AIRMATIC/Farmarin takapussit topic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Aapo.T kirjoitti:Kuvasta päätellen osahan on ruostunu irti ja sillä on ajettu 80tkm ?
Eikö tuo olisi voitu välttää kunnon ruostesuojauksella.
Ei se ole ruostunut irti. Syitä on mielestäni kaksi:

1) Valmistevirhe venttiilimurikan kiinnityksessä.
Pistehitsaussysteemi, jolla venttiilistö on kiinnitetty iskariin on irronnut siten, että iskarin puolella ei ole mitään hitsimateriaalia tai sulaa näkyvissä. Kaikki hitsijäljet ovat venttiilistöössä ja iskarin vastaavat liitoskohdat ovat täysin sileät. On vertailtava vastakappaleen kanssa missä hitsit ovat olleet, muuten ei löydä mitään jälkeä.
Mielestäni ilmiselvä työvirhe.

2) Suunnitteluvirhe konstruktiossa.
Pistehitsaus ei estä veden pääsyä venttiilistön ja iskarin väliin. Siellä välissä ruoste muhii ja laajetessaan painaa venttiilistöä irti iskarista.
Lisäksi vesi jäätyessään tekee saman, laajetessaan repii venttiilistöä irti iskarista.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

luin tuolta jenkkien mersufoorumilta jostain jousien korjaus sarjasta?vissiin joku tiiviste sarja siihen etujousien yläpäähän..saakohan suomesta?
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

niin ja voisitteko laittaa yvnä osotetta sinne jenkki sivulle mistä ootte ostelleet jousia?
kiitokset etu käteen :D
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

no niin osat on tilattu :D rahat meni mutta menköön.
jenkeistä on tulossa tolpat eteen ja kompura..hohhoijjaa

mersumiehellä ei oo raha huolia ku kaikki on kii autossa 8)

NIIN JA SUURET RUUSUT PEKKALILLE JOKA VIHJAS TOIMITTAJAN
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13725
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ahola kirjoitti: NIIN JA SUURET RUUSUT PEKKALILLE JOKA VIHJAS TOIMITTAJAN
Jos kyse oli Arnott'ista niin muutama viesti taaksepäin tässäkin samassa threadissa se oli mainittu.

Mutta hyvä jos osat löytyi, kehtaatko sanoa millä hinnalla ja oliko tämä myös vaihtokauppa eli hyvitys vanhoista tolpista? Se kompressori on yllättävän halpa Euroopassakin mutta varmaan silti ainakin vähän säästää kun sen kuljettaa kahteen kertaan Atlantin yli.
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

kyseine firmaa kyseessä.
kehtaahan tuon sanoa 1311e tulleineen ja veroineen ilman runko palautusta
sais vielä 200dollaria ku lähettäs vanhat takasin.
kompura oli muistaakseni 399 dollaria ei voi muutaku :D jos osat on vielä hyviä :roll:

tänään kävin käyttöautossa
jousi 1811e kpl
kompura 1000e releen kanssa :shock:
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Viesti Kirjoittaja shade_z »

ahola kirjoitti:kyseine firmaa kyseessä.
kehtaahan tuon sanoa 1311e tulleineen ja veroineen ilman runko palautusta
sais vielä 200dollaria ku lähettäs vanhat takasin.
kompura oli muistaakseni 399 dollaria ei voi muutaku :D jos osat on vielä hyviä :roll:

tänään kävin käyttöautossa
jousi 1811e kpl
kompura 1000e releen kanssa :shock:
S320Cdi -00 w220

tänään katsottu ,etutolpat 1140e/kpl,taka 1000e/kpl , kompura 490e , rele 50e ,
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13725
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

shade_z kirjoitti:
ahola kirjoitti:kyseine firmaa kyseessä.
kehtaahan tuon sanoa 1311e tulleineen ja veroineen ilman runko palautusta
sais vielä 200dollaria ku lähettäs vanhat takasin.
kompura oli muistaakseni 399 dollaria ei voi muutaku :D jos osat on vielä hyviä :roll:

tänään kävin käyttöautossa
jousi 1811e kpl
kompura 1000e releen kanssa :shock:
S320Cdi -00 w220

tänään katsottu ,etutolpat 1140e/kpl,taka 1000e/kpl , kompura 490e , rele 50e ,
Oma hinnasto näyttää 230 euroa kompuralle, Saksassa siitä voi saada alennusta mutta ei välttämättä. Onhan tuo linjassa sen 1000 euron kanssa mutta mistä sait tuon 490? Ei Suomessa saa myydä noin halvalla.
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

tänään kysin w220 kompura releineen suunnilleen 1000e
rele oli 16e
hinnat siis käyttöautolla kokkolassa.
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

niin ja makso nyt sitte suomessa 2000e tai 3000 niin törkeät on hinnat kumminkin :!:
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

="jussilampi

Saksassa mielenkiintoinen CLS-320CDI aj.26000km hinta kohillaan,mutta sitten selvisi että Airmatic,niin Pekkalin kurssittamana jäi ostamatta vaikka vitutti kun oli niin hieno,Musta ja sisusta vaaleaa nahkaa! Mutteipa vituta myöhemmin!

Tämä airmatic säikyttely (erikoisesti 03-04 211) on tehonnut minuunkin...
kuitenkin samantapaisia vilkuiluja mobileen kuin lammenjussi olen itsekkin tehnyt... persottaisi itselläkin parin vuoden sisään vaihtaa CLS.

Tuttu vehon kokenut asentaja tuumasi, että CLS kestäisi ostaa myös airmatikilla, toimii ja kestää...

onko kenelläkään omakohtaista kokemusta uusien mallejen airmatikeista; joko kestävät suomessakin?
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Ostakaa täältä.
Onko noilla ikuinen takuu`?
:?:

http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id133.html


Aika edullisia jos saa vielä satkun kun palauttaa vanhan takaisin.
:wink:
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

just tuosta firmasta ollaan kirjoteltu :roll:
tilausta odotellessa 8)
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Viisi vuotta menty ei mitän ongelmia. :shock:

KOP.KOP :shock: :shock:
ppetteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 07.07.2009 13:14
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja ppetteri »

Ässä 320 Cdi / 20" tis rims
______________________________________

Etuveto.. Onko se joku veikkauksen uusi peli?
käivärä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 27.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja käivärä »

mites ahola kävi?
en asentaja ässältä kerenny/muistanu kysyä rupesko auto nouseen.
muistaakseni samaa asento-anturia oli herjannut vaikka vaihtoi paikkaakin?
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

joo vaihettiin tos kaverin korjaamolla tolpat ja kompura,,
ei vaan auto noussu?kompuran jälkeen tuleva venttiilipöytä ei päästänyt yhtään painetta läpi :shock:
ei muutaku sellanenki uus 280e ja sit alko pelaamaan :)
olihan tällä remontilla samanlainen hyöty kun tavallisella jousituksella olevaan autoon olis vaihtanut uudet jouset ja iskarit :shock:
kyllä muuttu ajoelämys,auto tuntu ennen maantie laivalta kun jousitos oli mitä oli,
nyt auto tuntuu jäykimmällä asetuksella enemmän mikroautolta :lol:
olis tuo remontti tullu kyllä eteen joka tapauksessa.

ARNOTTSIA SUOSITTELEN KAIKILLE EI NOITA VEHON HINTOJA VOI SEISAALTAan EES KUUNNELLA KU ON NIIN SAAKELIN SUOLASIA :evil:
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

kysykääs noita ja muita mb osia kaipaavat aqunorin Kallelta hintaa, tai siis tsekkaa www.aqunor.com
toimii Nokialla ja tavarat todella nopeesti tullu aina
ei kysymine maksa mtn?
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

takapalje

Viesti Kirjoittaja r3333 »

ahola kirjoitti:kyseine firmaa kyseessä.
kehtaahan tuon sanoa 1311e tulleineen ja veroineen ilman runko palautusta
sais vielä 200dollaria ku lähettäs vanhat takasin.
kompura oli muistaakseni 399 dollaria ei voi muutaku :D jos osat on vielä hyviä :roll:

tänään kävin käyttöautossa
jousi 1811e kpl
kompura 1000e releen kanssa :shock:
En nolouttanut löytänyt takapaljeiden hintoja noilta sivuilta.
Onko niitä tuolla myytävänä ?
Tuliko tilaukseen muita kuluja ja kauanko toimitus kesti ?
Vielä kaikki kulmat kunnossa, mutta jos.....
MbE 320 cdi-04, airmatic
RP
käivärä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 27.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja käivärä »

ahola kirjoitti:joo vaihettiin tos kaverin korjaamolla tolpat ja kompura,,
ei vaan auto noussu?kompuran jälkeen tuleva venttiilipöytä ei päästänyt yhtään painetta läpi :shock:
ei muutaku sellanenki uus 280e ja sit alko pelaamaan :)
olihan tällä remontilla samanlainen hyöty kun tavallisella jousituksella olevaan autoon olis vaihtanut uudet jouset ja iskarit :shock:
kyllä muuttu ajoelämys,auto tuntu ennen maantie laivalta kun jousitos oli mitä oli,
nyt auto tuntuu jäykimmällä asetuksella enemmän mikroautolta :lol:
olis tuo remontti tullu kyllä eteen joka tapauksessa.

ARNOTTSIA SUOSITTELEN KAIKILLE EI NOITA VEHON HINTOJA VOI SEISAALTAan EES KUUNNELLA KU ON NIIN SAAKELIN SUOLASIA :evil:
no se oli jonku muun auto joka oli tuossa varikolla, oli kans keula laitettu uusiksi vaan ei keula noussu. s 400cdi..
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Voisko Ahola vähän valaista asiaa syvemmin`?

Autosi ja mitä osia ja varaosa numeroita ja hinta tietty ,jotta voisi
varautua. 8)
Oisi itsellä varmuus mitä tilata,kun en vaihda autoa enää ,koska olen saanut hyvän auton, jota kannattaa huoltaa.

Riittääkö toiminta tonni :shock: .
Laitoitko vanhat takaisin?
Jos olen oikein ymmärtänyt tuon hinnoittelun,niin ei ne niin hirveissä hinnoissa ole.

:wink:

Ehdotan yhteistyö- ja avunantosopimusta . :twisted:
käivärä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 27.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja käivärä »

uusissa osissa aina tonni kun liittyy airmaticciin. 8)

no ei ihan kompuran rele,korjaussarja ja vuotava jakotukki on muutaman kympin juttuja :roll:
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

ahola kirjoitti:
ARNOTTSIA SUOSITTELEN KAIKILLE EI NOITA VEHON HINTOJA VOI SEISAALTAan EES KUUNNELLA KU ON NIIN SAAKELIN SUOLASIA :evil:
Onko nuo läheyskulut noin suolaiset??
Ja tulli + ym päälle, niin ollaankin jo vehon hinnoissa. :shock:

Taisi kompura sanoa sopimuksen irti.

Kokemuksia, miten sen voi todeta,??

Löytyykö vasemman etulokarin takaa??
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Viesti Kirjoittaja shade_z »

nautseri kirjoitti:
ahola kirjoitti:
ARNOTTSIA SUOSITTELEN KAIKILLE EI NOITA VEHON HINTOJA VOI SEISAALTAan EES KUUNNELLA KU ON NIIN SAAKELIN SUOLASIA :evil:
Onko nuo läheyskulut noin suolaiset??
Ja tulli + ym päälle, niin ollaankin jo vehon hinnoissa. :shock:

Taisi kompura sanoa sopimuksen irti.

Kokemuksia, miten sen voi todeta,??

Löytyykö vasemman etulokarin takaa??
sumarin takaa löytyy eli etummainen alamuovi pois.. suoralla sähköllä kompuraan voit todeta jos on sökönä. joko liittimiin tai hyppy jodolla releen kantaan.
ja jos uutta laitat niin osta se rele myös, kompurahan suomessa ~490e ja rele ~16e
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

nautseri kirjoitti:Viisi vuotta menty ei mitän ongelmia. :shock:

KOP.KOP :shock: :shock:
Ei sitten koputtelut auttanut ;-)

Näinhän se aina menee.
Mulla nyt toista talvea auto laskee kovilla pakkasilla tuota oikeaa takatolppaa alas. Ja mielestäni se jää hivenen alemmaksi kuin kuskin puoli. Pitänee oiekasti kuunnella/tutkia tuota kompuraa että köykö miten paljon kunhan kelitä lämpenee.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

ahola kirjoitti:joo vaihettiin tos kaverin korjaamolla tolpat ja kompura,,
ei vaan auto noussu?kompuran jälkeen tuleva venttiilipöytä ei päästänyt yhtään painetta läpi :shock:
ei muutaku sellanenki uus 280e ja sit alko pelaamaan :)
olihan tällä remontilla samanlainen hyöty kun tavallisella jousituksella olevaan autoon olis vaihtanut uudet jouset ja iskarit :shock:
kyllä muuttu ajoelämys,auto tuntu ennen maantie laivalta kun jousitos oli mitä oli,
nyt auto tuntuu jäykimmällä asetuksella enemmän mikroautolta :lol:
olis tuo remontti tullu kyllä eteen joka tapauksessa.

ARNOTTSIA SUOSITTELEN KAIKILLE EI NOITA VEHON HINTOJA VOI SEISAALTAan EES KUUNNELLA KU ON NIIN SAAKELIN SUOLASIA :evil:
Tervehdys!!! Minulla on, yllätys yllätys samantapaisia vaivoja myös omassa(w220) airmaticissa!!! Eli, lähinnä oikea takaiskari laskee/päästää
paineet johonkin. Oli laskeutunut ainakin 50mm viikossa lämpimässä
hallissa. Onkohan se jakotukki jotenkin osallinen vai pelkästään iskari
vuotaa??? Muutoinki tarttis käydä alustaa läpi...Oli katsastuksessa oikean etuiskarin alapallossa reilusti klappia:( Tosin se voi olla vain löystynyt
lukitus? Näytti ainakin detali.ru:n perusteella olevan ilmeisesti top-ruuvilla
kiinni) Lisäksi, oliko Aholalla lievää tutinaa/värinää havaittavissa normaali nopeuksilla ennen remonttia??? Toki se voinee johtua apurungon/moottorin/vaihteiston tyynyistä???
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olisko kellään kuvia ja mittoja näistä airmaticin jousista irrallaan? Eikö kukaan ole laittanu tarvikejousia sinne? Miten mersu tunnistaa auton korkeuden / kuorman? onko siinä joku oma erillinen tunnistin? Noita tarvikeilmajousi/iskareita saa sisäänrakennetulla tunnistimella ja ilman.

siis kysees nämä "tuning pomppu-palkeet", jotka o käytännös täsmällee samoja Firestonen tuotteita mitä mersussaki... Hinnat on samaa luokkaa kuin Arnottsilla, ehkä neljänneksen halvempi, ts 800-900€/pari jousi/iskareilla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
woodchip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 13.07.2009 21:24
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja woodchip »

Mikäköhän siinä on oikeessa puolessa mahtaa olla niin herkkää kun itelläkin S211 -06 faceliftissä putosi viikon aikana kans toi oikee puoli nopeemmin tonttiin. En tiä pitäskö tästä olla huolissaan. :roll:
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Löysin viiksekkään germaanin, dupattuna lontooksi, opetusvideon
ilmajousien vaihdosta w220. Jos jotain ti-miestä kiinnostaa. Tutkiskelen
tänään omaani takapään osalta. Tässäpä linkki. http://www.bilsteinus.com/airmaticshockinstall/
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Vastaa Viestiin