w123 olts kool rojekti.Mistä V8?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

meinaat että V8 w123 keulille? onha niitä jopa suomessa muutama. 350 käy lain puolesta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

nii, en taida tiiseliä enään pitää kiitos veromuutosten tai no farkut erikseen.sehän piisaa et papereisa on 3.5.paljokohan tommosista joutus maksaan ihan sama minkä kokonen mut käyvä pitäs olla ja saako niihin viri osia vai joutuuko urpottaan :?:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

tdt leka kirjoitti: kuvia, silmublöö http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/p ... 1web_0.jpg
Onko tuossa millikoon barokit alla?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei kai ne oo barokit ollenkaa
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

en oikiastaan tiiä, katoin kyllä noita mut en kiinnittäny niin huomiota.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sergey kirjoitti:ei kai ne oo barokit ollenkaa
No ei nii ookkaan :lol: . Mut saattaa olla 390 mm halkaisijalla :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

jos kasia meinaat nii älä tuhlaa rahojas mb:n pannuun, tai ite ainaki miettisin tod tarkkaan jotai jenkki pannua
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

mietein kyllä koska työpaikan kautta saisin jenkkikaseja halvalla mutta kun ne on niin pirun isoja litratilavuudeltaan vai onko niitä olemasa 3.5?ja sitä roverin kasia on turha tarjota.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Ei taida olla jenkki kaseja noin pienellä tilavuudella. 3.0l kasia ja taitaa olla myös 3.5l olis ainakin tarjolla saksalaisella B** merkkillä (ei arvaa mainita tota teinien ylistämää merkkiä :D ) ja tekniikan vois saada kohtuu rahalla.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

221 cid V8 löytyy fordilta, mutta sekin on sitten jo karvan yli 3.6 ltr:n kone, mutta jos putkittamalla tekis vähän pienemmän jostain yleisemmästä koneesta, niin menisköhän se läpi leimalla :roll:

ferrari F40 olis 3.0 ltr:n V8, mutta se ei taida sopia budjettiin :P

lancia thema 8.32 löytyy myös 3.0 ltr:n V8
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

3,75l kone maksimissaan saa laittaa lain puitteissa pystäriin ja manneen. Ford 221 oli niin hyvä että sitä tehtiin vain kaksi vuotta 60 luvun alussa ;) Mutta sen bonus on koko! Sama lohkohan 260cid porattuna löytyy V8 sumpista ja ekasta AC Cobrasta ja painoa on 205kg ko. moottorilla varusteineen.

(Tääl romiksella on yks jaguarin 3,7l suora kutonen jota ajattelin joskus laittaa pystäriin. ja otin asiasta selvää vähä. kaarinan A-katsastus näytti asialle vihreää valoa.)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nythän ei kysyttykään hyvää moottoria, vaan pientä jenkki V8 :wink:

kuinka ne muuten suhteutuu noihin itse pienenettyihin koneisiin konttorilla nykyään :roll: siinä olis yksi vaihtoehto lähteä putkittamalla pienentämään jotain 302 tai vastaavaa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

ihan ensimmäiseksi, MITÄÄN MIKÄ ALKAA B JA LOPPUU W EI MERSUUN LAITETA ainakaan minä en laita :D :D

ja jos tota foortin konetta ei ole tehty kun 2vuotta niin semmonenhan voi olla hukasa :roll:

tuli aika hyvä tarjous(lue halpa) mersun 4.2 32v koneesta ja lootasta et jos sen laittas tohon ässään :?: ja vaikka joskus sen onko se ny 103 koneen tohon 123 tai sitte jos myyn napalle sen 103 :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eii ku paa vaan se ford. Sitä käsittääkseni löytyy jälkituotantona. Fordin omat on vaan tehty 61-62.

Nii ja ässään teitty mersun kone. se ei tarvi olla sellanen ärsyttävän sätkättävä jenkkikasi.
Viimeksi muokannut Sergey, Su 31.01.2010 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

tdt leka kirjoitti: roverin kasia on turha tarjota.
Miksi ei?

Ajoin yhden kesän disco I 3.5 efillä ja oli niin perskuleen maukas kone. Väänti ihan alhaalta ja 1300 rmp lähti jo vetämään nätisti (oli manuaalilla niin pystyi tuota tekemään). Tuntui paljon tehokkaamalta roverin 147 tjsp brittirotuhevosta kuin tahoen 200 ameriikanmustangia :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

roverin kasi on vaan niin mitäänsanomaton, viriosaa tuskin saa ja tiiä sitte kuin viriystävällinen on muutenkaan ja sekin vielä että meijän kylällä on avo amatsoonisaki rooverin kasi että ei.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

napa kirjoitti:nythän ei kysyttykään hyvää moottoria, vaan pientä jenkki V8 :wink:

kuinka ne muuten suhteutuu noihin itse pienenettyihin koneisiin konttorilla nykyään :roll: siinä olis yksi vaihtoehto lähteä putkittamalla pienentämään jotain 302 tai vastaavaa
niin, olis hyvä vaihtoehto tuokin varsinkin kun iteltä pajasta löytyy sorvi ja lohkon poraukseen/hoonaukseen tarvittavat vehkeet mutta miten todistat inssille tommosen operaation?siitähän tulis ns.omavalmiste moottori... :roll:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Mitä kaikkea ne katsastuksessa tarvitaan kun vaihdetaan kone? Olen koko syksyn kytännyt mersun 3.5l v8 konetta ja yhden ilmoituksen löysin. Tuntuu vaan että näitä 3.8 ja isompia on joka nurkan takana? Mitä papereita ne tarvitsee konttorille, että onko se mitenkään mahdollista vähän valehdellä tota koneen todellisesta koosta?

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kun oot kerta kytänny noita koneita niin minkähintasia ne isommat kasit on ja missä päin suomia ne on?
päällepäinhän ne o samannäkösiä :?: numeroitten tarkastelu on inssistä kiinni, ainaki tääläpäin.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Tuntuu kun jotain mersun osaa ettii niin ne löytyy jostain Pohjanmaalta :roll:

Ei mitään hintoja ole päähän jäänyt mutta jotain kokonaisia autoja on saanut noin 1000€ eli tekniikalle ei paljoon hintaa jää.

Aki P.llä oli ainenkin syksyllä myynnissä palanut c36 amg. Sitäkin tekniikkaa tuli kuolattua mutta mun kukkarolle tällä hetkellä vähän liian arvokas.

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

tdt leka kirjoitti:
napa kirjoitti:nythän ei kysyttykään hyvää moottoria, vaan pientä jenkki V8 :wink:

kuinka ne muuten suhteutuu noihin itse pienenettyihin koneisiin konttorilla nykyään :roll: siinä olis yksi vaihtoehto lähteä putkittamalla pienentämään jotain 302 tai vastaavaa
niin, olis hyvä vaihtoehto tuokin varsinkin kun iteltä pajasta löytyy sorvi ja lohkon poraukseen/hoonaukseen tarvittavat vehkeet mutta miten todistat inssille tommosen operaation?siitähän tulis ns.omavalmiste moottori... :roll:
Tässähän käy vielä niin, että siellä nokalla on painava, iso kasi, putkilla pienenetty (lue:tehot laski) ja sitten virittämällä nostettu ne tehot takaisin alkuperäisen ison kasin arvoihin :wink: Hiton lainsäätäjät..tossahan on tuplatyö :D
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

no niimpä niin :wink:
kävin summitilta kahtelee niin tuo jenkki kasin virittäminenhän on naurettavan halpaa tai siis ne osat.
tai sitte vaa raakasti joku yleisempi pikkulohko keulille ja katsastaa tuona foortin 221:senä :lol:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no tollanen 289 ford on nii yleinen että sen saat romuraudan hinnalla. Ja osia piisaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:no tollanen 289 ford on nii yleinen että sen saat romuraudan hinnalla. Ja osia piisaa.
289 on vielä muistakseni sama isku, kuin 221, mutta poraus vain suurempi, eli siitä kun feikkais 211, ja eikun leimalle... 302 on sitten jo pitempi iskukin...

siihen sitten vielä joku 10-71 päälle, niin se on siinä :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

niin on.
mitenhän nuo jenkkikasit kestää ahtamista jos aatellaan et bensa ja syttypuoli on oikeen?tuossa 289laiskemmasa versiosa ei suhettakaa ku 9 siitä vähä männistä pois tai palotilaa isontaa niin avot :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No jenkit ahtaa sitä ilman coolereita suoraan noilla puristuksilla. Bensiiniä vaan kaatavat sinne enemmä ettei sula. olikoha paineet jotai 10psi luokkaa... siis 0,7bar.

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Viesti Kirjoittaja Macc »

Vaikka jo kertaalleen tuo Roverin V8 tyrmättiin, niin pakko kuitenkin vielä tuputtaa sitä. Tosin pienenä muutoksena, nimittäin TVR:n painoksena, on jo tehoakin vähän toiseen malliin ja perin räyhäkkään oloinen käytöskin siinä

http://www.youtube.com/watch?v=Ej8kKOHmOw4
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

saahan sitä roveria myös jenkeistä :wink: buick 215 nimellä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla vois olla 6l 12v jouten. :lol:
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

buikin 455 cid lohkoa valmistetaan alumiinisenä jenkkilässä
siihen vaan venakopat rangesta ja leimalle niin ja hihna vetoinen ahdin lisäksi :D

todetaan vielä jotta 221 vastaan 260/289/302 vaihteiston kiinnitys on erilainen
Vastaa Viestiin