W-124 200d moottorin valmistenumero?
W-124 200d moottorin valmistenumero?
Onko se tämä moottorissa lohkolämmitys läpiviennin takana oleva 601 alkuinen numero? Näyttää olevan aika paljon noita numeroita..
____________________________
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
Re: W-124 200d moottorin valmistenumero?
Eiköhän se oli joku valunumero eli se on sama joka ikisessä sen aikakauden 200d moottorissa. Lohkon tasopinnassa sen sijaan näkyy "meistetty" numerosarja. Siinä on semmonen uloke, joka ei jaa kannen alle piiloon.
Mitäs muuten sillä numerolla ?
Mitäs muuten sillä numerolla ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lähetän sen VEHO:lle moottorin päästöluokka todistusta varten. Meni 91 200d rikki ja nyt autossa on 89 200d, jossa ei ole pakokaasun takasin kierrätystä kuten alkuperäisessä ja rekisteriotteen lisämaininnassa. Pitää toivoa että päästövaatimukset on samat, sitten saa muutoskatsastaa.
Pitää mennä etsimään nyt lampun kanssa
Pitää mennä etsimään nyt lampun kanssa

____________________________
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Perskules ku se oli alhaalla.. jotenki tohinoissa ihan kannesta sitä etsiskelin. Löyty 911.. alkava 11numeroinen luku, aikas putsaaminen oli! Kiitos.
____________________________
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
onko tämä se numerosarja joka on siinä vin koodi listauksessa
että jos on alkuperäinen moottori kiinni, sen numeron saa kyllä selville likaamatta käsiään 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
juu, niin taisikin olla
mutta jos sattuis olla sen koneen luovuttaneen korin valmistenumero tiedossa
oma 200D -90 mallinen antoi tälläisen moottorin numeron... Engine 601912 12 011461
saattaa olla, että tuo -89 mallin moottori ei enää kohtaa niitä -91 mallin päästövaatimuksia
kun ei mielestäni edes tuota -90 mallista saa laittaa niihin uudempiin joissa on se kierrätys systeemi 

mutta jos sattuis olla sen koneen luovuttaneen korin valmistenumero tiedossa

oma 200D -90 mallinen antoi tälläisen moottorin numeron... Engine 601912 12 011461
saattaa olla, että tuo -89 mallin moottori ei enää kohtaa niitä -91 mallin päästövaatimuksia


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Multa löytyy -93 mallin moottorin numero, jos se vaikka helpottaa katsastusta. Ne numerothan tuppaa vanhemmiten ruostumaan pois siitä, jos siihen vaikka lipsahtaa jotain happoa öljynvaihdon yhteydessä
Sikäli aivan turhaa touhua tuo vuosimallien välinen vertailu kun lohko on aina sama, ja lisälaitteet tekee sen vähempipäästöiseksi.
Jos konttori ei ole kysellyt numeroiden perään niin Mika T:n ohjeistuksella on ok, eikä ne tarvii olla edes tulpattu jos ei halua .

Sikäli aivan turhaa touhua tuo vuosimallien välinen vertailu kun lohko on aina sama, ja lisälaitteet tekee sen vähempipäästöiseksi.
Jos konttori ei ole kysellyt numeroiden perään niin Mika T:n ohjeistuksella on ok, eikä ne tarvii olla edes tulpattu jos ei halua .

Lisää tietoa: www.skg.fi
niin, kyllähän me täällä tiedämme tuon, mutta kun on kyse suomalaisesta katsastuslainsäädännöstä, niin pitäis meidän myös ymmärtää se, että ei ne sitä siellä tajua, vaan numerot moottorin kyljessä on se mikä asian ratkaisee/tekee asian mahdolliseksi...veskola kirjoitti:
Sikäli aivan turhaa touhua tuo vuosimallien välinen vertailu kun lohko on aina sama, ja lisälaitteet tekee sen vähempipäästöiseksi.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kerrothan tuomion saatuasi että miten kävi.nikke kirjoitti:Lähetän sen VEHO:lle moottorin päästöluokka todistusta varten. Meni 91 200d rikki ja nyt autossa on 89 200d, jossa ei ole pakokaasun takasin kierrätystä kuten alkuperäisessä ja rekisteriotteen lisämaininnassa. Pitää toivoa että päästövaatimukset on samat, sitten saa muutoskatsastaa.
Tapeltiin nimittäin tossa puolenvuoden verran kun kaveri dieselöi bensamersunsa joka oli -94 vähäpäästöinen ja koneeksi tarjottiin -91 200D :tä. Eipä onnistunut millään ja haettiin lopulta Ylivieskan Akilta uudempi dieselkone joka sitten kelpasi.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Onko oikeasti niin, että katsastus-setä oin kiinnostunut sinun Mersun moottorin valmistuvuodesta? Et kerro kellekkään ja ajat ja käytät normaalisti vuosikatsastuksessa ja varmasti ei tule huomautusta koneen osalta. Moottorit on ihan saman näköisiä päälle ja pakokaasun takaisin kierrätys ei vaikuta mitattaviin päästöarvoihin, niin miksi ihmeessä nähdä moista vaivaa? 89 mallista tulee niin pienet nokiarvot, että ei ole isoa eroa 91-malliin.
Tietysti varmuuden vuoksi voi siirtää pakosarjan ja imusarjan siitä rikkinäisestä koneesta, niin ompahan sitten konehuone visuaalisesti vuosimallia vastaavan näköinenkin.
Tietysti varmuuden vuoksi voi siirtää pakosarjan ja imusarjan siitä rikkinäisestä koneesta, niin ompahan sitten konehuone visuaalisesti vuosimallia vastaavan näköinenkin.