Väykkä sammu tien päälle, mikähän tuli?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JuhanaW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 04.11.2009 20:46
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Väykkä sammu tien päälle, mikähän tuli?

Viesti Kirjoittaja JuhanaW »

Ajelin tänään satasta Tuusulan tietä etelään. Yht'äkkiä ennen lentokentän liittymää moottori vain sammu ja mentiin omalla painolla se pari sataa metriä että sain auton tien sivuun. Ajotietokone kertoi jotain power controllista, että siellä olisi malfunction. Pakkasta oli 15 astetta, mutta Väykkä oli jo kerennyt kehrätä itsensä lämpimäksi, kun oli jo parikyt kilsaa tultu tolpasta.

Muutaman kerran yritin siinä startata, mutta ei lähteny käyntiin. Soittelin hinurin ja taksin paikalle. Ajotietokonetta siinä kyytiä odotellessa räpläsin, ja se kertoi että ei olisi enää malfunction missään, mutta ei vaan lähteny käyntiin.

Nyt sitten ovat Falckin pojat hinaamassa auto Tikkurilan Koivuhaan Veholle ja olen jo kotona Järvenpäässä lämmittelemässä.

Mitähän lienee odotettavissa? Jäätiköhän pakkanen jotain tekniikkaa? Kyseessä on MB W210 200 cdi vm. 2002.

Kaveri sanoi että olisi saattanu lähteä hyrräämään jos olisin akunkengät irrottanu muutamaksi minuutiksi ja kokeillu sitten käyntiin, mutta ei siinä pakkasessa ja hämärässä kun ei ollut mesemiehenä työkalujakaan mukana, kun nämä on niin varmoja pelejä etteivät "koskaan" jätä tien pääle; mitä niitä työkaluilla, kun hinauskaskollakin pärjää.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Luppaatko kertoa missä oli vika, niin lupaan veikata. :)

Ensimmäisenä veikkaisin moottorinohjausboksia ja siellä nimenomaan releboksia. Itse olisin kokeillut irrottamalla akustra maakaapelin pelkästään vähäksi aikaa
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
JuhanaW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 04.11.2009 20:46
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Viesti Kirjoittaja JuhanaW »

ilmottelen asiasta kunhan Vehon pikahuollon pojat ovat veikanneet omat arvauksensa.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

Villi veikkaus ,et sieltä on kampiakselin asento anturi vaan tullu tiensä päähän ~100€ osa rippuen ostopaikasta +työ päälle
E55;nen teki viime kesänä saman kaltaisesti 8)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Oisko polttoainepuolelle tullut häikkää?

Siellä on niin monta vika kohdetta mjoka voi vian aiheuttaa.
Haulla löytyy paljon tietoa.

Tässä aluksi yksi juttu.


http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=sammui

:!:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Suutin, railpainesäädin tai tunnistin veikataan täältä :wink:
Joku mersupurkaamo??
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Haisiko diesel? Sillä painepuolen muoviputkella esipainepumpun päässä on ollut tapana pompata pois paikoiltaan. Siihen on tullut uudenmallinen kiinnitysratkaisu, kannattaa vaihtaa jos vielä vanha käytössä.
JuhanaW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 04.11.2009 20:46
Paikkakunta: Keski-uusimaa

ongelma ratkesi, mitä mieltä olette Vehon hinnoista

Viesti Kirjoittaja JuhanaW »

vianmääritys-> polttoaineputki irti matalapainepumpun päästä. putken lukitus rikki-> polttoaineputki matalapainepumpun ja korkeapainepumpun välillä vaihto->koeajo->ok toimii

osat:
-polttoaineletku 76,91
-putki ----------- 44,80
-tuki--------------02,40
-pientarvikkeet- 06,90
työn osuus-------29,26

YHTEENSÄ------162,57 euroa

Mitä mieltä olette Vehon hinnoista???
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 19.04.2007 07:47
Paikkakunta: kymi

halvalla pääsit !

Viesti Kirjoittaja soikka »

halvalla pääsit ! melkein halvin mahdollinen tienpäälle jätön syy..
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Tuohon hintaan jos germaanin saa kuntoon niin kiitos & kumarrus & raskasta kaasujalkaa :lol:

Mersujen kanssahan minimi on 300e jos työt teettää 8) Bemareista puhumattakaan :D :D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13726
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: ongelma ratkesi, mitä mieltä olette Vehon hinnoista

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JuhanaW kirjoitti:vianmääritys-> polttoaineputki irti matalapainepumpun päästä. putken lukitus rikki-> polttoaineputki matalapainepumpun ja korkeapainepumpun välillä vaihto->koeajo->ok toimii

osat:
-polttoaineletku 76,91
-putki ----------- 44,80
-tuki--------------02,40
-pientarvikkeet- 06,90
työn osuus-------29,26

YHTEENSÄ------162,57 euroa

Mitä mieltä olette Vehon hinnoista???
Mistähän putkista ja letkuista mahtoi tarkalleen olla kyse, pystytkö osoittamaan vaikka sopivasta osakuvasta:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 122&SGN=03
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 013&SGN=01

Eihän tuo kalliiksi tullut mutta jos olisivat laittaneet työn osuudeksi 76,91 ja letkulle 26,29 niin olisi minusta vaikuttanut kohtuullisemmalta.
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Juu, kieltämättä hieman räikeä hinta tuolla polttoaineletkulla. Äkkiseltään en mm. KL-varaosista noin arvokasta osaa löytänyt. Mutta Vehon hinnat on tosiaan Vehon hintoja.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Voithan kuitenkin lohduttaa itseäsi, että onneksi meni nyt eikä ensi kesänä kesälomareissulla, heinäkuun toisena viikonloppuna, yöllä jossain hevon kuusessa... :wink:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
ekanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 26.02.2008 08:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja ekanen »

Vaikka jo vika selvinnyt vastaanpa kumminkin. Itellä auto sammui kun paino reippaasti kaasua ohituksessa ja EPC häiriö. No tien poskeen ja avain pois käynnistys yritys no sehä lähti, sain ajettua 1000km kotia ruotsista ja vika unohtui. Seuraavalla Ruotsinreissulla taas epc syttyi kun painoi kaasua reippaasti ei kuitenkaan sammunut ja hyvin meni 2000km. Suomeen ja pajalle mittariin ja todellinen syy oli kaasupolkimen asentoanturi viallinen. Olikohan joku 70ekee se anturi KL:ssä.
MB 320CDI -01
MB 300TDT 4matic -91
Vastaa Viestiin