Toivottavasti tästä saan jotain irti.
Ensimmäinen autoni w124 230ce -vm 89 Uudet monoblockit...
Ensimmäinen autoni w124 230ce -vm 89 Uudet monoblockit...
Eli kortti on ollut muutaman kuukauden ja autoksi minulle on siunaantunut tämä 230 coupe. Haluaisin uutena mersumiehenä kuulla mahd. paljon mallista, hyvät ja huonot ja yleinen paasaus.
Toivottavasti tästä saan jotain irti.
Toivottavasti tästä saan jotain irti.
Viimeksi muokannut Hårdi, Pe 21.05.2010 22:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
VIN WDB1240431B028394
Model 230 CE
Chassis 1240431B028394
Engine 102982 12 139417
Transmission 722408 02 788508
Order 0 8 283 25206
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 03040
Delivery date 12.06.89
Dealer authorities sales / company employee (12 months) (283)
Interior fabric gray or alpaca gray (078)
Paint
172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
Options
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
532 automatic antenna without radio set (с 01.01.1963)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
Eli siinä nuita tietoja..
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10780.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10781.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10782.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10783.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10785.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10786.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10788.jpg
Ja siinä muutama tuore kuva..
Model 230 CE
Chassis 1240431B028394
Engine 102982 12 139417
Transmission 722408 02 788508
Order 0 8 283 25206
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 03040
Delivery date 12.06.89
Dealer authorities sales / company employee (12 months) (283)
Interior fabric gray or alpaca gray (078)
Paint
172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
Options
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
532 automatic antenna without radio set (с 01.01.1963)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
Eli siinä nuita tietoja..
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10780.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10781.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10782.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10783.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10785.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10786.jpg
http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10788.jpg
Ja siinä muutama tuore kuva..
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
hieno väri tuo 172 anthracite grey metallic
(sama mitä oma 300E)
ei siinä, ihan siisti tuo sun cupee...
ei siinä, ihan siisti tuo sun cupee...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tietääkö muuten ihmiset millä tähän sais vähän vapaammin virtaavan suodattimen.. Esim kartio yms. saisin K&N suodattimen halavalla mutta toi näkyy toi reikä olevan suoraan ylöspäin.. Eli saako siihen jotain putkee ees mahtumaan ilman että ottaa konepeltiin kiinni.. tiedä sitten kannattaako mutta kunhan kysyn 
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Näyttää olevan Jahreswagen eli uutena myyty tehtaan työntekijälle
alennuksella ja tämä on saanut myydä sen eteenpäin aikaisintaan
vuoden kuluttua.
Hyväkäyntinen moottori on tuossa 230CE:ssa ja mukava ajossa varsinkin
automaatin kanssa.
Kannattaa katsoa tunkinpaikat, onko ruostetta.
alennuksella ja tämä on saanut myydä sen eteenpäin aikaisintaan
vuoden kuluttua.
Hyväkäyntinen moottori on tuossa 230CE:ssa ja mukava ajossa varsinkin
automaatin kanssa.
Kannattaa katsoa tunkinpaikat, onko ruostetta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Tervetuloa foorumille! Ihan ryhdikäs auto, maski ja kirkkaat vilkut tietty jakaa mielipiteitä
. 80-luvun lopulle saakka M102:ssa oli kuluvammasta materiaalista tehty nokka-akseli, tuossa sitä ei varmaan enää ole. Muuten perusvahva moottori. Pakosarja on halkeavaa mallia, joten jos löydät jostain ehjän kohtuuhintaan, osta talteen. Muutenhan autossasi ei ole mitään erikoisia varusteita, joten kummia ongelmiakaan ei pitäisi oleman. Muista vaihtaa laatikkoon öljyt ja suodatin 60 tkm välein.
SA 543, muistathan sitten että valaistut meikkipeilit ovat varustetut ns. teleskoopilla. Eli kun käännät sen sivulle, voit vetää sitä taaksepäin tilanteissa, joissa aurinko paistaa esim. "korvan kohdalta".
Minä olen antanut kertoa itselleni, että kartiosuodattimista ei juuri hyötyä ole vaparibensoissa.
Edit. Niin tuohan onkin ykkössarjalainen. Vieläkö tuossa penkit on "hetekat"? Vai tuliko coupe jo alusta lähtien jämäkillä 2. srj. penkeillä? Muihin korimalleihinhan ne tulivat 9/89.
SA 543, muistathan sitten että valaistut meikkipeilit ovat varustetut ns. teleskoopilla. Eli kun käännät sen sivulle, voit vetää sitä taaksepäin tilanteissa, joissa aurinko paistaa esim. "korvan kohdalta".
Minä olen antanut kertoa itselleni, että kartiosuodattimista ei juuri hyötyä ole vaparibensoissa.
Edit. Niin tuohan onkin ykkössarjalainen. Vieläkö tuossa penkit on "hetekat"? Vai tuliko coupe jo alusta lähtien jämäkillä 2. srj. penkeillä? Muihin korimalleihinhan ne tulivat 9/89.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
unohda tuollaiset suodatin viritykset, se vakio suodatin virtaa ihan hyvin, kunhan ei ole paskasta tukossa...
onko tietoa onko tuo auto merkitty vähäpäästöiseksi, jos ei, niin sulla on mahdollisuus jopa ahtaa se laillisesti ja aika pienillä kuluilla, kun saat käyttää normaali 300E:tä vertailuautona tehojen ja jarrujen puolesta, eli n. 180 hp saat penkittää normi 300E:n jarruilla
siis jos se ei ole vähäpäästöinen papereissa...
tämä rivi mitä tuolla vin koodi listauksessa lukee, ei vielä merkitse mitään
"620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985) " niin lukee mullakin, mutta auto on ei vähäpäästöinen...
onko tietoa onko tuo auto merkitty vähäpäästöiseksi, jos ei, niin sulla on mahdollisuus jopa ahtaa se laillisesti ja aika pienillä kuluilla, kun saat käyttää normaali 300E:tä vertailuautona tehojen ja jarrujen puolesta, eli n. 180 hp saat penkittää normi 300E:n jarruilla
tämä rivi mitä tuolla vin koodi listauksessa lukee, ei vielä merkitse mitään
"620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985) " niin lukee mullakin, mutta auto on ei vähäpäästöinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kiva kun joittekin nuorten silmää hivelee myös mesen muotoilu .Luulisi vaan että nyky nuoret ei diggaa muita kuin hondia ja subaruja pokemoineen.
Eli tervetuloa foorumille1Täältä löydät kyllä kaikkeen ongelmaan apua ja tietämystä ja todella kun rohkeasti käytät hakua ja kyselet niin huomaat miten paljon voi säästää auton pidossa jos ei halua joka asiassa tukeutua vehoon.
W124 ja coupe on myös hieno ja kaunis auto kun se pysyy suht orkkis asussaan.
Oletko jo miettinyt laitteletko ulko näköä?
Eli tervetuloa foorumille1Täältä löydät kyllä kaikkeen ongelmaan apua ja tietämystä ja todella kun rohkeasti käytät hakua ja kyselet niin huomaat miten paljon voi säästää auton pidossa jos ei halua joka asiassa tukeutua vehoon.
W124 ja coupe on myös hieno ja kaunis auto kun se pysyy suht orkkis asussaan.
Oletko jo miettinyt laitteletko ulko näköä?
Joo eli maskista arvasin että tulee sanomista.. Mutta ajattelin kesään mennessä sillei lempeesti muuttaa ulkonäköä, vähän tän w124 AMG version tapaan. Jotain visioo jo on ja sisustan pitäs vähän vaihtua.
Ja tietääkseni penkit on 2.sarjaa tässä. Muuten ollu aivan loistava auto ajaa. Ja en tosiaan ole näitä riisikippo ihmisiä, suurin osa vetää aivan väärästä päästä ja näyttää lasikuitu muotista revityiltä..
Kiitos tähän astisista kommenteista. Tänään vaihdoin akun ja tulpanjohdot. Eli pikku hommaa kuluvien osien vaihdossa mutta muuten on ollut tiukkaa ajoa.
Ja ei ole vähäpäästöinen, mutta turbo arveluttaa.. Vähän epäilyttää että kuinka kestää ja minkämoiset kustannukset tulis..
Ja tietääkseni penkit on 2.sarjaa tässä. Muuten ollu aivan loistava auto ajaa. Ja en tosiaan ole näitä riisikippo ihmisiä, suurin osa vetää aivan väärästä päästä ja näyttää lasikuitu muotista revityiltä..
Kiitos tähän astisista kommenteista. Tänään vaihdoin akun ja tulpanjohdot. Eli pikku hommaa kuluvien osien vaihdossa mutta muuten on ollut tiukkaa ajoa.
Ja ei ole vähäpäästöinen, mutta turbo arveluttaa.. Vähän epäilyttää että kuinka kestää ja minkämoiset kustannukset tulis..
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Osta jostain purkuautosta kokonainen 2 tai 3-sarjan sisustus niin muuttuu kertaheitolla sisustus modernimmaksi. Samalla kannattaa vaihtaa rattikin alkuperäiseen. Aika moni tehnyt hiilikuituteippi/hopea spray virityksiä ja lopputuloksesta voi olla montaa mieltä. Kokonaisella sisustuksen vaihdolla nostat ehkä jopa auton arvoa.
Ensimmäiseksi autoksi 230 varmasti riittävän nopea, kannattaa hetki ainakin pitää autoa ihan vakiona ja katsella miten toimii. Ilmanotto on mielestäni niin hyvin suunniteltu, että tuskin K&N ilmanputsarilla havaittavaa tehohyötyä saat.
Käyntihäiriöitähän m102 näissä välillä on. Ylijännitereleen ja polttoainepumpun releen vaihdolla katoaa aika monet ongelmat. Haulla löytyy paljon tietoa.
Ensimmäiseksi autoksi 230 varmasti riittävän nopea, kannattaa hetki ainakin pitää autoa ihan vakiona ja katsella miten toimii. Ilmanotto on mielestäni niin hyvin suunniteltu, että tuskin K&N ilmanputsarilla havaittavaa tehohyötyä saat.
Käyntihäiriöitähän m102 näissä välillä on. Ylijännitereleen ja polttoainepumpun releen vaihdolla katoaa aika monet ongelmat. Haulla löytyy paljon tietoa.
c203 180K -05
Onnea mersun johdosta !
Onko auto Lahdesta päin ?
En suosittele noista "vapaavirta suodattimia" Suomen olosuhteisiin
sillä yleensä noista puuttuu esi ilmanlämmitys.
Myös moottorin tehot todellisuudessa vähenevät vaikka
imuäänet kasvavatkin .
Sinulla on nyt sitten kaksi vaihtoehtoa:
1. Pidät auton alkuperäisenä .
Näin sen arvo säilyy sekä sillä mukava ajaa vielä vuosienkin
päästä.
2. Tuunaat sitä mielesi mukaan ja lopputuloksesta
voidaan olla sitten montaa mieltä.
Tunnigporukalle on myös oma alafoorumi.
Onko auto Lahdesta päin ?
En suosittele noista "vapaavirta suodattimia" Suomen olosuhteisiin
sillä yleensä noista puuttuu esi ilmanlämmitys.
Myös moottorin tehot todellisuudessa vähenevät vaikka
imuäänet kasvavatkin .
Sinulla on nyt sitten kaksi vaihtoehtoa:
1. Pidät auton alkuperäisenä .
Näin sen arvo säilyy sekä sillä mukava ajaa vielä vuosienkin
päästä.
2. Tuunaat sitä mielesi mukaan ja lopputuloksesta
voidaan olla sitten montaa mieltä.
Tunnigporukalle on myös oma alafoorumi.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
uusi mersun omistaja täälläkin...
hieno peli tuo...itsellä oli lähellä että olisin ostanut saman mallin "pappaversion" -420E:n.
mielestäni pidä vakiona koneen osalta....jos tekee kulkua mieli niin kaupan kautta ja vakiona tehokkaampi alle...eikös tuosta ole olemassa 300E-24v koneinen mallikin?...korjatkoon paremmin tietävät...
mielestäni mersujen virittäminen on lähinnä raiskaamista....ymmärrän jonkun maksalaatikon virittelyn kun niistä ei aikoinaankaan ole tehty tarpeeksi tehokkaita versioita....tai voi olla että on...mene ja tiedä.
itse alan nyt vasta oppia auton ostamisen.....aikoinaan aina valinnut uusiin autoihini keskivertokoneen ja joka kerta se on ottanut päähän...ohituksissa saa olla tarkkana ja kun perhe kyydissä alkaa isä kuumeta jo parkkipaikalla....
no nyt on tehoa...edes vähän, mutta ei kiinnosta ohittelu ja lapset kohta maailmalla...ja siksi toiseksi eemelissä ei teho auta mitään talvella....eilenkin joku -80 luvun skoda jätti mersun seisaalleen....siinä rotukoira nosteli takajalkaa kun sekarotuinen lähti jäniksen perään....
hieno auto mutta ajo-ominaisuudet (sporttiset sellaiset) on japsien vakiopelien tasolla.....mitään taikatemppuja tällä ei kannata yrittää vaan arvokasta ajelua vaan....omassani esim. ei alusta ja tehot kohtaa toisaan mitenkään....oikeasti tehoa pitäisi leikata 200hv pois....
joten pidä vakiona koneen osalta....sisustaa jne voi päivitellä ja ulos laitella kermavaahtoa ja karkkia....tosin on sekin vähän ristiriidassa jos sulla on kaikki subarulevikkeet ja tehoa 120hv....
hieno peli oli....
ja tämä oli vain minun mielipiteeni...jokainen tekee niinkuin osaa....minä teen niinkuin haluan.
mielestäni pidä vakiona koneen osalta....jos tekee kulkua mieli niin kaupan kautta ja vakiona tehokkaampi alle...eikös tuosta ole olemassa 300E-24v koneinen mallikin?...korjatkoon paremmin tietävät...
mielestäni mersujen virittäminen on lähinnä raiskaamista....ymmärrän jonkun maksalaatikon virittelyn kun niistä ei aikoinaankaan ole tehty tarpeeksi tehokkaita versioita....tai voi olla että on...mene ja tiedä.
itse alan nyt vasta oppia auton ostamisen.....aikoinaan aina valinnut uusiin autoihini keskivertokoneen ja joka kerta se on ottanut päähän...ohituksissa saa olla tarkkana ja kun perhe kyydissä alkaa isä kuumeta jo parkkipaikalla....
no nyt on tehoa...edes vähän, mutta ei kiinnosta ohittelu ja lapset kohta maailmalla...ja siksi toiseksi eemelissä ei teho auta mitään talvella....eilenkin joku -80 luvun skoda jätti mersun seisaalleen....siinä rotukoira nosteli takajalkaa kun sekarotuinen lähti jäniksen perään....
hieno auto mutta ajo-ominaisuudet (sporttiset sellaiset) on japsien vakiopelien tasolla.....mitään taikatemppuja tällä ei kannata yrittää vaan arvokasta ajelua vaan....omassani esim. ei alusta ja tehot kohtaa toisaan mitenkään....oikeasti tehoa pitäisi leikata 200hv pois....
joten pidä vakiona koneen osalta....sisustaa jne voi päivitellä ja ulos laitella kermavaahtoa ja karkkia....tosin on sekin vähän ristiriidassa jos sulla on kaikki subarulevikkeet ja tehoa 120hv....
hieno peli oli....
ja tämä oli vain minun mielipiteeni...jokainen tekee niinkuin osaa....minä teen niinkuin haluan.
Opel, "weird lieben autos"....
Kiitti kaikille vinkeistä.. Eli tilaukseen menee joko avantgarde tms. maski tai sport maski (iso tähti) Ja kone pysyy muuten sellaisenaan paitsi pakosarjaa koetan etsiä.. on toi alkuperänen pahassa kunnossa..
Madallussarja tossa jo onkin ja hyvä on ajaa..
Auto ei ole muuten Lahdesta vaan jostain Münchenin läheltä
Missäs päin mut muuten on bongattu.. Jos marketin pihasta kerran
..
Ja mitä tossa tutulla mersumekaanikolla oon näyttäny nii sano vaan ettei kannata aikoihin vaihtaa.. Eli kaikki toimii..
Ja ei mulla ole tarkoitus mitään honda kivikki kopioo tehdä, mutta sillei omaan silmään hyvä. Mitäs mä muiden mielipiteistä, muut ei tällä aja..
Madallussarja tossa jo onkin ja hyvä on ajaa..
Auto ei ole muuten Lahdesta vaan jostain Münchenin läheltä
Missäs päin mut muuten on bongattu.. Jos marketin pihasta kerran
Ja mitä tossa tutulla mersumekaanikolla oon näyttäny nii sano vaan ettei kannata aikoihin vaihtaa.. Eli kaikki toimii..
Ja ei mulla ole tarkoitus mitään honda kivikki kopioo tehdä, mutta sillei omaan silmään hyvä. Mitäs mä muiden mielipiteistä, muut ei tällä aja..
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
eiköhän jokainen saa laittaa millaisen maskin haluaa, vaikka sitten ladan maskin...vk00 kirjoitti:Älä nyt ainakaa mitään tähtimaskeja laita ja pilaa täysin! :d avari maski, auto tonttiin ja 17-18 vanteet
siinä onkin muuten hyvä idea tuohon omaan, kun olen miettinyt minkälaisen keulan tuohon tekis, kun ärsyttää tuo mersun maski ja siinä olevat tähdet jne.
vai olisko joku bemarin maski kenties vielä parempi...
tuo "avari maski, auto tonttiin ja 17-18" vanteet" on taas niin amista/gti magasinea, että aivan häjyä tekee... (tähän joku oksentamista kuvaava hymiö...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No mitäs napa ehottais.. On omaan silmään vähä semmonen "pappa" look.. Vaikka mersun mallista tykkäänkin nii AMG on pienillä lisäyksillä vähä nuorentanu sitä. Eli eteen taakse pitäs joku hyvin lievä puskuri löytää..
Ja vanteet kyllä tulee ne 17".. http://www.mansenauto.fi/vanne.php?vanne=kombat&koko=17 jotain ton mallista
ja se sportti maski on omaan silmään tosi näppärän näkönen.. Vähä SEC lookkia
Että näin..
Ja vanteet kyllä tulee ne 17".. http://www.mansenauto.fi/vanne.php?vanne=kombat&koko=17 jotain ton mallista
ja se sportti maski on omaan silmään tosi näppärän näkönen.. Vähä SEC lookkia
Että näin..
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
samaa näköä itse laittaisin, jos oikein ymmärsin sen sun AMG keulan, eli tälläisestä "sec" maskista lähtisin coupen kanssa liikkeelle
itse poistaisn vain kaikki kromit ja tuon tähden, mutta perusmuoto tulis tuosta sec keulasta...
coupen linjoihin tuo sec keula sopii kuitenkin paremmin, kuin se vakio "lada 2105 keula", joka näissä 124 koppaisissa on tehtaan jäljiltä... ja miksei ihan normi 124 koppaankin...
ja tämä on vain mun mielipide, ei mikään kehoitus...
itse saatan rakentaa joskus jotain tuon sec keulan tyyppistä ratkaisua, kunhan nyt omat mieltymykset ensin selviää lopullisesti
tuo kuva on w201 koppaisen sec keulasta, mutta antaa kuitenkin käsitystä siitä mitä muotoa tarkoitan...

itse poistaisn vain kaikki kromit ja tuon tähden, mutta perusmuoto tulis tuosta sec keulasta...
coupen linjoihin tuo sec keula sopii kuitenkin paremmin, kuin se vakio "lada 2105 keula", joka näissä 124 koppaisissa on tehtaan jäljiltä... ja miksei ihan normi 124 koppaankin...
ja tämä on vain mun mielipide, ei mikään kehoitus...
itse saatan rakentaa joskus jotain tuon sec keulan tyyppistä ratkaisua, kunhan nyt omat mieltymykset ensin selviää lopullisesti
tuo kuva on w201 koppaisen sec keulasta, mutta antaa kuitenkin käsitystä siitä mitä muotoa tarkoitan...

Viimeksi muokannut napa, Ke 03.02.2010 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Koivistonkylän Eka -marketin vai mikä Prisma se nykyään on.mesemaza kirjoitti:Kiitti kaikille vinkeistä.. Eli tilaukseen menee joko avantgarde tms. maski tai sport maski (iso tähti) Ja kone pysyy muuten sellaisenaan paitsi pakosarjaa koetan etsiä.. on toi alkuperänen pahassa kunnossa..
Madallussarja tossa jo onkin ja hyvä on ajaa..
Auto ei ole muuten Lahdesta vaan jostain Münchenin läheltä![]()
Missäs päin mut muuten on bongattu.. Jos marketin pihasta kerran..
Ja mitä tossa tutulla mersumekaanikolla oon näyttäny nii sano vaan ettei kannata aikoihin vaihtaa.. Eli kaikki toimii..
Ja ei mulla ole tarkoitus mitään honda kivikki kopioo tehdä, mutta sillei omaan silmään hyvä. Mitäs mä muiden mielipiteistä, muut ei tällä aja..
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Juurikin tuollasta olen miettinyt jos jostain löytyy tai ihminen joka osaa niin tekis.. Tai sit ton mallinen alkuperäseen maskiin sopiva.. Ja sen tapasta ulkoasua kuin E60 AMG.. Mutta sen näkee tässä aikaa myöten..
Jos sulla napa löytyy joskus intoa taitoa ja välineitä tommosen maskin/keulahässäkän Secistä coupen peltiin liittää niin laita meiliä tai yv:tä tai muuten vaan ota yhteyttä..
Jos sulla napa löytyy joskus intoa taitoa ja välineitä tommosen maskin/keulahässäkän Secistä coupen peltiin liittää niin laita meiliä tai yv:tä tai muuten vaan ota yhteyttä..
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
ei, kyllä se on tuo tehtaan malli, mikä on ruminta... en minäkään tuota sec keulaa ihan tuollaisenaan ole suunnittelemassa, mutta enemmän kuitenkin sitä muotoa, kuin tuota tehtaan mallia...Aapo.T kirjoitti:Sec keula on varmasti ruminta mitä voi 124 ja 201:seen asentaa
joku "E" mallin ja sec keulan sekasikiö on varmaan enemmän sitä mitä ajan takaa tuossa muotoilussa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."




