W111 lattiakeppi vaihdevivuston huolto ?
W111 lattiakeppi vaihdevivuston huolto ?
Talviunilta heräillään taasen . . .
Mun W111: lattia mallinen vaihdekeppi heiluu aivan holtittomasti ja alta kurkattuani vivusttoon, siellä näkyi laatikon päällä löysällä olevat kiinnitykset ja varmaan jotain puslia puuttuu.
Kuinka noihin pääsee käsiksi ,laatikkoko irti ?
Kiitokset etukäteen
Jykä
Mun W111: lattia mallinen vaihdekeppi heiluu aivan holtittomasti ja alta kurkattuani vivusttoon, siellä näkyi laatikon päällä löysällä olevat kiinnitykset ja varmaan jotain puslia puuttuu.
Kuinka noihin pääsee käsiksi ,laatikkoko irti ?
Kiitokset etukäteen
Jykä
W111.012 220S 1965 M180.941
w111...
Ota se kepin alla oleva peltiluukku pois, se on noin 10 ruuvilla kiinni, se koko vaihdekeppi vipuineen irtoaa. vaihda niistä puslat. laatikon vaihteen siirtäjien pusliin pääse vain käsiksi irrottamalla laatikon.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Laatikon irroitus
Kiitos Tamppa ja Petteri vastauksista.
Tätä pelkäsinkin, jotta laatikko tarttee irroittaa. NO onkos se kamala homma ;
Kartaani jatkoskohdasta irti ? Laatikko kytkinkopasta? Vai kuinka?
T.Jykä
Tätä pelkäsinkin, jotta laatikko tarttee irroittaa. NO onkos se kamala homma ;
Kartaani jatkoskohdasta irti ? Laatikko kytkinkopasta? Vai kuinka?
T.Jykä
W111.012 220S 1965 M180.941
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
..ja kun kardaani on kerran irroitettuna, tasapainottaisin sen, esim.
http://www.luettelomedia.com/ko-met-oy-espoo-179497/ Onkohan tuossa autossasi peräti kolmiosainen kardaani..

Ota tosta nyt selvää.
Ja samallahan noi menis rättinivelet ja keskilaakeri(t)kin kannattimineen uusiksi. Ne on niin halpoja, ettei kannata jättää vaihtamatta.
Tässä voi sitten mokata sen verran, että laittaa rättinivelen väärinpäin, niinkuin minä.
Kumpaas se "Diese seite GLW" tarkoittikaan - tää pouoli kardaaniin päin, meikä pisti justiinsa päinvastoin. Eipä kummemmin ole menoa haitannut..
http://www.luettelomedia.com/ko-met-oy-espoo-179497/ Onkohan tuossa autossasi peräti kolmiosainen kardaani..

Ota tosta nyt selvää.
Ja samallahan noi menis rättinivelet ja keskilaakeri(t)kin kannattimineen uusiksi. Ne on niin halpoja, ettei kannata jättää vaihtamatta.
Tässä voi sitten mokata sen verran, että laittaa rättinivelen väärinpäin, niinkuin minä.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Homma paisuu . . .
Niinpä niin , kannattaa varmaan huoltaa jos kerran purkaa ko. osia.
Liittyykö kardaanin irroittamiseen/purkuun joitain kikkoja; mistä päästä ensin irti ja jne ??
-Jykä
Liittyykö kardaanin irroittamiseen/purkuun joitain kikkoja; mistä päästä ensin irti ja jne ??
-Jykä
W111.012 220S 1965 M180.941
No vastaanpa itse aiheeseen tai sen viereen . .
W111.012 eli 220sb :ssä (vm 65) ei tarvitse irroittaa laatikkoa ja kardaania laatikon vivustojen huollon takia. vaihdekepin etupuolella on sisältäpäin irroitettava peltinen huoltoluukku josta pääsee vivustoon käsiksi.
Eli ensin vaan matto paikaltaan , äänieriste vaahtomuovi pois, takajalkatilan ilmakanava pois ja luukun saa irti muutamalla ruuvilla.
Olikin onneksi aika helppo homma !!
W111.012 eli 220sb :ssä (vm 65) ei tarvitse irroittaa laatikkoa ja kardaania laatikon vivustojen huollon takia. vaihdekepin etupuolella on sisältäpäin irroitettava peltinen huoltoluukku josta pääsee vivustoon käsiksi.
Eli ensin vaan matto paikaltaan , äänieriste vaahtomuovi pois, takajalkatilan ilmakanava pois ja luukun saa irti muutamalla ruuvilla.
Olikin onneksi aika helppo homma !!
W111.012 220S 1965 M180.941