603 muokattuja imusarjoja näytille
603 muokattuja imusarjoja näytille
eli jos viitsitte niin laittakaahan kuvia omista imusarjoista joita olette rakennellu.itsellä rakentelu menossa ja ideoista olisi hyötyä että josko tulis joku ahaa elämys. nyt todennäköisimmin autoon tulee turbon orginelli imusarja johon hitsataan jatkoa siten että sarjasta tulee ylhäältä katsottuna puolipisaran muotoinen jossa leveämpi kohta tulee eteen ja kapenee tulipeltiä kohden ja hieman taipuu alaspäin siis kokomatkalta taivutettu.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... l+%E4ss%E4
tuolla muutama kuva tuosta kötöstyksestä joka meni siskon ässään. sisällä suppiloo ja levyä sikinsokin.
tuolla muutama kuva tuosta kötöstyksestä joka meni siskon ässään. sisällä suppiloo ja levyä sikinsokin.

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tosta Amw:n ahtopainekotelosta on kyllä nätti tehä toimiva.
Samanmoinen löytyy omastaki härvelistä ja löytyy kuvia tuolta galleriasta.
http://www.amwdynoservice.com/page17.ph ... category=9
Samanmoinen löytyy omastaki härvelistä ja löytyy kuvia tuolta galleriasta.
http://www.amwdynoservice.com/page17.ph ... category=9
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
täältä myös ääni "wrc plenumille", eli tuolle evo III mallille... mitoituksesta pitäis löytyä netistä infoa, ei se kuitenkaan aivan "teen kuten haluan ja tulee toimiva" ole, eli matematista työtä vaatii hieman, että saadaan hyvä tai ainakin lähes hyvä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mää ainakin aattelin tehä tuollasen mikä Petehri:llä on tuo keskimmäinen. Ja sinne sisään ne tötsät, elikkä mistä niitä ootte löytäny? Pitääkö sorvauttaa jostain tangosta tms.?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
imusrj
AMW tarvikkeet ja asiallinen painekotelo onnistuu ..
http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04207.jpg
lämpötiloja mitattu havaittu tasaisempi pakolämpö ....
http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04207.jpg
lämpötiloja mitattu havaittu tasaisempi pakolämpö ....

Re: imusrj
Oot mitannu ajon aikana joka sylinteristä?esko kirjoitti:AMW tarvikkeet ja asiallinen painekotelo onnistuu ..
http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04207.jpg
lämpötiloja mitattu havaittu tasaisempi pakolämpö ....
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Aivan. Tiejonkeruu on toho hommaa kyllä hyvä olla, nii näkee mitä sielä oikei tapahtuu.esko kirjoitti:jeemu
Oot mitannu ajon aikana joka sylinteristä?
- toistaiseksi mittaus suoritettu heti kiihdytyksen jälkeen pakosrj pinnasta , näkee ainakin lämpötilaeron..... tiedonkeruu rakentaminen on vieläkin vaiheessa
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Nostetaanpas piruuttaan vähän ylös.
Elikkä nyt alkais imusarjan teko olla lähellä. Tuo voi olla hinta/laatu suhteeltaan paras tuo amw kotelo, mutta jos suppilot pitää laittaa vielä sinne, niin sitte on olevinaan kallis. Elikkä onko teillä laitettu nuo "kiihytyssuppilot" vielä tuonne amw:n sisälle?
Elikkä nyt alkais imusarjan teko olla lähellä. Tuo voi olla hinta/laatu suhteeltaan paras tuo amw kotelo, mutta jos suppilot pitää laittaa vielä sinne, niin sitte on olevinaan kallis. Elikkä onko teillä laitettu nuo "kiihytyssuppilot" vielä tuonne amw:n sisälle?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
vaparin sarjaan... On vaan hintavia noi suppilot, vaikka varmasti hyviä mutta silti...
15e kpl. huh huh...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
käy teettämässä lähimmässä ammattikoulussa ne suppilot, saat luultavasti kaikki 6 kpl sillä 15 €:lla
jos nyt et ihan "billetti" kamaa teetä...
sopivan paksuista alumiini putkea ja siitä vähän "mankeloi" päästä, niin siinä on hyvät suppilot...

sopivan paksuista alumiini putkea ja siitä vähän "mankeloi" päästä, niin siinä on hyvät suppilot...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
täällä päin suomea tehtiin tälläinen ei varmasti paras mahdollinen mutta saapi nyt luvan kelvata 
. sitten varmaan panostettava enemmän kaikkeen jos keulille nakkaa 606 nii rakennella se eka vimpan päälle valmiiks ja sit keulille siis sit jos joskus rahaa on semmonen laittaa....


hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Nii kalliita ja kalliita. Noi on kuitenki sorvattuja, eikä mitää päin prsetta rässättyjä.Kummeli kirjoitti:vaparin sarjaan... On vaan hintavia noi suppilot, vaikka varmasti hyviä mutta silti...15e kpl. huh huh...
Alumiini halapaa, ammattitaito taas maksaa. Eikä sinne tarvi mitää suppiloita välttämättä laittaa. 190hv/ltr iliman suppiloita

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
No sitä määkin aattelin. Mää vaan luulen että tuosta mun koneesta ei kärsi tuollasia lukuja ottaa... (570hv? joo ei ihan...
) Sitä vaane että ne melkeen pitäs noi imuputkien pituudet, ja tilvauus muuttaa tuossa kotelossa jos meinais ihan huipun tehä. Kun eikös tuolla toisessa keskustelussa puhuttu että ~1,7 koneen tilavuudesta pitäis olla tuo painekotelo, ja imuputket jotain 40-60cm miten sitte haluaa "piikin" tulevan. 


It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Joops, elikkä tuossa vähän laskeskelin, että jos aateltas taajuuden tulevan 4000rpm kohdilla, niin taajuus olis 33.3333...hz ja siitä kolmannen kerrannaisluvun kohalla 99.9999...hz jolloin tämä laskuri: http://kotisivu.suomi.net/parkkila/imu- ... osarja.htm antaa imuputkien pituudeksi bauttiarallaa 65cm. (putken halkasija 40mm, ja sylinteritilavuus 523kuutiocm.) Tuosta sylinteritilavuudesta en oo satavarma, mutta jos oikein laskin niin puristustilavuus pitäs olla n. 23.8kuutiocm. Noilla arvoilla puristussuhde on sen 22.0.
Elikkä eikös tuo nyt pitäs olla oikein? Jos tuohon 4000rpm haluaa sen laittaa... Siitähän se eniten riippuu...
Ei kukaan muistais vaparin imusarjan sisähalkasijaa? Tai kanavan... Ku tuo 40mm oli vaan veikkaus, ei se sitä taida ihan olla mutta joku 36-38mm? Ja muistaako joku paljonko on tuosta venttiilistä imusarjanlaippaan matkaa, ku nyt on vähän vaikee tarkasti enää mitata ku kans on paikoillaan...
Elikkä eikös tuo nyt pitäs olla oikein? Jos tuohon 4000rpm haluaa sen laittaa... Siitähän se eniten riippuu...
Ei kukaan muistais vaparin imusarjan sisähalkasijaa? Tai kanavan... Ku tuo 40mm oli vaan veikkaus, ei se sitä taida ihan olla mutta joku 36-38mm? Ja muistaako joku paljonko on tuosta venttiilistä imusarjanlaippaan matkaa, ku nyt on vähän vaikee tarkasti enää mitata ku kans on paikoillaan...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Kannen ja imusarjan reikä tasan 35,0 mm.
Kannen kanavan pituus alareunaa pitkin venttiilin lautaselle 92 mm ja yläreunaa pitkin ~119 mm. Yläreunaa ei voi mitata tarkasti, koska siellä on venttiilinohjuri. 105 mm on siis kanavan pituudelle aika tarkka arvaus.
Kannen kanavan pituus alareunaa pitkin venttiilin lautaselle 92 mm ja yläreunaa pitkin ~119 mm. Yläreunaa ei voi mitata tarkasti, koska siellä on venttiilinohjuri. 105 mm on siis kanavan pituudelle aika tarkka arvaus.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo, elikkä n. 10cm. Se ei noissa laskuissa yks sentti vie mihinkään päin, ku erilainenhan siitä sarjastakin tulee... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Sitte ku o valmista nii olis aika kiva nähdä 12x35mm imukanavaa siin kannesAllu D. kirjoitti:veskola kirjoitti:Kannen ja imusarjan reikä tasan 35,0 mm.
En muistanukkaan että kapiassa on niin pienet kanavat, ku täällä on saman kokoiset tulossa 606:seen
Ei välttämättä tuu kovin kiertävä kones 65cm runnereilla