w124 tukitangon kiinike antautui
w124 tukitangon kiinike antautui
Eli apurungon se kiinike, joka on etummaisen kumityynyn vieressä. Osittain revennyt irti. Kolisee kovin.
Lienee tyypillinen kohta korroosiolle. Hitsaamallako korjattava, ehjää apurunkoa ei liene maan päällä?. Mutta tärkein kysymys, arvaako ajaa?. Oman logiiikan mukaan ei sentään koko pyörä pääse irti. Pyörä liikkuu sentin verran etu- taka suunnassa, kun veto päällä ja pois.
Lienee tyypillinen kohta korroosiolle. Hitsaamallako korjattava, ehjää apurunkoa ei liene maan päällä?. Mutta tärkein kysymys, arvaako ajaa?. Oman logiiikan mukaan ei sentään koko pyörä pääse irti. Pyörä liikkuu sentin verran etu- taka suunnassa, kun veto päällä ja pois.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Lienee siis kysymys kallistuksevakaajan tukiraudasta. Jos tuosta on kyse, niin voi ajaa ilman, mutta kannattaa ottaa se katkennut tukirauta pois kolisemasta siksi aikaa..
Ks. topic
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=pam
Mulla meni niitä 5 vuoden sisään, kunnes vaihdoin uuden kallistuksenvakaajan ja udet puslat
Ks. topic
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=pam
Mulla meni niitä 5 vuoden sisään, kunnes vaihdoin uuden kallistuksenvakaajan ja udet puslat
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Tarkoitatkohan nyt taka-aurauskulman säätötangon sisäpään kiinnitystä. Jos se on tosiaan hajonnut niin auton pitäis kyllä olla lähes mahdoton ajettava ja kokonaan irrotessaan ajokelvoton. En kyllä ajais!
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Eli kuvassa apurungon päällä etummaisen kumityynyn vieressä oleva kiinike on revennyt apurungosta osittain.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=03
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=03
Joo, ei siis ole tuo aurauksen säätötanko koska on "lavetin" yläpuolella mutta kyllähän tuo aika kriittinen paikka on kokonaan irrotessaan joka tapauksessa. Takapyörä pääsee kääntymään aika lailla ja aiheuttaa kyllä aikamoista hankaluutta ajamiseen.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Todella kamalaa sanoa, että mersuissa ruostuisi kriittiset paikat
Oliko kyse kuvassa näkyvästä oikeanpuoleisesta kiinnikkeestä.

Taitaisi tulla aika hyvä jos purkaa koko apurungon ulos, hiekkapuhaltaa ja hitsaa kuntoon, sitten maalaus ja kasaaminen. Ei tuota oikein taida muuten päästä hitsaamaan ja hitsauksen olisi syytä olla asiallinen...näiin sanoi katsastusmies kun golfin apurunkoa hänelle esittelin...tein parhaani ja vaikka asiallista ei syntynyt se kelpasi, kun oli siisti maali päällä.
Enkä kyllä lähtisi ajelemaan sillä pahemmin mutta sä sen parhaiten näet miten paljon se siellä heiluu ja miksi
Takarenkaan nalkkiin meno ei ole kaunista katseltavaa, ei kesällä eikä talvella.
Oliko kyse kuvassa näkyvästä oikeanpuoleisesta kiinnikkeestä.

Taitaisi tulla aika hyvä jos purkaa koko apurungon ulos, hiekkapuhaltaa ja hitsaa kuntoon, sitten maalaus ja kasaaminen. Ei tuota oikein taida muuten päästä hitsaamaan ja hitsauksen olisi syytä olla asiallinen...näiin sanoi katsastusmies kun golfin apurunkoa hänelle esittelin...tein parhaani ja vaikka asiallista ei syntynyt se kelpasi, kun oli siisti maali päällä.
Enkä kyllä lähtisi ajelemaan sillä pahemmin mutta sä sen parhaiten näet miten paljon se siellä heiluu ja miksi
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ksittääkseni kysymys on tuossa Veskolan kuvan oikeassa reunassa näkyvästä tukitangon kiinnityshahlosta eikä varsinaisesta korityynystä, mutta joka tapauksessa vakava vaurio ajelemisen kannalta.
EDIT: No niimpähän tuossa Veskolan kuvatekstissä ilmeneekin kun lukee tarkemmin! Pitäisköhän ostaa uudet rillit

EDIT: No niimpähän tuossa Veskolan kuvatekstissä ilmeneekin kun lukee tarkemmin! Pitäisköhän ostaa uudet rillit
Viimeksi muokannut tese, Ma 25.01.2010 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Lavettihan tuossa on irroitettava ja samalla kannattaa tutkia sitä tarkemmin, voi olla jo muutenkin siinä kunnossa että ei kannata takaisin kiinnitellä. Kyllä noita lavetteja varmaan löytyy ehjiäkin.
Samalla kannattaa vaihtaa ne korityynyt ainakin eteen ja tarkistella kaikkien tukivarsien kunto (5kpl/puoli)
Samalla kannattaa vaihtaa ne korityynyt ainakin eteen ja tarkistella kaikkien tukivarsien kunto (5kpl/puoli)
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Mulla tuo on onneksi vielä loistavassa kunnossa, ei tarvitse kuin vahaa päälleen 
Lisää tietoa: www.skg.fi
kannattaa vetää joku "kova vaha" ettei pääse happanemaan myöhemminveskola kirjoitti:Mulla tuo on onneksi vielä loistavassa kunnossa, ei tarvitse kuin vahaa päälleen
oma takakelkka oli aika hyvässä kunnossa, kun peräöljy oli sitä aikansa rasvannut
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."




