyttöön joka viittaa lämpötilaan?

Nesteen määrästä voi tulla varoitus jos on pissapojan säiliön anturi rikki.
Muistaakseni ohjekirjan mukaan herja pitäisi nestetason tapauksessa olla Coolant Level ei pelkkä coolant. Näyttöön tupsahtaa vikailmoituksen kanssa moottorin lämpömittari, jota käyttöohjeen mukaan kuuluu seurata, koska se flekti on rikki. Se pysyttelee näillä keleillä "turvallisesti" siellä 60 ja 80 välissä...

Nettiä kun plärää, niin tuntuisi coolant levelit ja pelkät coolantit menevän vähän ristiin joko autoilla tai ihmisillä. Taidanpa ihmetellä sitä pissapojan anturiakin.

-Ari
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Flektille tuleva johto/liitin irti/rikki.
Sulake palanut.
Tai itse flekti sökö.

Juuri saman herjan saa aikaan, kun lastutettaessa irroittaa sen flektin liittimen, ettei se ala huutamaan, kun ecua luetaan/kirjoitetaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-pahakurki-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 03.10.2008 18:02
Paikkakunta: Vilppula

Viesti Kirjoittaja -pahakurki- »

Moron ! Itsellä 200 cdi -01 ja kesällä hälytteli samaa hälyä. Vika oli juurikin siellä mitä ohjekirja ja Tuikku sanoivat eli flektistä oli laakerit sökönä ja ilmeisesti otti ylivirtaa ja antoi tuon hälyn...Laitoin uudet laakerit ja häly hävisi, kuin myös katseet kääntävä kirskunta pellin alta.
aha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:12

Viesti Kirjoittaja aha »

Jäänyt asia vähän muhimaan, mutta auto on ollut jo pidemmän tovin ja 20tkm kunnossa. Valotetaan nyt missä mentiin, niin joku muu voi ehkä saada apua huoliinsa.

Coolant-Visit Workshoppi ilmoitus tuli katki nyrsääntyneestä johdosta vasemman etulokarin ja pissapojan säiliön välistä. Johdon korjaaminen ja vikailmoituksen katoaminen ei auttanut hiukkaakaan vedon palautumiseen.

Asiaa sitten aikamme taivasteltua ja tähden päässä käynnin jälkeen tuli mieleen nypätä alipaineletku irti hukkaportin alipaineohjaimelta. Alipainetta ei ollut ja pumpulta sitä syntyi. Edessä oli erittäin mukavan oloinen työmaa, kun rintapellin ja moottorin vaimennusmatto/peltihässäkän välissä, tietysti auton keskilinjalla, näkyi vähän lehtiä ja muuta hiirenpesään liittyvää töhnää. Paineilmalla puhallettaessa tuli asiaankuuluva haisu.

Siinä tuskissani auton ympärillä pyöriessäni huomasin vahingossa letkuja pidellessäni, että EGR:n säätimelle menevä alipaineletku oli ottanut runkoon kiinni ja siinä oli reikä. Letku päälle paikaksi, osat paikalleen ja hyvää matkaa.

Kunnes tänään rupesi pauke kuulumaan sieltä ratin juuresta ja kintut jäätyy ajaessa. Pikku laittoa tiedossa...

-Ari
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Nii, sulla oli sitten sen flektin lisäksi tullut muutakin vaivaa, joka aiheutti vikatilan.
Eli alipainetta hävisi rikkonaisesta letkusta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin