Onko närhen munissa vika....?
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Onko närhen munissa vika....?
Moro oon tässä paripäivää tuskaillu ton oman 124 lämmitys/ilmastointi systeemeitä.
Eli vika sama kuin kaikilla muillakin työntää joko kuumaa tai kylmää.
Autossa on siis Automaatti ilmastointi.
Mulla ei ollu siinä akun vieressä kun yksi semmonen potikka eli se venttiili "närhenmunat" mikä säätää nesteen virtausa ja siinä vieressä semmonen mumppu mikä pyörittää nestettä.
No niin asiaan...!!!
1 Tarkistin 7 sulakkeen
2 Sen venttiilin aukaisin ja putsasin hyvin.
3 Venttiliille tulee kaksi napainen liitin lämmöt kun laittaa kylmimmälle sinne tylee sama jännite kuin akulla on ja lämpimälle jännite tippuu 0.5.
Eli ohjaus virta pitäs olla ok.
4 Tänään purin sen sisätila anturin imurin seiltä oikealta edestä. Eipä toiminut kun antoi suoraa virtaa moottoriin.
Vika 1 ois ainakin tuo rikkinäinen imuri.
vika 2 Vois olla että se venttiili ois paskana.
Koitan laittaa kuvia jos onnistuu.
Oisko jollain hyviä ehdotuksia vikaan.
Eli vika sama kuin kaikilla muillakin työntää joko kuumaa tai kylmää.
Autossa on siis Automaatti ilmastointi.
Mulla ei ollu siinä akun vieressä kun yksi semmonen potikka eli se venttiili "närhenmunat" mikä säätää nesteen virtausa ja siinä vieressä semmonen mumppu mikä pyörittää nestettä.
No niin asiaan...!!!
1 Tarkistin 7 sulakkeen
2 Sen venttiilin aukaisin ja putsasin hyvin.
3 Venttiliille tulee kaksi napainen liitin lämmöt kun laittaa kylmimmälle sinne tylee sama jännite kuin akulla on ja lämpimälle jännite tippuu 0.5.
Eli ohjaus virta pitäs olla ok.
4 Tänään purin sen sisätila anturin imurin seiltä oikealta edestä. Eipä toiminut kun antoi suoraa virtaa moottoriin.
Vika 1 ois ainakin tuo rikkinäinen imuri.
vika 2 Vois olla että se venttiili ois paskana.
Koitan laittaa kuvia jos onnistuu.
Oisko jollain hyviä ehdotuksia vikaan.
Jos haistelija ei pelaa niin eikös se ole niin että lämppäri ei tajua että säädetty lämpö raja on saavutettu ja alkais pienentämään munille menevää virtaa.Eli pikku moottori kuntoon?? 
Olet jo samaa asiaa kysellyt -muuta mersu asiaa- kyllä minusta samat neuvot tulevat täältäkin.On vaan turhaa kirjoittelua.Kyllä käyttäjät surffailee ees taas.

Olet jo samaa asiaa kysellyt -muuta mersu asiaa- kyllä minusta samat neuvot tulevat täältäkin.On vaan turhaa kirjoittelua.Kyllä käyttäjät surffailee ees taas.

- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sun pitäis ottaa se kuvan keskellä oleva mutikka auki.
Elikkä sen metallikupin juuressa on ristipää ruuvit(neljä vissiin) ne auki niin sit saat näkyviin sen venttiilin mikä säätää lämpöjä hyttiin.
Ensiksi tietty pistoke irti siitä.(varmaan tän oot jo tehnä)?
Mites se yleensäkkään puhaltaa lämmintä?
Eli kone on käyntilämpönen.
Tyhjäkäynnillä ei tule kunnolla lämpöö hyttiin.
Kierroksilla tulee.
Eli sillon kävis mielessä että se kiertovesipumppu ei toimi.
Elikkä sen metallikupin juuressa on ristipää ruuvit(neljä vissiin) ne auki niin sit saat näkyviin sen venttiilin mikä säätää lämpöjä hyttiin.
Ensiksi tietty pistoke irti siitä.(varmaan tän oot jo tehnä)?
Mites se yleensäkkään puhaltaa lämmintä?
Eli kone on käyntilämpönen.
Tyhjäkäynnillä ei tule kunnolla lämpöö hyttiin.
Kierroksilla tulee.
Eli sillon kävis mielessä että se kiertovesipumppu ei toimi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
1. Pistoke irti närhen munista
2. Ruuvit auki
3. Närhen munat varovasti ylös, varot puottamasta/rikkomasta tiivisteitä mitä siinä on ja se mikälie kuparilanka siellä närhen munien sisällä ei saa katketa
4. Jollain puhtaalla kankaalla, josta ei nukkaa irtoa, puhistat kaiken lian niistä, sitte paikoilleen ja kokeilet sitten puhaltaako lämmintä/kylmää
2. Ruuvit auki
3. Närhen munat varovasti ylös, varot puottamasta/rikkomasta tiivisteitä mitä siinä on ja se mikälie kuparilanka siellä närhen munien sisällä ei saa katketa
4. Jollain puhtaalla kankaalla, josta ei nukkaa irtoa, puhistat kaiken lian niistä, sitte paikoilleen ja kokeilet sitten puhaltaako lämmintä/kylmää
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Äijät pitää minua ihan uunona. Luulettako et oon siitä kotelon minnasta hangannu kuorta puhtaaks Ai kyynel. No totta kai minä sen ventttiilin purin varovasti aukasin ja sielta sisältä ne mesinki osat kiillotteli.
Vesihiomapaerilla hankailin ja rätillä kilottelin.
Ju ne langatkin jäi muuten ehjiksi.
Ne oli muuten neljällä torksilla kiinni.
Vesihiomapaerilla hankailin ja rätillä kilottelin.
Ju ne langatkin jäi muuten ehjiksi.
Ne oli muuten neljällä torksilla kiinni.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Salli mun nauraaKuningassorvari kirjoitti:Äijät pitää minua ihan uunona. Luulettako et oon siitä kotelon minnasta hangannu kuorta puhtaaks Ai kyynel. No totta kai minä sen ventttiilin purin varovasti aukasin ja sielta sisältä ne mesinki osat kiillotteli.
Vesihiomapaerilla hankailin ja rätillä kilottelin.
Ju ne langatkin jäi muuten ehjiksi.
Ne oli muuten neljällä torksilla kiinni.




C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kannattis sitten kertoa tarkemmin mitä on tullu tehtyä ja mitä ei. Siitä on helpompi lähtiä neuvomaan ja karsia turhat ohjeet pois. 


Saattoha tuosta ymmärtää, että ne on päälle päin ollu likaset ja oot ne puhistanu vesihiomapaperilla, etkä suinkaan purkanu ja käyttänyt myös rättiä.Kyllä minä sen munan putsasin ves hioma paperilla.

- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Kun on lämminkone kyllä se puskee ihan yhtä lämintä tyhjäkäynnillä kuin kovila kierroksilla.
Onko tuossa kuvassa närhenmunien oikealla puolella oleva pönttö. Nii toi kiertovesipumppu. Koska purin senkin ja se näytti olevan semmonen pumpu mikä kierrättää vettä.
Ja testasin suoralla virralla pumppua kyllä lähti pyörii.
Tänää käyn kyselee jos löytys sinne sisäilman haistelialle sitä imuria.
Sen sais kyllä ite korjattua jos ne siivet lähtis ehjänä siitä moottorista irti.
On meinaa samanlainen moottori kuin jossain Radio ohjattavassa Nikko autossa.
Onko tuossa kuvassa närhenmunien oikealla puolella oleva pönttö. Nii toi kiertovesipumppu. Koska purin senkin ja se näytti olevan semmonen pumpu mikä kierrättää vettä.
Ja testasin suoralla virralla pumppua kyllä lähti pyörii.
Tänää käyn kyselee jos löytys sinne sisäilman haistelialle sitä imuria.
Sen sais kyllä ite korjattua jos ne siivet lähtis ehjänä siitä moottorista irti.
On meinaa samanlainen moottori kuin jossain Radio ohjattavassa Nikko autossa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Se on just se kiertovesipumppu.Kuningassorvari kirjoitti:Kun on lämminkone kyllä se puskee ihan yhtä lämintä tyhjäkäynnillä kuin kovila kierroksilla.
Onko tuossa kuvassa närhenmunien oikealla puolella oleva pönttö. Nii toi kiertovesipumppu. Koska purin senkin ja se näytti olevan semmonen pumpu mikä kierrättää vettä.
Ja testasin suoralla virralla pumppua kyllä lähti pyörii.
Tänää käyn kyselee jos löytys sinne sisäilman haistelialle sitä imuria.
Sen sais kyllä ite korjattua jos ne siivet lähtis ehjänä siitä moottorista irti.
On meinaa samanlainen moottori kuin jossain Radio ohjattavassa Nikko autossa.
Ei se imuri niin paljoo maksa että ei uutta viittis ostaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Ei maksa jos ostaa jostain sähkö alan liikkeestä.
Kävin tänää kysyy Kuvansin Auto Huollosta hintaa se on semmonen mersujen ja bemarien varaosa paikka. Nii 73 ekua en varmasti osta sieltä.
Pitää koitella entinen herätellä henkii, tai sitte jostain ostaa uus moottori ja koittaa saada ne siivet ehjänä entisestä irti.
Kävin tänää kysyy Kuvansin Auto Huollosta hintaa se on semmonen mersujen ja bemarien varaosa paikka. Nii 73 ekua en varmasti osta sieltä.
Pitää koitella entinen herätellä henkii, tai sitte jostain ostaa uus moottori ja koittaa saada ne siivet ehjänä entisestä irti.
Noissa siirtokovalevyissä on semmonen miniatyyrituuletin, voisko sitä soveltaa ? Ehkä niitä saa ihan nörttikaupoista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Siinä ois siitä imurista kuvia ja siitä vettiilistä parempia.
[img] http://kuvablogi.com/blog/26117/1/
[img] http://kuvablogi.com/blog/26117/1/
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Moro taas nyt löyty uus moottori ja vastus.
Tinailin tuossa illalla johot ja vastuksen uuteen mootoriin kiinni. Entisestä lähti rupeli nykäsemällä irti. Huomenna täytyy käydä laittaa uus paketti paikallee.
Pitäs sit alkaa puhallin taas toimii normaalisti
Nii ne osat makso yhteensä 2 euroo 30 sentiä.
Ei ollu kyllä kaliit ottaen huomioon et uus ois maksanu mersun orkkis varaosana 73 ekua.
Toussa on liike josta kävin ostamassa näyttäs olevan ympäri suomee liikkeitä. http://www.bebek.fi/myymalat.php
Tinailin tuossa illalla johot ja vastuksen uuteen mootoriin kiinni. Entisestä lähti rupeli nykäsemällä irti. Huomenna täytyy käydä laittaa uus paketti paikallee.
Pitäs sit alkaa puhallin taas toimii normaalisti
Nii ne osat makso yhteensä 2 euroo 30 sentiä.
Ei ollu kyllä kaliit ottaen huomioon et uus ois maksanu mersun orkkis varaosana 73 ekua.
Toussa on liike josta kävin ostamassa näyttäs olevan ympäri suomee liikkeitä. http://www.bebek.fi/myymalat.php
Meisselillä kampeaa tasaisesti nii lähtee se irti,Itse purin sen moottorin ja kokeilin nii ei se muuta tehny ku savus nii vaihdoin sen uuteen ja se ei lähteny päälle kuin pitäs nii vedin se maihin et pyörii koko ajan ja rupes lämpeen.Lämpes se ennenkin tosihyvin mut pumpun vaihdon jälkeen paljon paremmin:)Kuningassorvari kirjoitti:Kun on lämminkone kyllä se puskee ihan yhtä lämintä tyhjäkäynnillä kuin kovila kierroksilla.
Onko tuossa kuvassa närhenmunien oikealla puolella oleva pönttö. Nii toi kiertovesipumppu. Koska purin senkin ja se näytti olevan semmonen pumpu mikä kierrättää vettä.
Ja testasin suoralla virralla pumppua kyllä lähti pyörii.
Tänää käyn kyselee jos löytys sinne sisäilman haistelialle sitä imuria.
Sen sais kyllä ite korjattua jos ne siivet lähtis ehjänä siitä moottorista irti.
On meinaa samanlainen moottori kuin jossain Radio ohjattavassa Nikko autossa.
124/300E v.89
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Nyt on uus imuri paikallaan. Toimii taas lämmityslaitteen säädöt hienosti.
Mutta mutta uus moottori vissi tehokkaampi kuin entinen tai sitten siivet hankaa sen kotelon runkoo, koska alko älytön moinen sirrrrr kuulumaa.
Huomenna vaihtuu puhaltimen paikka vaikka kone huoneeseen , täytyy vaa jatkaa kumiletkua ja sähköjohtoa.
Jonnekkii huolto ystävällisempään paikkaa ja mistä ei surinat ja sirinät kuulu sisälle.
Ajelin pajalta kämpille ja kuuntelin surinaa 20 kilsaa , vieläkin kuuluu korvissa se sama sirinä.
Mutta mutta uus moottori vissi tehokkaampi kuin entinen tai sitten siivet hankaa sen kotelon runkoo, koska alko älytön moinen sirrrrr kuulumaa.
Huomenna vaihtuu puhaltimen paikka vaikka kone huoneeseen , täytyy vaa jatkaa kumiletkua ja sähköjohtoa.
Jonnekkii huolto ystävällisempään paikkaa ja mistä ei surinat ja sirinät kuulu sisälle.
Ajelin pajalta kämpille ja kuuntelin surinaa 20 kilsaa , vieläkin kuuluu korvissa se sama sirinä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Johtuuko samasista närhen munista semmonen ongelma että ku on pakkanen niin puhallin ei lähe ollenkaan päälle vasta sitten ku on ajanu jonkun aikaa ja lämmöt varmasti sen 80 astetta joskus ei tämäkään auta vaan pitää käyttää virtoja pois.
Ja sitten kun puhallin lähtee päälle niin se lähtee pätkimällä eli puhaltaa sammuu puhaltaa sammuu ja samalla rele naksuu jossain siellä koe lauan syövereissä ja vilkuttaa sitä sisäkiertokatkaisian merkki valoa.
Tätä ihmettelen ku vika ei ilmene lämpimällä ilmalla vain pakkasella.
Auto W124 300DT ja automaatti ilmastointi mutta kompura otettu irti.
Jos jollain ois ohjeita niin ois kiva.
Ja sitten kun puhallin lähtee päälle niin se lähtee pätkimällä eli puhaltaa sammuu puhaltaa sammuu ja samalla rele naksuu jossain siellä koe lauan syövereissä ja vilkuttaa sitä sisäkiertokatkaisian merkki valoa.
Tätä ihmettelen ku vika ei ilmene lämpimällä ilmalla vain pakkasella.
Auto W124 300DT ja automaatti ilmastointi mutta kompura otettu irti.
Jos jollain ois ohjeita niin ois kiva.
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Sulla vois olla lämmityslaitteen puhallin tiensä päässä. Eli jos pakkasilla ei lähe puhaltamaan. Varmaa kannattaa purkaa lämpärin puhalllin pois ja kattoo missä hapessa hiilet on.
Sitten jos se on ok eli vaikka suoralla virralla testattu. Nii virtalukon pohja kulunut. Sedän w124 200d oli semmonen vika kun laitto auton käyntii puhallin ei puhaltanu mutta kun , virta-avainta käänti muutaman millin takas päin johan lähti puhaltaa.
JOs sekin on ok vika vois olla puhaltimen virtajohto murtunut. Ohjauspaneelissa joku tinaus murtunut.
Ei närhen munien toiminta pitäs vaikuttaa puhaltimen moottoriin Korjatkaa jos olen väärässä.
Sitten jos se on ok eli vaikka suoralla virralla testattu. Nii virtalukon pohja kulunut. Sedän w124 200d oli semmonen vika kun laitto auton käyntii puhallin ei puhaltanu mutta kun , virta-avainta käänti muutaman millin takas päin johan lähti puhaltaa.
JOs sekin on ok vika vois olla puhaltimen virtajohto murtunut. Ohjauspaneelissa joku tinaus murtunut.
Ei närhen munien toiminta pitäs vaikuttaa puhaltimen moottoriin Korjatkaa jos olen väärässä.
itellä teki samaa puhallin pitäis lähteä pyöriin ku ottaa toisen lämmönsäätöpaneelin liittimen irti en muista kumman.koopee kirjoitti: vilkuttaa sitä sisäkiertokatkaisian merkki valoa.
ite jouduin tekee sen (kiertovesipumpun,magneettiventtiilin,jarrupalatunnistimen,paisuntasäiliön anturin)johtosarjan uusiksi hansikaslolekerolle asti ku oli johdot ottanu vähä lämpöä ja maajohdot menny aika rapeiksi
tosin mulla poltteli 9 sulaketta ja oli muutenki lämmönsäädössä häikkää
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ne "närhenmunien" sisuskalut kannattaa kans vaihtaa ristiin eli toisen "munan" sisuskalut toiseen jne.
Semmosella menetelmällä mulla toimii edelleen ja rempasta jo 200 tkm...
Hioutuvat muotoonsa vain yhdessä venttiilissä ollessaan, tuplaa kestoiän melkeinpä, kun vaihtaa sisuskalut ristiin.
Jäähdytinneste kannattaa myös vaihtaa kolmen vuoden välein.
Tulee mahdolliset häiriöitä aiheuttavat sakat ulos vaihdon yhteydessä.
Semmosella menetelmällä mulla toimii edelleen ja rempasta jo 200 tkm...
Hioutuvat muotoonsa vain yhdessä venttiilissä ollessaan, tuplaa kestoiän melkeinpä, kun vaihtaa sisuskalut ristiin.
Jäähdytinneste kannattaa myös vaihtaa kolmen vuoden välein.
Tulee mahdolliset häiriöitä aiheuttavat sakat ulos vaihdon yhteydessä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *