PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Eipä ole ollut oikeastaan mitään vaikutusta pakkasilla. No sen verran että tuossa E230:ssä on ohjaus aika tahmea kylmiltään mutta muuten se toimii samalla tavalla kuin kesällä. Sillä olen nyt pääasiassa ajellut kun siinä on lohkoläppäri niin ei tartte töissä starttailla kylmiltään.
Kasikoneisella on tullu sit ajeltua jos ei tartte jättää mihinkään ulos koko päiväksi. Kotona se on tallisa jossa on 20 astetta lämpimämpää kuin ulkona.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Trex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 12.06.2008 20:08
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja Trex »

2001 vuoden nelos-cdi ei vaan yksinkertaisesti lämpene reilun parinkympin pakkasessa edes 200km matkalla...sisälläkin saa olla takki päällä ja ikkunat jäässä sisältä jos vaan pitää yhtään puhallusta päällä...pitää varmaan seuraavaks ostaa bensakoneinen mese.
C22
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Viesti Kirjoittaja JOE »

Moitteetta kulkee ja toimii joskin perässä vähän joskus narahtaa, liekö taas viime syksynä vaihdettu takajousi poikki.
Webasto pitää auton nautittavan lämpimänä.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Toto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 05.12.2009 14:32
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Toto »

Nykydieseleissä alkaa olla tuo hukkalämpö aikas kortilla.Grande Punto dieselissä kyllä tarkenee kunhan on ensin lämmennyt moottoritiellä mutta lämpiää niin tosi hiiitaaasti.Mersussa tarkenisi paremmin mutta 300Eemelillä ei kyllä pysty ajelemaan melkein 100 kilometrin päivittäistä työmatkaa.
Ei se mitään vuoda,se merkkaa reviirinsä.300E
Avatar
leppä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: La 14.03.2009 21:04
Paikkakunta: suonenjoki

..

Viesti Kirjoittaja leppä »

w124 toimii, oli kesä tai normaali talvikeli 8)
vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Tähän asti loistavasti toiminut 300E, mutta simahti eilen. Pakkasta ei ollut kuin -30 astetta, eikä lähtenyt käyntiin. Pientä yritystä, mutta ei millään käynnistynyt. Virrasta ei ole pulaa, uusi iso akku.
Oisko polttoainepuolella, vai mikä?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ohjaus on vähän jäykkä heti kylmiltään. Ja kolmoselle vaihdon yhteydessä laatikko miettii vähän aikaa. Lämmettyään hieman molemmat vaivat tokenee.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

Tukilaakerin kumi hajosi, pakkasta taisi olla 32 miinuksella. Taisi olla oma moka, auto oli sisällä puoli päivää ja otti kosteutta. Käyntiin tuo mun 300nen bensa lähtee kakistelematta kelistä kuin kelistä , ilman lämmittämistäkin.
- neliveto on ylivoimaa -
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tätä ei moni mersun perusdieseliin luottava usko, mutta eilen humpasi tyhjäkäynti om603:ssa, ja vielä kuumalla koneella :shock:

Jaa niin, tänä aamuna kuskinpuoli puhalsi vain kylmää, kun lämpörulla oli ihan täysillä. Kertapyöräytys eestaas ja takasiin kuumalle ja jo alkoi lämmintä tulla 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
pinkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 16.07.2008 18:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja pinkka »

Muuten hyvin. Paitsi:

- lämppärin moottori ääntää
- takaluukun kaasujouset ei meinaa jaksaa pitää luukkua ylhäällä (piti vaihtaa kesällä, mutta jäi)
- oletettu pakkasvaurio: perästä alkanut tiputtaa öljyä sieltä etupäästä. Pakkasen kovettama stefa hajalla?
- tyhjäkäynti jumii, teki pari kertaa, ruiskin wd-40:stä, saapi nähä rauhoittuko, ainakin viime talvena auttoi. On vähän ohut olo ajaa parkkipaikalla ja tajuta että eihän tämä pysähdykkään vaikka jarrua kuinka painaa. Automaatti kun on.

Oisko siinä päällimmäiset. :D
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

No itse mb:ssä ei ole tuota aiemmin mainittua outoa volinaa lukuunottamatta ole ollut pakkasoireita, mutta....

-32 oli pakkasta pari päivää ja auto seisoi kuuraisena taivasalla. Webasto ei enää lähtenyt käyntiin noin kylmällä, mutta onneksi mersu lähti!

Lämmintä kyllä piisaa autossa.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1799
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

[quote="pinkka"]Muuten hyvin. Paitsi:


- takaluukun kaasujouset ei meinaa jaksaa pitää luukkua ylhäällä (piti vaihtaa kesällä, mutta jäi)

Onko niitä kaasupumppuja molemmillapuolin? Minä olen luullut että vain kuskinpuolella on pumppu. Mullakaan ei jaksa pitää pakkasella auki.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

250 diesel, eikä mitään ongelmia, eikä mitään erikoista talven varalle paitti talvirenkaat tietysti vaihdan.
Kokeilin käynnistää - 25:ssä ja läksi tuosta nuin vain. Lohkoa tosin käytän kovemmilla pakkasilla.
Kone lämpiää nopeasti ja auto on lämmin ajella. Parempi talviauto, ku uudemmat.
Avatar
KOFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 06.04.2009 15:20
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja KOFC »

Täytyy sanoa että ei ole ollut näin hyvää talviautoa ennen. 200 CDI -04 lähtee savuttamatta käyntiin ja lämpiää tosi nopeesti. Muutama kilometri ajoa ja lämmöt on yli 60°C. Lohkolämppäriä ei ole joten kulutus on kyllä reipasta alkumatkalla mutta laskee heti kun lämmöt on normaalit. Kaikki muukin on toiminut niin kuin pitääkin joten olen 5kk käytön jälkeen ostokseeni tosi tyytyväinen.
S205 C180 TA Premium -16 Oma kulkine
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Toto kirjoitti:Mersussa tarkenisi paremmin mutta 300Eemelillä ei kyllä pysty ajelemaan melkein 100 kilometrin päivittäistä työmatkaa.
Miksi ei pysty? Vai kustannuskysymys :wink: .

Juu niin tänään alkoi vikistä 1996 E420 tuuletin prkl :evil: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

mula on tommonen farkku 124 vin mukaan 96 elokuussa päivä olisko 23 miten kauan noita valmistettin?
300E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 25.01.2010 19:25

Viesti Kirjoittaja 300E »

CLk silber kirjoitti:Unohdin vielä mainita tossa että omassa ei ole sitä LOHKOLÄMPPÄRIÄ :oops: Siitä syystä vähän tekee pahaa käynnistää reilu -20c :roll:

Mutta annan kyllä käydä yleensä 10-20min ennen kun lähden liikkeellä,vähän on tomaattiaski tahmeä aluks,mutta rauhallisesti kun lämmittää niin pain alkaa löytyä isompaa :!:
no itellä kun ei ollu viel lohkolämppäriä niin laitoin sisätila lämmittimen huutamaan 1-2h ennen lähtöö konepellin alle nii ei ollu mitään hätiä lähön kanssa.laitatus ja osat lohkolämppärille tuli maksamaan 130e ku osti uuden vastuksen ja piuhan romikselta ja laitatti liikkeessä paikoilleen...
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

Reissussa pohjois-karjalassa 200D:llä tuli mielenkiintoinen ja minulle täysin uusi ääni-ilmiö W124 mersussa.Auto kävi tyhjäkäyntiä putki höyryten ja mittarissa -29.Yhden äkkiä alkoi konepellin alta kuulua sellainen naukuminen että oikeasti säpsähdin ja sammutin koneen.Uudestaan pyörimään ja pelti auki,ei moniurahihnasta..ei laturista...ei vesipumpusta vaan se kiertovesipumppu piti sellaista ääntä että enpä olisi noin pienestä sähkölaitteesta uskonut.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hmm... ei tule nyt mieleen mitään vaivoja, kun ei täällä Tampereella
ole ollut kuin 26 astetta pakkasta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Tuli tosta lämppärin vinkumisesta vaan mieleen,että mulla on jokainen mersu mikä on talviaikaan ollu(3)kpl,niin toi moottori vinkunut kylmänä :wink:
Tossa kun ketjua lueskelin,niin taitaa olla ominaisuus,ennemmin kun vika :roll:

PS:ei lähde edelleenkään clk:n paksi auki :cry: oli sulamassa 6h +10c mut ei auttan :cry:
C 240 T -02
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Omassa kakkosnelosessa pakkaskeleillä kuuluu joskus pientä vitinää kojelaudan takaa,
ehkä enempikin oikealta puolelta, liittynee lämppärin puhaltimeen.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Avatar
Rankkuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 24.09.2008 07:26
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Rankkuri »

CLK:n joutuu tämänhetkisessä elämäntilanteessa käynnistämään lähes joka viikonloppu viikon seisomisen jälkeen ilman lämmitystä. Hienosti lähtee paitsi nyt perjantaina pyörähti aika vaivalloisesti.

Yhden kylmäkäynnistyksen yhteydessä varoitti öljyn vähyydestä ja eilen väitti että jäähdytinneste on loppu eikä suostunut häviämään ruudulta uudelleenkäynnistyksen jälkeenkään. 100 km ajon jälkeen kyllä uskoi lopulta että nestettä on. Herkät sensorit.

Apukuskin ikkuna ei mene kunnolla tiivisteisiin eli joutuu laskemaan pari senttiä aina ovea avatessa.

Ja tottakai lämppärin puhallin päästää joskus pientä vinkumista.
w208 CLK 320
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

sain tutkittua lohkoläpmmpärin vian. piuhan tökkelit vaan jotenkin ottaa huonoa kontaktia. eli toimii. niin, muistin erään toisen talvivaivan, mikä tulee näköjään aina, kun on enemmän pakkasta. nopesmittarin vaijeri alkaa vikiseen jossakin 80km/h:n kohdalla. ja vikinä kiihtyy, kun autokin kiihtyy. ja lakkaa sitten taas jossakin 60km/h:n kohdilla. seuraavassa kiihdytyksessä ei yleensä enää vikise.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Eeti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 16.01.2006 10:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eeti »

300d ei muutako alusta vähä jäykkänä ku tuosa 30 pakkasella lähti ja laatikko vaihtaa vähä terävästi.

211 220cdi -20 kylymästä käyntiin niin vähä raskaasti tarttas mutta sitte alako käymään nätisti. ohojaus ehkä vähä jäykempi mutta muuten nätisti pellaa.
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

takaluukku jäätyy kiinni. oven kahvoihin kerääntyy jäätä jolloin ovi saattaa jäädä auki. tuuletin alko ujeltaa tänäkin talvena omaa tyhmyyttä kun kävin pesussa ja puhallin oli päällä imi puhallinkotelon täyteen vettä ja se jäätyi täysin umpeen propelli pyöri ison jääkuution keskellä sulattamisen ja kuivaamisen jälkeen ollu hiljanen. :wink: vaihteisto tuntuu vähän jähmeältä aamuisin. käyntiin on lähteny laakista on ollu lämmityksessä tai ei.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Webastoa käytän 30min ennen lähtöä ja ei edes huomaa, että olis pakkasta. Nätisti lähtee käymään eikä mikään paikka jäätynyt jumiin.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Satalankku jököttää edelleen jumissa, ei käynnistu. Seiskööt!
C 240 sen sijaan toimii loistavasti.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Yksi tuli mieleen.
Visko nappaa kylmänä kiinni. Kuulee selkeesti, kun keräilee peitettä pois auton päältä koneen käydessä tyhjäkäyntiä (kovaa sellaista).
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja poke2 »

napa kirjoitti:en ole huomannut pakkasesta olevan vielä mitään haittaa, tuon oman -89 mallisen 300E:n kanssa, käyntiin on aina lähtenyt, lukot pelaa, mukavan lämminkin se on ajella ja lämpenee nopeasti, kun vertaa dieseliin tai pienellä bensakoneella oleviin autoihin :wink: sellainen mukava talviauto :roll:

edit: apukuskin puoleinen etupyörän laakeri kitisee mielestäni muutamat ekat kilometrit, kun yli -25 C pakkasella ajelee :roll: muuta en ole huomannut ja tuokaan nyt ei taida varsinainen vika olla, vaan enemmän sellaista käytännön fysiikkaa, kun kylmä rauta ja kylmä vaseliini lähtee pyörimään...

nyt kaduttaa se, kun ei ole aikaisemmin malttanut ostaa tuollaista bensamersua talviautoksi, liian monta talvea kituutellut tuolla jääkaappi/pakastin ducatolla :D se ei todellakaan ole mikään lämmin ja kätevä talviauto pikku matkoihin, eli kaupassa käynteihin jne. työmatkoihin se kyllä on ihan hyvä ollut...
Ei ole ole ollut itelläkään pakkasilla ongelmia,vieläkö huomasin ettei ole pyörinyt se sähkönen-vesipumppu.Vaihdoin ja nyt lämpenee entistäkin paremmin:)
124/300E v.89
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

E200 cdi Kytkin yrittää jäädä pohjaan -20 tai enempi jos on pakkasta. Voikohan sitä jotenkin säätää, kun se irrottaa jo melkeen heti 1cm kun painaa. tuntus lämpöselläkin että menis jotenki liian pitkälle se poljin.
Vastaa Viestiin