W111 lattiakeppi vaihdevivuston huolto ?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jyka65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:20
Paikkakunta: Hyvinkää

W111 lattiakeppi vaihdevivuston huolto ?

Viesti Kirjoittaja jyka65 »

Talviunilta heräillään taasen . . .
Mun W111: lattia mallinen vaihdekeppi heiluu aivan holtittomasti ja alta kurkattuani vivusttoon, siellä näkyi laatikon päällä löysällä olevat kiinnitykset ja varmaan jotain puslia puuttuu.
Kuinka noihin pääsee käsiksi ,laatikkoko irti ?

Kiitokset etukäteen

Jykä
W111.012 220S 1965 M180.941
Tamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1010
Liittynyt: Su 05.06.2005 22:43
Paikkakunta: Tornio

w111...

Viesti Kirjoittaja Tamppa »

Ota se kepin alla oleva peltiluukku pois, se on noin 10 ruuvilla kiinni, se koko vaihdekeppi vipuineen irtoaa. vaihda niistä puslat. laatikon vaihteen siirtäjien pusliin pääse vain käsiksi irrottamalla laatikon.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tuolta näet varaosanumerota.

http://tinyurl.com/ycs3fdu
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
jyka65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:20
Paikkakunta: Hyvinkää

Laatikon irroitus

Viesti Kirjoittaja jyka65 »

Kiitos Tamppa ja Petteri vastauksista.

Tätä pelkäsinkin, jotta laatikko tarttee irroittaa. NO onkos se kamala homma ;
Kartaani jatkoskohdasta irti ? Laatikko kytkinkopasta? Vai kuinka?

T.Jykä
W111.012 220S 1965 M180.941
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

ota kardaani ekana kokonaisena pois,merkkaa "sakarat" missä oli ja varo katkaisemaat sitä putkee, saattaa muuten jurista. näin on kokeneemmat minnuu neuvoneet.

muuten pitäs olla perua kauraa laatikon irrroittelu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

..ja kun kardaani on kerran irroitettuna, tasapainottaisin sen, esim.
http://www.luettelomedia.com/ko-met-oy-espoo-179497/ Onkohan tuossa autossasi peräti kolmiosainen kardaani..

Kuva

Ota tosta nyt selvää.

Ja samallahan noi menis rättinivelet ja keskilaakeri(t)kin kannattimineen uusiksi. Ne on niin halpoja, ettei kannata jättää vaihtamatta.
Tässä voi sitten mokata sen verran, että laittaa rättinivelen väärinpäin, niinkuin minä. :oops: Kumpaas se "Diese seite GLW" tarkoittikaan - tää pouoli kardaaniin päin, meikä pisti justiinsa päinvastoin. Eipä kummemmin ole menoa haitannut..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
jyka65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:20
Paikkakunta: Hyvinkää

Homma paisuu . . .

Viesti Kirjoittaja jyka65 »

Niinpä niin , kannattaa varmaan huoltaa jos kerran purkaa ko. osia.

Liittyykö kardaanin irroittamiseen/purkuun joitain kikkoja; mistä päästä ensin irti ja jne ??

-Jykä
W111.012 220S 1965 M180.941
Avatar
jyka65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 01.09.2009 09:20
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja jyka65 »

No vastaanpa itse aiheeseen tai sen viereen . .
W111.012 eli 220sb :ssä (vm 65) ei tarvitse irroittaa laatikkoa ja kardaania laatikon vivustojen huollon takia. vaihdekepin etupuolella on sisältäpäin irroitettava peltinen huoltoluukku josta pääsee vivustoon käsiksi.
Eli ensin vaan matto paikaltaan , äänieriste vaahtomuovi pois, takajalkatilan ilmakanava pois ja luukun saa irti muutamalla ruuvilla.
Olikin onneksi aika helppo homma !!
W111.012 220S 1965 M180.941
Vastaa Viestiin