W202 C36 käyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

W202 C36 käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Autona -95 C36 AMG ja tänäaamuna kovasta pakkasesta käyntiin, starttasi normaalisti heti mutta yskäisi imusarjaan(ehkä?) ja rupesi käymään vajailla pytyillä. Ongelma ei poistunut heti moottorin lämmetessäkään, jossain välissä ongelma poistui ns. itsestään. No uusi reissu jotain tunteja paikallaan seisomisen jälkeen ja ongelma tuli takaisin..Nyt se ei enää itsestään poistunutkaan.

Mielestäni bensa tuoksui vahvasti kun kävi vajailla, kasteliko tulpat?

Mistä lähden vikaa etsimään, auto käy todella raskaasti.
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Kellään mitään vinkkejä? Tänään sain auton talliin ja katsoin tulpat, neljä aivan juoksi bensasta ja vain kaksi oli kastumatonta. Vaihdoin uudet kynttilät ilman käynnin muuttumista..

Jossain on kyllä selvä häikkä mutta missä..?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

On kai tuossa paljon mahdollisuuksia, kävisikö esim. jokin näistä:
-lambda-anturi
-ilmamäärämittari
-lämpötila-anturi
-moottorin johtosarja

Katkos sähköissä se ilmeisesti on, jos ongelma välillä hävisi.

Otapas siitä moottorin päältä kotelointia pois ja laita tänne valokuvia johtosarjasta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

JarkkoN kirjoitti:On kai tuossa paljon mahdollisuuksia, kävisikö esim. jokin näistä:
-lambda-anturi
-ilmamäärämittari
-lämpötila-anturi
-moottorin johtosarja

Katkos sähköissä se ilmeisesti on, jos ongelma välillä hävisi.

Otapas siitä moottorin päältä kotelointia pois ja laita tänne valokuvia johtosarjasta.
En usko että lambda-anturi,imm ja lämpötila-anturi puottaa pytyjä pois pelistä..moottorin johtosarja on asia erikseen, pitää kurkata sinne..Itse veikkaisin jotain puolaa ja oliko siellä vielä jokin häiriönpoistajakin..

Kiitti kuitenkin..
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Siellä on kolme puolaa, kullakin kaksi tulppaa. Jos neljä tulppaa kastuu,
niin pitäisi kai olla häiriöitä kahdessa puolassa, jos puolissa on vika.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Viallinen johtosarja voi ainakin pudottaa sylintereitä pois pelistä, jos ei ole vielä uusittu/korjattu johtosarjaa niin lähtisin kyllä ensimmäisenä sitä tutkimaan miltä johdot näyttää
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Katso miltä moottoritilassa näyttää kun käynnistät pimeässä.
Anna käydä ja katsele näkyykö ylimäärsiä kipinnöitä puolien tai
johtosarjan ympärillä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Coupe*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 27.01.2010 17:32
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Coupe* »

Piuhat testattu/mitattu puolille moottorinohjausboxin kammasta ja jokaiselle meni virta, puolatkin ehjät. Kun auton käynnisti ei enää yhdelle puolalle mennytkään virtaa, ohjausjännite kateissa. Pätevä kaveri avasi moottorinohjausboxin ja jälleen mittaili yleismittarilla että yksi ohjausjännitteen "kivistä" oli entinen..

Nyt niitä kiviä metsästellään vaihtelevin tuloksin, onko jollain hyvää paikkaa tiedossa jolta tuohon VDO boxiin löytyy tavaraa. Nyt on yksi kivi tilattu sarjanumeron perusteelta mutta se on fyysiseltä kooltaan hiukan vanhaa leveämpi..Että apuja kaivataan tähän metästykseen..
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Sieltä on siis päätetransistorit rikki? Näkyykö niiden tyyppinumero?
Jos näkyy ja on sarjatuotantonumero, niin uudet transistori löytyvät
varmasti helposti.

Romuttamolta voisi löytyä kokonainen ojhauspoksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
korhonen_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 12.02.2010 10:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja korhonen_ »

Coupe* kirjoitti:Kellään mitään vinkkejä? Tänään sain auton talliin ja katsoin tulpat, neljä aivan juoksi bensasta ja vain kaksi oli kastumatonta. Vaihdoin uudet kynttilät ilman käynnin muuttumista..

Jossain on kyllä selvä häikkä mutta missä..?
Tuota mulla oli tuossa noin kuukausi sitten vähän samanlainen ongelma. Ajoin töistä kotiin ja pysähdyin liikennevaloissa ja yhden äkin auto alko rykimään. Noh sitä vikaa sitten arvottiin aika pitkään kunnes päätin että vien auton huoltoon. Hartikaisella mittailivat aikansa ja vikakoodi totesi että jotkin "häiriönpoistajat" ovat rikki. Vaihdettiin ne ja vika ei korjaantunut vieläkään kunnolla sen verran se korjaantui että kone pyöri normaalisti kun se oli kylmä mutta heti lämmetessään kone alkoi pätkimään ja kävi vajailla pytyillä, sinne meni 300€ hukkaan. Ja kappas kummaa vika loppui puolan vaihdolla johon meni sitten se 60€.
[MH]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 15.02.2010 21:24
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja [MH] »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ntiongelma


tommonen oli veljellä ongelmana ja vikana oli ryypynanturin( jos semmonen on) johto joka oli poikki jonka johdosta ryyppy oli koko ajan päällä. Ja tämähän aiheutti vielä tulppien palamisen. moottorihan on eri mutta ehkä ongelma on sama.
Vastaa Viestiin