Ei se ole ruostunut irti. Syitä on mielestäni kaksi:Aapo.T kirjoitti:Kuvasta päätellen osahan on ruostunu irti ja sillä on ajettu 80tkm ?
Eikö tuo olisi voitu välttää kunnon ruostesuojauksella.
1) Valmistevirhe venttiilimurikan kiinnityksessä.
Pistehitsaussysteemi, jolla venttiilistö on kiinnitetty iskariin on irronnut siten, että iskarin puolella ei ole mitään hitsimateriaalia tai sulaa näkyvissä. Kaikki hitsijäljet ovat venttiilistöössä ja iskarin vastaavat liitoskohdat ovat täysin sileät. On vertailtava vastakappaleen kanssa missä hitsit ovat olleet, muuten ei löydä mitään jälkeä.
Mielestäni ilmiselvä työvirhe.
2) Suunnitteluvirhe konstruktiossa.
Pistehitsaus ei estä veden pääsyä venttiilistön ja iskarin väliin. Siellä välissä ruoste muhii ja laajetessaan painaa venttiilistöä irti iskarista.
Lisäksi vesi jäätyessään tekee saman, laajetessaan repii venttiilistöä irti iskarista.