PAKKASOIREITA MB:SSÄ?
Eipä ole ollut oikeastaan mitään vaikutusta pakkasilla. No sen verran että tuossa E230:ssä on ohjaus aika tahmea kylmiltään mutta muuten se toimii samalla tavalla kuin kesällä. Sillä olen nyt pääasiassa ajellut kun siinä on lohkoläppäri niin ei tartte töissä starttailla kylmiltään.
Kasikoneisella on tullu sit ajeltua jos ei tartte jättää mihinkään ulos koko päiväksi. Kotona se on tallisa jossa on 20 astetta lämpimämpää kuin ulkona.
Kasikoneisella on tullu sit ajeltua jos ei tartte jättää mihinkään ulos koko päiväksi. Kotona se on tallisa jossa on 20 astetta lämpimämpää kuin ulkona.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Nykydieseleissä alkaa olla tuo hukkalämpö aikas kortilla.Grande Punto dieselissä kyllä tarkenee kunhan on ensin lämmennyt moottoritiellä mutta lämpiää niin tosi hiiitaaasti.Mersussa tarkenisi paremmin mutta 300Eemelillä ei kyllä pysty ajelemaan melkein 100 kilometrin päivittäistä työmatkaa.
Ei se mitään vuoda,se merkkaa reviirinsä.300E
Tähän asti loistavasti toiminut 300E, mutta simahti eilen. Pakkasta ei ollut kuin -30 astetta, eikä lähtenyt käyntiin. Pientä yritystä, mutta ei millään käynnistynyt. Virrasta ei ole pulaa, uusi iso akku.
Oisko polttoainepuolella, vai mikä?
Oisko polttoainepuolella, vai mikä?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Tätä ei moni mersun perusdieseliin luottava usko, mutta eilen humpasi tyhjäkäynti om603:ssa, ja vielä kuumalla koneella
Jaa niin, tänä aamuna kuskinpuoli puhalsi vain kylmää, kun lämpörulla oli ihan täysillä. Kertapyöräytys eestaas ja takasiin kuumalle ja jo alkoi lämmintä tulla

Jaa niin, tänä aamuna kuskinpuoli puhalsi vain kylmää, kun lämpörulla oli ihan täysillä. Kertapyöräytys eestaas ja takasiin kuumalle ja jo alkoi lämmintä tulla

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Muuten hyvin. Paitsi:
- lämppärin moottori ääntää
- takaluukun kaasujouset ei meinaa jaksaa pitää luukkua ylhäällä (piti vaihtaa kesällä, mutta jäi)
- oletettu pakkasvaurio: perästä alkanut tiputtaa öljyä sieltä etupäästä. Pakkasen kovettama stefa hajalla?
- tyhjäkäynti jumii, teki pari kertaa, ruiskin wd-40:stä, saapi nähä rauhoittuko, ainakin viime talvena auttoi. On vähän ohut olo ajaa parkkipaikalla ja tajuta että eihän tämä pysähdykkään vaikka jarrua kuinka painaa. Automaatti kun on.
Oisko siinä päällimmäiset.
- lämppärin moottori ääntää
- takaluukun kaasujouset ei meinaa jaksaa pitää luukkua ylhäällä (piti vaihtaa kesällä, mutta jäi)
- oletettu pakkasvaurio: perästä alkanut tiputtaa öljyä sieltä etupäästä. Pakkasen kovettama stefa hajalla?
- tyhjäkäynti jumii, teki pari kertaa, ruiskin wd-40:stä, saapi nähä rauhoittuko, ainakin viime talvena auttoi. On vähän ohut olo ajaa parkkipaikalla ja tajuta että eihän tämä pysähdykkään vaikka jarrua kuinka painaa. Automaatti kun on.
Oisko siinä päällimmäiset.

ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
[quote="pinkka"]Muuten hyvin. Paitsi:
- takaluukun kaasujouset ei meinaa jaksaa pitää luukkua ylhäällä (piti vaihtaa kesällä, mutta jäi)
Onko niitä kaasupumppuja molemmillapuolin? Minä olen luullut että vain kuskinpuolella on pumppu. Mullakaan ei jaksa pitää pakkasella auki.
- takaluukun kaasujouset ei meinaa jaksaa pitää luukkua ylhäällä (piti vaihtaa kesällä, mutta jäi)
Onko niitä kaasupumppuja molemmillapuolin? Minä olen luullut että vain kuskinpuolella on pumppu. Mullakaan ei jaksa pitää pakkasella auki.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Täytyy sanoa että ei ole ollut näin hyvää talviautoa ennen. 200 CDI -04 lähtee savuttamatta käyntiin ja lämpiää tosi nopeesti. Muutama kilometri ajoa ja lämmöt on yli 60°C. Lohkolämppäriä ei ole joten kulutus on kyllä reipasta alkumatkalla mutta laskee heti kun lämmöt on normaalit. Kaikki muukin on toiminut niin kuin pitääkin joten olen 5kk käytön jälkeen ostokseeni tosi tyytyväinen.
S205 C180 TA Premium -16 Oma kulkine
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
Miksi ei pysty? Vai kustannuskysymysToto kirjoitti:Mersussa tarkenisi paremmin mutta 300Eemelillä ei kyllä pysty ajelemaan melkein 100 kilometrin päivittäistä työmatkaa.

Juu niin tänään alkoi vikistä 1996 E420 tuuletin prkl

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
no itellä kun ei ollu viel lohkolämppäriä niin laitoin sisätila lämmittimen huutamaan 1-2h ennen lähtöö konepellin alle nii ei ollu mitään hätiä lähön kanssa.laitatus ja osat lohkolämppärille tuli maksamaan 130e ku osti uuden vastuksen ja piuhan romikselta ja laitatti liikkeessä paikoilleen...CLk silber kirjoitti:Unohdin vielä mainita tossa että omassa ei ole sitä LOHKOLÄMPPÄRIÄSiitä syystä vähän tekee pahaa käynnistää reilu -20c
![]()
Mutta annan kyllä käydä yleensä 10-20min ennen kun lähden liikkeellä,vähän on tomaattiaski tahmeä aluks,mutta rauhallisesti kun lämmittää niin pain alkaa löytyä isompaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
- Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu
Reissussa pohjois-karjalassa 200D:llä tuli mielenkiintoinen ja minulle täysin uusi ääni-ilmiö W124 mersussa.Auto kävi tyhjäkäyntiä putki höyryten ja mittarissa -29.Yhden äkkiä alkoi konepellin alta kuulua sellainen naukuminen että oikeasti säpsähdin ja sammutin koneen.Uudestaan pyörimään ja pelti auki,ei moniurahihnasta..ei laturista...ei vesipumpusta vaan se kiertovesipumppu piti sellaista ääntä että enpä olisi noin pienestä sähkölaitteesta uskonut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
Tuli tosta lämppärin vinkumisesta vaan mieleen,että mulla on jokainen mersu mikä on talviaikaan ollu(3)kpl,niin toi moottori vinkunut kylmänä
Tossa kun ketjua lueskelin,niin taitaa olla ominaisuus,ennemmin kun vika
PS:ei lähde edelleenkään clk:n paksi auki
oli sulamassa 6h +10c mut ei auttan 

Tossa kun ketjua lueskelin,niin taitaa olla ominaisuus,ennemmin kun vika

PS:ei lähde edelleenkään clk:n paksi auki


C 240 T -02
Omassa kakkosnelosessa pakkaskeleillä kuuluu joskus pientä vitinää kojelaudan takaa,
ehkä enempikin oikealta puolelta, liittynee lämppärin puhaltimeen.
ehkä enempikin oikealta puolelta, liittynee lämppärin puhaltimeen.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
CLK:n joutuu tämänhetkisessä elämäntilanteessa käynnistämään lähes joka viikonloppu viikon seisomisen jälkeen ilman lämmitystä. Hienosti lähtee paitsi nyt perjantaina pyörähti aika vaivalloisesti.
Yhden kylmäkäynnistyksen yhteydessä varoitti öljyn vähyydestä ja eilen väitti että jäähdytinneste on loppu eikä suostunut häviämään ruudulta uudelleenkäynnistyksen jälkeenkään. 100 km ajon jälkeen kyllä uskoi lopulta että nestettä on. Herkät sensorit.
Apukuskin ikkuna ei mene kunnolla tiivisteisiin eli joutuu laskemaan pari senttiä aina ovea avatessa.
Ja tottakai lämppärin puhallin päästää joskus pientä vinkumista.
Yhden kylmäkäynnistyksen yhteydessä varoitti öljyn vähyydestä ja eilen väitti että jäähdytinneste on loppu eikä suostunut häviämään ruudulta uudelleenkäynnistyksen jälkeenkään. 100 km ajon jälkeen kyllä uskoi lopulta että nestettä on. Herkät sensorit.
Apukuskin ikkuna ei mene kunnolla tiivisteisiin eli joutuu laskemaan pari senttiä aina ovea avatessa.
Ja tottakai lämppärin puhallin päästää joskus pientä vinkumista.
w208 CLK 320
sain tutkittua lohkoläpmmpärin vian. piuhan tökkelit vaan jotenkin ottaa huonoa kontaktia. eli toimii. niin, muistin erään toisen talvivaivan, mikä tulee näköjään aina, kun on enemmän pakkasta. nopesmittarin vaijeri alkaa vikiseen jossakin 80km/h:n kohdalla. ja vikinä kiihtyy, kun autokin kiihtyy. ja lakkaa sitten taas jossakin 60km/h:n kohdilla. seuraavassa kiihdytyksessä ei yleensä enää vikise.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
takaluukku jäätyy kiinni. oven kahvoihin kerääntyy jäätä jolloin ovi saattaa jäädä auki. tuuletin alko ujeltaa tänäkin talvena omaa tyhmyyttä kun kävin pesussa ja puhallin oli päällä imi puhallinkotelon täyteen vettä ja se jäätyi täysin umpeen propelli pyöri ison jääkuution keskellä sulattamisen ja kuivaamisen jälkeen ollu hiljanen.
vaihteisto tuntuu vähän jähmeältä aamuisin. käyntiin on lähteny laakista on ollu lämmityksessä tai ei.

C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Ei ole ole ollut itelläkään pakkasilla ongelmia,vieläkö huomasin ettei ole pyörinyt se sähkönen-vesipumppu.Vaihdoin ja nyt lämpenee entistäkin paremmin:)napa kirjoitti:en ole huomannut pakkasesta olevan vielä mitään haittaa, tuon oman -89 mallisen 300E:n kanssa, käyntiin on aina lähtenyt, lukot pelaa, mukavan lämminkin se on ajella ja lämpenee nopeasti, kun vertaa dieseliin tai pienellä bensakoneella oleviin autoihinsellainen mukava talviauto
edit: apukuskin puoleinen etupyörän laakeri kitisee mielestäni muutamat ekat kilometrit, kun yli -25 C pakkasella ajeleemuuta en ole huomannut ja tuokaan nyt ei taida varsinainen vika olla, vaan enemmän sellaista käytännön fysiikkaa, kun kylmä rauta ja kylmä vaseliini lähtee pyörimään...
nyt kaduttaa se, kun ei ole aikaisemmin malttanut ostaa tuollaista bensamersua talviautoksi, liian monta talvea kituutellut tuolla jääkaappi/pakastin ducatollase ei todellakaan ole mikään lämmin ja kätevä talviauto pikku matkoihin, eli kaupassa käynteihin jne. työmatkoihin se kyllä on ihan hyvä ollut...
124/300E v.89