W202 C36 käyntiongelma
W202 C36 käyntiongelma
Autona -95 C36 AMG ja tänäaamuna kovasta pakkasesta käyntiin, starttasi normaalisti heti mutta yskäisi imusarjaan(ehkä?) ja rupesi käymään vajailla pytyillä. Ongelma ei poistunut heti moottorin lämmetessäkään, jossain välissä ongelma poistui ns. itsestään. No uusi reissu jotain tunteja paikallaan seisomisen jälkeen ja ongelma tuli takaisin..Nyt se ei enää itsestään poistunutkaan.
Mielestäni bensa tuoksui vahvasti kun kävi vajailla, kasteliko tulpat?
Mistä lähden vikaa etsimään, auto käy todella raskaasti.
Mielestäni bensa tuoksui vahvasti kun kävi vajailla, kasteliko tulpat?
Mistä lähden vikaa etsimään, auto käy todella raskaasti.
On kai tuossa paljon mahdollisuuksia, kävisikö esim. jokin näistä:
-lambda-anturi
-ilmamäärämittari
-lämpötila-anturi
-moottorin johtosarja
Katkos sähköissä se ilmeisesti on, jos ongelma välillä hävisi.
Otapas siitä moottorin päältä kotelointia pois ja laita tänne valokuvia johtosarjasta.
-lambda-anturi
-ilmamäärämittari
-lämpötila-anturi
-moottorin johtosarja
Katkos sähköissä se ilmeisesti on, jos ongelma välillä hävisi.
Otapas siitä moottorin päältä kotelointia pois ja laita tänne valokuvia johtosarjasta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
En usko että lambda-anturi,imm ja lämpötila-anturi puottaa pytyjä pois pelistä..moottorin johtosarja on asia erikseen, pitää kurkata sinne..Itse veikkaisin jotain puolaa ja oliko siellä vielä jokin häiriönpoistajakin..JarkkoN kirjoitti:On kai tuossa paljon mahdollisuuksia, kävisikö esim. jokin näistä:
-lambda-anturi
-ilmamäärämittari
-lämpötila-anturi
-moottorin johtosarja
Katkos sähköissä se ilmeisesti on, jos ongelma välillä hävisi.
Otapas siitä moottorin päältä kotelointia pois ja laita tänne valokuvia johtosarjasta.
Kiitti kuitenkin..
Piuhat testattu/mitattu puolille moottorinohjausboxin kammasta ja jokaiselle meni virta, puolatkin ehjät. Kun auton käynnisti ei enää yhdelle puolalle mennytkään virtaa, ohjausjännite kateissa. Pätevä kaveri avasi moottorinohjausboxin ja jälleen mittaili yleismittarilla että yksi ohjausjännitteen "kivistä" oli entinen..
Nyt niitä kiviä metsästellään vaihtelevin tuloksin, onko jollain hyvää paikkaa tiedossa jolta tuohon VDO boxiin löytyy tavaraa. Nyt on yksi kivi tilattu sarjanumeron perusteelta mutta se on fyysiseltä kooltaan hiukan vanhaa leveämpi..Että apuja kaivataan tähän metästykseen..
Nyt niitä kiviä metsästellään vaihtelevin tuloksin, onko jollain hyvää paikkaa tiedossa jolta tuohon VDO boxiin löytyy tavaraa. Nyt on yksi kivi tilattu sarjanumeron perusteelta mutta se on fyysiseltä kooltaan hiukan vanhaa leveämpi..Että apuja kaivataan tähän metästykseen..
Tuota mulla oli tuossa noin kuukausi sitten vähän samanlainen ongelma. Ajoin töistä kotiin ja pysähdyin liikennevaloissa ja yhden äkin auto alko rykimään. Noh sitä vikaa sitten arvottiin aika pitkään kunnes päätin että vien auton huoltoon. Hartikaisella mittailivat aikansa ja vikakoodi totesi että jotkin "häiriönpoistajat" ovat rikki. Vaihdettiin ne ja vika ei korjaantunut vieläkään kunnolla sen verran se korjaantui että kone pyöri normaalisti kun se oli kylmä mutta heti lämmetessään kone alkoi pätkimään ja kävi vajailla pytyillä, sinne meni 300€ hukkaan. Ja kappas kummaa vika loppui puolan vaihdolla johon meni sitten se 60€.Coupe* kirjoitti:Kellään mitään vinkkejä? Tänään sain auton talliin ja katsoin tulpat, neljä aivan juoksi bensasta ja vain kaksi oli kastumatonta. Vaihdoin uudet kynttilät ilman käynnin muuttumista..
Jossain on kyllä selvä häikkä mutta missä..?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ntiongelma
tommonen oli veljellä ongelmana ja vikana oli ryypynanturin( jos semmonen on) johto joka oli poikki jonka johdosta ryyppy oli koko ajan päällä. Ja tämähän aiheutti vielä tulppien palamisen. moottorihan on eri mutta ehkä ongelma on sama.
tommonen oli veljellä ongelmana ja vikana oli ryypynanturin( jos semmonen on) johto joka oli poikki jonka johdosta ryyppy oli koko ajan päällä. Ja tämähän aiheutti vielä tulppien palamisen. moottorihan on eri mutta ehkä ongelma on sama.