W-124 200d moottorin valmistenumero?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
nikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 16.09.2004 22:59
Paikkakunta: Porvoo

W-124 200d moottorin valmistenumero?

Viesti Kirjoittaja nikke »

Onko se tämä moottorissa lohkolämmitys läpiviennin takana oleva 601 alkuinen numero? Näyttää olevan aika paljon noita numeroita..
____________________________
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W-124 200d moottorin valmistenumero?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eiköhän se oli joku valunumero eli se on sama joka ikisessä sen aikakauden 200d moottorissa. Lohkon tasopinnassa sen sijaan näkyy "meistetty" numerosarja. Siinä on semmonen uloke, joka ei jaa kannen alle piiloon.

Mitäs muuten sillä numerolla ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 16.09.2004 22:59
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja nikke »

Lähetän sen VEHO:lle moottorin päästöluokka todistusta varten. Meni 91 200d rikki ja nyt autossa on 89 200d, jossa ei ole pakokaasun takasin kierrätystä kuten alkuperäisessä ja rekisteriotteen lisämaininnassa. Pitää toivoa että päästövaatimukset on samat, sitten saa muutoskatsastaa.

Pitää mennä etsimään nyt lampun kanssa :)
____________________________
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
Avatar
nikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 16.09.2004 22:59
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja nikke »

Meissettyä numerosarjaa ei ainakaan konepellistä katsomalla näy.
____________________________
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Tuossa punasella ympyröidyssä kohtaa on lohkossa numero.
Avatar
nikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 16.09.2004 22:59
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja nikke »

Tuon kohdan näkemiseen 200d moottorissa joutuu sitten avaamaan venttiilikopan?
____________________________
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ei joudu,kuvan esimerkki moottorissa sitä venaloppaa ei vaan ole paikoillaan.
Avatar
nikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 16.09.2004 22:59
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja nikke »

Perskules ku se oli alhaalla.. jotenki tohinoissa ihan kannesta sitä etsiskelin. Löyty 911.. alkava 11numeroinen luku, aikas putsaaminen oli! Kiitos.
____________________________
"Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz "- Janis Joplin 1970
----------------------------------------------------------------
* 200 -91
*180 -97
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Numero alkaa 200D:ssä 601xxxxxx Eli todennäköisesti sinulla 601 911....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

onko tämä se numerosarja joka on siinä vin koodi listauksessa :roll: että jos on alkuperäinen moottori kiinni, sen numeron saa kyllä selville likaamatta käsiään :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

napa kirjoitti:onko tämä se numerosarja joka on siinä vin koodi listauksessa :roll: että jos on alkuperäinen moottori kiinni, sen numeron saa kyllä selville likaamatta käsiään :wink:
Juuri se.

Tosin alkuperäisen kysyjän autossa ei ole alkuperäinen moottori paikoillaan.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, niin taisikin olla :oops:

mutta jos sattuis olla sen koneen luovuttaneen korin valmistenumero tiedossa ;)

oma 200D -90 mallinen antoi tälläisen moottorin numeron... Engine 601912 12 011461

saattaa olla, että tuo -89 mallin moottori ei enää kohtaa niitä -91 mallin päästövaatimuksia :? kun ei mielestäni edes tuota -90 mallista saa laittaa niihin uudempiin joissa on se kierrätys systeemi :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tai laittaa kierrätysvehkeet tulpattuna vanhempaan koneeseen ja ajelee tyytyväisenä menemään....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Multa löytyy -93 mallin moottorin numero, jos se vaikka helpottaa katsastusta. Ne numerothan tuppaa vanhemmiten ruostumaan pois siitä, jos siihen vaikka lipsahtaa jotain happoa öljynvaihdon yhteydessä :lol:

Sikäli aivan turhaa touhua tuo vuosimallien välinen vertailu kun lohko on aina sama, ja lisälaitteet tekee sen vähempipäästöiseksi.

Jos konttori ei ole kysellyt numeroiden perään niin Mika T:n ohjeistuksella on ok, eikä ne tarvii olla edes tulpattu jos ei halua . :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:
Sikäli aivan turhaa touhua tuo vuosimallien välinen vertailu kun lohko on aina sama, ja lisälaitteet tekee sen vähempipäästöiseksi.
niin, kyllähän me täällä tiedämme tuon, mutta kun on kyse suomalaisesta katsastuslainsäädännöstä, niin pitäis meidän myös ymmärtää se, että ei ne sitä siellä tajua, vaan numerot moottorin kyljessä on se mikä asian ratkaisee/tekee asian mahdolliseksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

nikke kirjoitti:Lähetän sen VEHO:lle moottorin päästöluokka todistusta varten. Meni 91 200d rikki ja nyt autossa on 89 200d, jossa ei ole pakokaasun takasin kierrätystä kuten alkuperäisessä ja rekisteriotteen lisämaininnassa. Pitää toivoa että päästövaatimukset on samat, sitten saa muutoskatsastaa.
Kerrothan tuomion saatuasi että miten kävi.
Tapeltiin nimittäin tossa puolenvuoden verran kun kaveri dieselöi bensamersunsa joka oli -94 vähäpäästöinen ja koneeksi tarjottiin -91 200D :tä. Eipä onnistunut millään ja haettiin lopulta Ylivieskan Akilta uudempi dieselkone joka sitten kelpasi.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Onko oikeasti niin, että katsastus-setä oin kiinnostunut sinun Mersun moottorin valmistuvuodesta? Et kerro kellekkään ja ajat ja käytät normaalisti vuosikatsastuksessa ja varmasti ei tule huomautusta koneen osalta. Moottorit on ihan saman näköisiä päälle ja pakokaasun takaisin kierrätys ei vaikuta mitattaviin päästöarvoihin, niin miksi ihmeessä nähdä moista vaivaa? 89 mallista tulee niin pienet nokiarvot, että ei ole isoa eroa 91-malliin.
Tietysti varmuuden vuoksi voi siirtää pakosarjan ja imusarjan siitä rikkinäisestä koneesta, niin ompahan sitten konehuone visuaalisesti vuosimallia vastaavan näköinenkin.
Vastaa Viestiin