603 muokattuja imusarjoja näytille

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

603 muokattuja imusarjoja näytille

Viesti Kirjoittaja juuso he »

eli jos viitsitte niin laittakaahan kuvia omista imusarjoista joita olette rakennellu.itsellä rakentelu menossa ja ideoista olisi hyötyä että josko tulis joku ahaa elämys. nyt todennäköisimmin autoon tulee turbon orginelli imusarja johon hitsataan jatkoa siten että sarjasta tulee ylhäältä katsottuna puolipisaran muotoinen jossa leveämpi kohta tulee eteen ja kapenee tulipeltiä kohden ja hieman taipuu alaspäin siis kokomatkalta taivutettu.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... l+%E4ss%E4

tuolla muutama kuva tuosta kötöstyksestä joka meni siskon ässään. sisällä suppiloo ja levyä sikinsokin. :lol:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tässä muutama kuva omista imusarjoista:

Evo1
Kuva

Evo2
Kuva

Evo3
Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Petehri, La 23.01.2010 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

vähän jotain tuon ku laineen imusarja täälläkin on ollu mielessä mut ehkä enempi pisaran muotoinen
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Onko niillä suppiloilla suurikin merkitys siellä sisällä? Ja mistä ootte niitä hommannu?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

melkein kandee tehä tommonen kun petehrin vimonen sarja on. sillon tulee just eikä melkeen hyvä. toi meijän on vaan tommonen ku sattu tuloooon...
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tosta Amw:n ahtopainekotelosta on kyllä nätti tehä toimiva.
Samanmoinen löytyy omastaki härvelistä ja löytyy kuvia tuolta galleriasta.
http://www.amwdynoservice.com/page17.ph ... category=9
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

täältä myös ääni "wrc plenumille", eli tuolle evo III mallille... mitoituksesta pitäis löytyä netistä infoa, ei se kuitenkaan aivan "teen kuten haluan ja tulee toimiva" ole, eli matematista työtä vaatii hieman, että saadaan hyvä tai ainakin lähes hyvä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mää ainakin aattelin tehä tuollasen mikä Petehri:llä on tuo keskimmäinen. Ja sinne sisään ne tötsät, elikkä mistä niitä ootte löytäny? Pitääkö sorvauttaa jostain tangosta tms.?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

mites muuten onko 5 ja 6 syl. koneissa samat välit laipassa? Saako 6syl imusarjasta laikkaamalla vitoskoneeseen sopivan?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Luulis, kun pakosarja ainakin sopii ristiin, nimittäin 6 ja 4.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

imusrj

Viesti Kirjoittaja esko »

AMW tarvikkeet ja asiallinen painekotelo onnistuu ..

http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04207.jpg

lämpötiloja mitattu havaittu tasaisempi pakolämpö .... 8)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: imusrj

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:AMW tarvikkeet ja asiallinen painekotelo onnistuu ..

http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04207.jpg

lämpötiloja mitattu havaittu tasaisempi pakolämpö .... 8)
Oot mitannu ajon aikana joka sylinteristä?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

jeemu

Oot mitannu ajon aikana joka sylinteristä?

- toistaiseksi mittaus suoritettu heti kiihdytyksen jälkeen pakosrj pinnasta , näkee ainakin lämpötilaeron :? ..... tiedonkeruu rakentaminen on vieläkin vaiheessa :roll:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:jeemu

Oot mitannu ajon aikana joka sylinteristä?

- toistaiseksi mittaus suoritettu heti kiihdytyksen jälkeen pakosrj pinnasta , näkee ainakin lämpötilaeron :? ..... tiedonkeruu rakentaminen on vieläkin vaiheessa :roll:
Aivan. Tiejonkeruu on toho hommaa kyllä hyvä olla, nii näkee mitä sielä oikei tapahtuu.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nostetaanpas piruuttaan vähän ylös.

Elikkä nyt alkais imusarjan teko olla lähellä. Tuo voi olla hinta/laatu suhteeltaan paras tuo amw kotelo, mutta jos suppilot pitää laittaa vielä sinne, niin sitte on olevinaan kallis. Elikkä onko teillä laitettu nuo "kiihytyssuppilot" vielä tuonne amw:n sisälle?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Meinasitko tehdä kokonaan itse sen imusarjan vai vaparin imusarjaan??
itselle kans suunnitellut tuota amw koteloa kartiolla ja nuilla suppiloilla yhistettynä vaparin imusarjaan mut eipä oo viel raaskinu osia hommata :roll:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

vaparin sarjaan... On vaan hintavia noi suppilot, vaikka varmasti hyviä mutta silti... :roll: 15e kpl. huh huh...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Kummeli kirjoitti:vaparin sarjaan... On vaan hintavia noi suppilot, vaikka varmasti hyviä mutta silti... :roll: 15e kpl. huh huh...
Kalliita?
Tuolla hinnalla saat baarissa 3 isoa jos et mene happy hoursin aikaan..
tai 90e yht 6-syl = reilu tankillinen polttoainetta
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

käy teettämässä lähimmässä ammattikoulussa ne suppilot, saat luultavasti kaikki 6 kpl sillä 15 €:lla :wink: jos nyt et ihan "billetti" kamaa teetä...

sopivan paksuista alumiini putkea ja siitä vähän "mankeloi" päästä, niin siinä on hyvät suppilot...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

täällä päin suomea tehtiin tälläinen ei varmasti paras mahdollinen mutta saapi nyt luvan kelvata Kuva
Kuva. sitten varmaan panostettava enemmän kaikkeen jos keulille nakkaa 606 nii rakennella se eka vimpan päälle valmiiks ja sit keulille siis sit jos joskus rahaa on semmonen laittaa....
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kummeli kirjoitti:vaparin sarjaan... On vaan hintavia noi suppilot, vaikka varmasti hyviä mutta silti... :roll: 15e kpl. huh huh...
Nii kalliita ja kalliita. Noi on kuitenki sorvattuja, eikä mitää päin prsetta rässättyjä.
Alumiini halapaa, ammattitaito taas maksaa. Eikä sinne tarvi mitää suppiloita välttämättä laittaa. 190hv/ltr iliman suppiloita :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No sitä määkin aattelin. Mää vaan luulen että tuosta mun koneesta ei kärsi tuollasia lukuja ottaa... (570hv? joo ei ihan... :lol: ) Sitä vaane että ne melkeen pitäs noi imuputkien pituudet, ja tilvauus muuttaa tuossa kotelossa jos meinais ihan huipun tehä. Kun eikös tuolla toisessa keskustelussa puhuttu että ~1,7 koneen tilavuudesta pitäis olla tuo painekotelo, ja imuputket jotain 40-60cm miten sitte haluaa "piikin" tulevan. :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joops, elikkä tuossa vähän laskeskelin, että jos aateltas taajuuden tulevan 4000rpm kohdilla, niin taajuus olis 33.3333...hz ja siitä kolmannen kerrannaisluvun kohalla 99.9999...hz jolloin tämä laskuri: http://kotisivu.suomi.net/parkkila/imu- ... osarja.htm antaa imuputkien pituudeksi bauttiarallaa 65cm. (putken halkasija 40mm, ja sylinteritilavuus 523kuutiocm.) Tuosta sylinteritilavuudesta en oo satavarma, mutta jos oikein laskin niin puristustilavuus pitäs olla n. 23.8kuutiocm. Noilla arvoilla puristussuhde on sen 22.0.

Elikkä eikös tuo nyt pitäs olla oikein? Jos tuohon 4000rpm haluaa sen laittaa... Siitähän se eniten riippuu...

Ei kukaan muistais vaparin imusarjan sisähalkasijaa? Tai kanavan... Ku tuo 40mm oli vaan veikkaus, ei se sitä taida ihan olla mutta joku 36-38mm? Ja muistaako joku paljonko on tuosta venttiilistä imusarjanlaippaan matkaa, ku nyt on vähän vaikee tarkasti enää mitata ku kans on paikoillaan... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Muuten, siihen tulis 6000rpm kohalle 2:n kerrannaisluvun taajuus tuolla 65cm imuputkella. :wink:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannen ja imusarjan reikä tasan 35,0 mm.

Kannen kanavan pituus alareunaa pitkin venttiilin lautaselle 92 mm ja yläreunaa pitkin ~119 mm. Yläreunaa ei voi mitata tarkasti, koska siellä on venttiilinohjuri. 105 mm on siis kanavan pituudelle aika tarkka arvaus.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo, elikkä n. 10cm. Se ei noissa laskuissa yks sentti vie mihinkään päin, ku erilainenhan siitä sarjastakin tulee... :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Miten paine vaikuttaa noihin laskuihin, entäs venttiilin aukioloajat ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

veskola kirjoitti:Kannen ja imusarjan reikä tasan 35,0 mm.


En muistanukkaan että kapiassa on niin pienet kanavat :shock: , ku täällä on saman kokoiset tulossa 606:seen

Ei välttämättä tuu kovin kiertävä kones 65cm runnereilla :roll:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Allu D. kirjoitti:
veskola kirjoitti:Kannen ja imusarjan reikä tasan 35,0 mm.


En muistanukkaan että kapiassa on niin pienet kanavat :shock: , ku täällä on saman kokoiset tulossa 606:seen

Ei välttämättä tuu kovin kiertävä kones 65cm runnereilla :roll:
Sitte ku o valmista nii olis aika kiva nähdä 12x35mm imukanavaa siin kannes
Vastaa Viestiin