w202 tonttiin!

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

w202 tonttiin!

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Nonniin... kevät tulee ja pitäs saada tuo c-sarjalainen tonttiin! mitäs alustoja olette soveltaneet nuihin? lyhemmät iskarit löytyy jo joten tarvisin vain jouset. tällähetkellä 40/40 ja jää ihan liian korkeaksi vielä. pitäs löytää jokin about 60/50 setti! vanteina keskin kt1:set takana 10" ja edessä 8" renkaat tulee varmaan olemaan 205/40/17 ja 235/35/17

mielellään sais olla niin että 2:sen kumit edessä ja takana jotta jää vielä säätövaraa...

kattelin tuossa tuning studiolta nuita kaw:in jousia!, onko kenelläkään kokemuksia? jääkö vielä turhan ylös?

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=9177

T: Janne
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Pistä H&R cup kit 60/40.Ite oon ollu erittäin tyytyväinen.Ei oo liian pintakova.Hintaa löytyy kyllä sit enemmän kun siihen tulee iskarit ja jouset.Kitupiikissä muistaakseni hintaa oli 530€ tuntumassa mut tääl suomessa maksaa 650€.

Tai sitten muistaakseni completoksella oli myynnissä FK:n 75/50 jouset.Sitä sai jos en ole väärässä niin vain 4sylinteriseen malliin mut farkusta en muista.Käy tsekkaamassa
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

tuo 75/50 alkas lähennellä jo toiveita... mulla tällähetkellä noin 32cm kaareen edessä ja pitäs saada sinne alta 30cm. paljonko sulla araC280 on kaareen matkaa keskiöstä?
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

mulla on nyt tasan 30 cm kaaresta keskiöön ja rengastuksena 215/45/17. ei mahdu sormi kyllä kaaren ja renkaan väliin ja ottaa kiinni aikalailla koko ajan. Mutta jos jättää vakiot pohjaanlyöntikumit iskareihin niin ei se sitten raavi niin herkästi kun se on koko ajan niiden varassa :D eli ei oo iskaritkaan kovin tärkeellä asialla.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

pitää olla lyhemmät iskarit :roll:
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

ei ainakaan completoksen tai fk:n sivuilta löytyny nuita 70/50 jousia, 70/40 oli mut nekin w201:seen... :cry:
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

niin pitäisi olla lyhyempi se iskarin patruuna osa. mutta enpä kyllä tiedä onko niissä madallusiksareissakaan yhtään sen lyhyemmät. keula pitäs olla kyllä aika jäykkä että ei raavi kaareen kääntäessä sillon jos ei enää sormi mahdu kaaren ja renkaa väliin :D
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Avatar
adde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 07.03.2008 17:26
Paikkakunta: haukipudas

Re: w202 tonttiin!

Viesti Kirjoittaja adde »

itellä ois tarkotus laittaa viikonloppuna fk:n alustasarja 70/40 jousilla. completoksilta tilasin.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Syprus kirjoitti:tuo 75/50 alkas lähennellä jo toiveita... mulla tällähetkellä noin 32cm kaareen edessä ja pitäs saada sinne alta 30cm. paljonko sulla araC280 on kaareen matkaa keskiöstä?
Muistaakseni 31cm vakio talvirengastuksella.Voi olla että joudut katkomaan jousia että menee alle 30cm.Oliko se nimim.evolution vai mikä jolla oli c mersu jossa keula oli jossain 27cm korkeudella.Hän osaa varmaan kertoa paremmin miten saa keulan noin alas.Tuolla projekti osiossa on kuvia hänen autostaan
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

adde! raportoitko sitte et paljon tulee keskiöstä kaareen mitat 8)
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
adde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 07.03.2008 17:26
Paikkakunta: haukipudas

Viesti Kirjoittaja adde »

n27cm kakkosen kumeilla:) http://irc-galleria.net/view.php?nick=- ... =101955193 hieman sumia kuva,pittää huomenissa ottaa perempia
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Nyt aletaan puhumaan asiaa 8)
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
punpa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 06.08.2008 15:23
Paikkakunta: Orimattila

Re: w202 tonttiin!

Viesti Kirjoittaja punpa »

adde kirjoitti:itellä ois tarkotus laittaa viikonloppuna fk:n alustasarja 70/40 jousilla. completoksilta tilasin.
Mistä tuolta completokselta tuollaisen sarjan löysit kun ei itelle osu silmään? Oisko vaikka heittää linkkiä?
W202 C250 TD -97
Avatar
Risebet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 21.01.2010 10:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: w202 tonttiin!

Viesti Kirjoittaja Risebet »

Täällä näköjään tosta w202 madalluksesta hieman keskustelua menossa, niin aattelin kysellä tämmöistä asiaa:

Itsellä pihassa w202 c180 classic, ja kaikki varmaan tietää että tuo classicci on järisyttävä traktori vakiona, joten pitäisi tässä kevään aikana saada mese lähemmäs tietä :)
Olen harkinnut tuommosia H&R:n -40mm madallusjousisarjaa, mutta siinä samalla tuli mieleen että mitenkäs nuo classicin vakio iskarit tykkää tuosta 40mm madalluksesta? että säilyykö ajettavuus vielä tuolla 40mm madallusjousilla ja vakio iskareilla, vai joutuuko hommaamaan esim sport/esprit tai muut vastaavat iskarit että pelittää... (motonetistä sais 70e/pari mersuun sport/esprit iskareita)

H&R:n cup kittikin on käynyt mielessä että semmosen sit ottas, mutta yrittäisin päästä mahdollisimman pienillä kustannuksilla tuossa madallusprojektissa, joten jos reilulla 200e:n madallusjousisarjalla selviäisi niin hyvä homma...

Hyviä vinkkejä ja ohjeita otan vastaan ilomielin. Kiitos jo etukäteen kaikille! :D
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kyllä kannattaa vaihtaa lyhyemmät iskarit kanssa, toi motonetin hinta on muuten kappale, ei pari. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Onko ne espritin/sportin iskarit mukamas oikeastikin lyhyemmät?
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

C-sarjasta en oo verrannu, mutta ainakin E-sarjassa (W210) on Avantgardessa lyhyemmät kun Classicissa, eli eiköhän ne oo C:ssä myös.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Ei oo ollu puhe avatgardesta. Eli esprit, classit, elegance, sport, ovat kaikki ihan karvalakkimallin C-sarjalaisia. Avari sitten erikseen, kuten lankuissa sportline ym...
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Whaeva kirjoitti:Ei oo ollu puhe avatgardesta. Eli esprit, classit, elegance, sport, ovat kaikki ihan karvalakkimallin C-sarjalaisia. Avari sitten erikseen, kuten lankuissa sportline ym...
Sport ja Avantgarde on sama, mersu vaihto nimeä jostain syystä.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Zinovjev kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Ei oo ollu puhe avatgardesta. Eli esprit, classit, elegance, sport, ovat kaikki ihan karvalakkimallin C-sarjalaisia. Avari sitten erikseen, kuten lankuissa sportline ym...
Sport ja Avantgarde on sama, mersu vaihto nimeä jostain syystä.
Ei ole. W202 koria ei edes saa Avantgardena minusta.

Matalempi se sportti tosin on, että sinänsä voi olla eri iskaritkin.
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Whaeva kirjoitti:Ei ole. W202 koria ei edes saa Avantgardena minusta.

Matalempi se sportti tosin on, että sinänsä voi olla eri iskaritkin.
Joo ei, mutta samaa ne tarkoittaa; jos mersulla olisi tuolloin ollut Avantgarde nimi käytössä, toki se 202:nkin myytäisiin avantgardena. Näin ainakin ymmärsin tuosta mbclubin kirjasta, muuta tietoa ei minulla ole joten voi olla että kirjakin on väärässä.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Väykkyjä on Avantgardeja ihan -96 lähtien. Mutta tosiaan, molemmat, Sport ja Avantgarde- varustelu tuo mukanaan matalemman alustan.
Avatar
Risebet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 21.01.2010 10:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Risebet »

Eli onko kellään varmaa tietoa noista w202 iskareista? eli onko sport/esprit iskarit vaan erilaiset jäykkyydeltään vai ovatko ne myös lyhyemmät kuin classic/elegance? vai onko tuo madallus tuossa sportissa ja espritissä tehty vain pelkästään laittamalla -30mm madaltavat jouset ja mahdollisesti matalemmat jousen kumit?

jos näin olisi niin sittenhän classicciakin pystyisi huoletta madaltamaan pelkillä jousten vaihdolla, jos iskarit kerran ovat saman pituiset... :roll:
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
A^A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 12.12.2009 18:03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja A^A »

Eiköhän -40 jouset voi vielä laittaa ihan huoletta kunnossa oleville vakio iskareille. Jos enemmän haluaa pudottaa niin sitten iskarit vaihtoon.
W211 220Cdi farkku -07
Ex:Bemareita monta
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

w202 espritissä ja sportissa on lyhyemmät iskarit kuin classicissa. Itsellä on bilsteinin esprit sport sopivat iskarit eibachin 30 mm madaltavien jousien kanssa. Ajelin aluksi vakio iskareilla ja kyl se niilläkin meni mut kyl muuttui jämäkkäämmäksi kun laittoi noi bilsteinit alle.
MB C180 vm -95
Avatar
Risebet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 21.01.2010 10:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Risebet »

Onko kellään kokemusta tuosta GTS:n performance kit alustasarjasta (40/40)?

Onko huomattavia eroja verrattaessa vastaavaan paljon kehuttuun H&R:n cup kit alustasarjaan?
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
Avatar
Vald0
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 16.03.2008 23:35
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vald0 »

Risebet kirjoitti:Onko kellään kokemusta tuosta GTS:n performance kit alustasarjasta (40/40)?

Onko huomattavia eroja verrattaessa vastaavaan paljon kehuttuun H&R:n cup kit alustasarjaan?

Itselläni on GTS iskarit ja H&R -40mm jouset ja on kyllä tosi mukavat olleet. Ei mitenkään pintakova ja auto ei näytä enää Offroad-ajoon suunnitellulta! Iskareilla taisi olla takuutakin jonkin verran :wink:
Vastaa Viestiin